شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

پخش کننده ای به وسعت اینترنت!!!!!

علم و فرهنگ

تبلیغات

پخش کننده ای به وسعت اینترنت!!!!!

 پخش کننده ای به وسعت اینترنت!!!!!

 

مدل جدید پخش کننده های موسیقی و فیلم با قابلیت های دیجیتالی جدید،به دست علاقه مندان فناوری اطلاعات می رسد.

 

نسل جدید پخش کننده های موسیقی و فیلم هوشمند تر از قبل می آیند.این وسیلع علاوه بر پشتیبانی از درگاه های مرسوم همچون A/V و HDMI و USB می تواند از طریق درگاه LAN به شبکه ی اینترنت نیز متصل شود.البته نگران نباشید،این دستگاه با قیمتی ارزان به دست علاقه مندان خواهد رسید.

از دیگر ویژگی های جالب این محصول می توان به پشتیبانی از تکنولوژی WiFi  اشاره کرد.همچنین این پخش کننده می تواند تصاویر را با کیفیت فول HD پخش کند.

با استفاده از این دستگاه می توان به انواع شبکه های اجتماعی نیز دسترسی پیدا کرد و به طور آنلاین از فیلم ها ،موسیقی ها و تصاویر اینترنتی استفاده کرد.

ابعاد این محصول جدید نیز در نوع خود اعجاب آور است،این دستگاه تنها 2 سانتی متر قطر،10 سانتی متر عرض و همین اندازه طول دارد.این محصول جدید از طریق انواع تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها قابل کنترل می باشد.



برچسب ها : ,,,,

تلویزیون هایی که بیننده را می بینند!!

 تلویزیون هایی که بیننده را می بینند!!

 

پس از آن که شرکت اینتل اعلام کرد که یک دستگاه گیرنده تلویزیون دیجیتال را با دوربینی که به مخاطبان خود خیره می شود راهی بازار خواهد کرد، بسیاری نسبت به نقض حریم خصوصی افراد هشدار دادند.

 

شرکت اینتل به عنوان سازنده میکرو تراشه هایی که در اکثر رایانه های شخصی وجود دارد، بخش کاملا جدیدی را با عنوان اینتل مدیا راه اندازی کرده که برای یکي از محصولات تلویزیونی اینترنتی باعنوان " اورویلیان" بازاریابی می کند.

 

اریک هاگرز نایب رئیس اینتل مدیا اظهار داشت: این خدمات جدید به کاربران تلویزیونی شخصی تر ارائه می كند و درباره آنها اطلاعات جمع کرده و به شخصیت آنها اهمیت می دهد.

براساس ادعای اینتل، این دوربین ویژگیهای تعاملی و شخصی سازی شده به کاربران خود ارائه می کند تا افراد مختلف در یک خانه بتوانند از برنامه ها و یا آگهی هایی متناسب با سلیقه خود بهره بگیرند.

اینتل ، آخرین شرکتی است که محصولات تلویزیونی با حسگر دوربینی تولید کرده با هدف تماشای مخاطب کار می کند.

وریزون به عنوان یکی از ارائه کنندگان خدمات کابلی تلویزیون در ماه دسامبر درخواست خود را برای حق اختراع خود مبنی بر فناوری دستگاه گیرنده تلویزیون دیجیتالی که می تواند مخاطب و کاری را که در اتاقش انجام می دهد را مشاهده کند، ارائه داد و موجبات خشم عده بسیاری از مخاطبان را برانگیخت.

این شرکت در درخواست ثبت اختراع خود اظهار داشته است که این دستگاه می تواند تشخیص دهد که مخاطب تلویزیون درحال حاضر مشغول انجام چه کاری است تا متناسب با کاری که انجام می دهد، یک آگهی تبلیغاتی پخش کند.

مایکروسافت اخیرا یک درخواست ثبت اختراع فناوری برای حسگر حرکتی کینکت خود ارائه کرده که می تواند تشخیص دهد چند نقر در مقابل تلویزیون نشسته اند و اگر متوجه شود که تعداد افراد از آنچه که باید باشد بیشتر است، کار خود را متوقف می کند.

تلویزیون گوگل نیز چنین ویژگی دارد که از دستگاه های ثبت صدا و تصویر برای همین کار استفاده می کند.

چالشها درباره خدمات تلویزیونی که با هدف نگاه به مخاطب طراحی شده افزایش می یابد، اما طراحان این خدمات اظهار داشته اند که توانایی شناسایی کاربران مختلف دارای ارزش بسیاری است. تلویزیونهای امروز هیچ چیز درباره مخاطب خود نمی دانند و یک نوع خدمات را برای همه افراد یک خانواده ارائه می دهد.

وقتی راهی برای تشخیص مخاطب وجود داشته باشد در آن زمان حتی آگهی هایی پخش می شود که متناسب با شخصیت و ویژگیهای هرکدام از کاربران و مخاطبان تلویزیون باشد.



برچسب ها : ,,,

روان شناسی امضاء شما!

 روان شناسی امضاء شما!

بسیاری از روان‌شناسان بر این باورند كه امضا و حتی دستخط افراد می‌تواند دربردارنده اطلاعات بسیار مهم و ارزشمندی درباره ویژگی‌ها و خصوصیات افراد باشد. از این رو از گذشته تحقیق درباره نحوه امضای افراد مورد توجه بوده است.

 

اما بر اساس بررسی‌های جدیدی كه در این زمینه انجام شده افرادی كه امضای بزرگ‌تری دارند قدری خودشیفته‌تر هستند و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند.

در این مطالعه امضای بیش از 600 نفر از مقامات عالی رتبه در سطح دنیا بررسی شده است. اگرچه افرادی كه امضای بزرگی دارند اغلب تصمیم‌گیرنده خوبی نیستند اما در متقاعد ساختن دیگران از تاثیرگذاری قابل توجهی برخوردارند و از این رو به نظر می‌رسد بخوبی از عهده اداره یك شركت، موسسه یا سازمان بر می‌آیند.

در مقابل افرادی كه امضای جمع و جور‌تری دارند، معمولا افرادی متواضع هستند كه حتی توانمندی‌های شخصی‌شان را هم نادیده می‌گیرند و تصور می‌كنند نمی‌توانند آن طور كه باید از عهده انجام كاری كه به آنها محول می‌شود برآیند.

این افراد تصمیم‌گیرنده خوبی هستند، اما عدم اعتماد به نفس‌شان مانع پیشرفت آنها می‌شود. بر همین اساس امضاهایی كه ساده است نشان می‌دهد فرد صاحب امضا شخصیتی ساده دارد.

هرچه امضا پیچیدگی‌های بیشتری داشته باشد به این معنی است كه فرد صاحب امضا از پیچیدگی‌های شخصیتی بیشتری برخوردار است، اما با وجود این ممكن است در این زمینه استثناهایی هم وجود داشته باشد.



برچسب ها : ,

آپارتمان سازی با چاپگرهای سه بعدی!!

 آپارتمان سازی با چاپگرهای سه بعدی!!

گروه طراحی معماری سافت کیل در لندن طرحهای مفهومی را برای ساخت نخستین خانه ای که با چاپگر سه بعدی ساخته می شود ارائه كرده و اظهار داشته اند که نمونه اولیه آن را می توان تابستان امسال ساخت.

 

این گروه جدیدترین داعیه داران ساخت خانه با استفاده از چاپگرهای سه بعدی هستند، طرحی که می تواند فرآیند خانه سازی را متحول کند و حتی به صورت بالقوه بحران مسکن را در بسیاری از کشورها رفع کند.

 

براساس اظهارات گیلز رتسین عضو این گروه طراحی معماری، ساخت تمام قطعات یک خانه سه هفته طول می کشد و سرهم کردن این قطعات در محل، اگر زمین از پیش آماده شده باشد، کار یک روزه خواهد بود.

وی اظهار داشت که قطعات این خانه ها با ولکرو یا بست قلاب داربون نیاز به تکنیکهای سنتی ساخت و ساز به هم متصل می شوند.

لکرو یا بست قلاب دار(Velcro) نام تجاری نوعی از بست دارای حلقه و قلاب است که در سال 1948 میلادی توسط مهندس سوئیسی George de Mestral اختراع شده و در سال 1955 توسط وی به ثبت رسیده‌است.

این طرح پیشنهادی نسخه بهبود یافته یک نمونه اولیه است که ماه اکتبر گذشته در نمایشگاه چاپ سه بعدی لندن رونمایی شد. این خانه دارای دیوارهای یکپارچه است که ساختار اسکلتی آن الیافهای نایلونی است.

خانه پروتو نسخه 2.0 با استفاده از مواد پلاستیکی کافی ساخته می شود تا یکپارچگی ساختاری آن حفظ شود.

قطعات این خانه می تواند در نقطه ای غیر از محل ساخت با استفاده از چاپگر سه بعدی ساخته شود، چرا که طراحان اعتقاد دارند این طرح کیفیت کار را ارتقا می دهد.

براساس اظهارات رتسین، این ساختارهای الیافی تنها 0.7 میلیمتر ضخامت دارند. این امکان وجود ندارد که این خانه ها را با استفاده از مواد سنگی چاپ کنیم چرا که در خاک قدرت یا یکپارچکی کافی وجود ندارد. در فضای کارخانه می توان مواد قوی تری چون پلاستیک یا فلز انتخاب کرد.

تاکنون هزینه ساخت این خانه ها مشخص نشده است، فروش این خانه ها می تواند از نظر اقتصادی بازار رقابتی در آینده نزدیک ایجاد کند.

پیش از این یک استودیو هلندی اسکلت خانه را با استفاده از چاپ سه بعدی ارائه کرد و داخل آن را با بتن پر کرد. بنابراین تاکنون خانه ای با استفاده از چاپ سه بعدی ارائه نشده است.



برچسب ها : ,,

اپل به دنبال تولید آی فن های خورشیدی!!

 اپل به دنبال تولید آی فن های خورشیدی!!

 

درحالی که با معرفی آی فن 5، عده ای عدم ارائه نوآوریهای اپل را مورد انتقاد قرار داده اند، خبر ثبت اختراع آی فنی که با انرژی خورشید کار می کند عکس این قضیه را ثابت می کند.

 در تلفنهای امروزی برخلاف تمام پیشرفتهایی که عرصه تلفن سازی صورت می گیرد، کمترین پیشرفت شامل باطری این تلفنها شده است، نسلهای جدید تلفنها دارای قطعات الکترونیکی پیشرفته، صفحه نمایشهای بزرگتر و وضوح تصویر بالاتر هستند، درحالی که تمام این موارد نیازمند انرژی بیشتری از باطری است.

 براساس سبک و علایق کاربران امروز، تلفنها باید تا جایی که امکان دارد باریک تر ساخته شوند که این امر گزینه های چندانی را برای طراحان تلفنهای جدید فراهم نمی کند.

بسیاری از کاربران امروز از ماشین حسابهایی که با انرژی خورشیدی کار می کنند استفاده کرده اند، اپل ایده ای برای استفاده از انرژی خورشیدی در تلفنهای هوشمند ارائه داده است و این ایده به عنوان یک اختراع در دفتر ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده با عنوان "حسگر لمسی یکپارچه و قطعات خورشیدی" ثبت شده است.

در این درخواست در توضیح حسگر لمسی یکپارچه و تنظیمات پنلهای خورشیدی که ممکن است در دستگاه های قابل حمل استفاده شود، آمده است که آرایه های حسگر لمسی یکپارچه و سلولهای خورشیدی روی هم قرار گرفته ممکن است دربرگیرنده الکترودهایی باشد که هم برای جمع کردن انرژی خورشیدی و هم برای حس کردن آرایه حسگر لمسی استفاده می شود.

با تلفیق حسگرهای لمسی و لایه های سلولهای خورشیدی روی هم سطح این دستگاه ها ممکن است از آسیب هم حفظ شوند. این تجهیزات همچنین می تواند برای حس اپتیکال هم به کار رود.

برخلاف پنلهای خازنی برای صفحات لمسی تلفنهای امروز، این پنلهای جدید اپل می توانند به صورت همزمان برای گرفتن و تبدیل کردن نور به انرژی و همچنین حس لامسه به کار رود.

این نمودار نشان دهنده حس اپتیکال و تولید انرژی با استفاده از پنل خورشیدی است.

به رغم انتقادهای صورت گرفته ممکن است همه کاربران به این مسئله توجه نکرده باشند که اپل در آی فن 5 دستاورد جدیدی را در صفحه نمایش ارائه کرده که موجب شده ضخامت آن به 7.6 میلیمتر برسد.

گفته شده است که شاید اپل نخستین سازنده ای نباشد که چنین دستاوری در عرصه دستگاه های تلفنهای همراه ارائه می دهد و سایر سازندگان تلفنهای همراه و هوشمند نیز گزینه استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز دستگاه را به زودی مدنظر قرار خواهند  داد.



برچسب ها : ,

شهاب سنگ سقوط کرده در روسیه حادثه آفرید!

شهاب سنگ سقوط کرده در روسیه حادثه آفرید!

اکثر حادثه‌دیدگان در اثر اصابت قطعات شیشه و مصالح ساختمانی زخم سطحی برداشته اند اما چند نفر به خاطر جراحت جدی تر در ناحیه سر تحت درمان قرار گرفته اند.

روز جمعه ۲۷ بهمن (۱۵ فوریه) منابع خبری روسیه گزارش کردند که برخورد یک شهاب‌سنگ بزرگ به زمین در منطقه اورال واقع در مرکز روسیه، بیش از نهصد نفر را زخمی کرده و به تعدادی ساختمان آسیب رسانده است.

وزارت حوادث اضطراری روسیه گفته است که صدها مامور امدادی به محل اعزام شده اند.

ساکنان محلی گفته‌اند که این شهاب ستگ را دیده‌اند که "مانند یک گلوله بزرگ آتش" در آسمان فراز شهر یکاترینگبورگ ظاهر شد و پس از مدتی، با صدایی مهیب به زمین برخورد کرد.

ظاهرا این شهاب سنگ به داخل یا در سواحل دریاچه‌ای در نزدیکی شهرک چبارکول، واقع در حدود دویست کیلومتری جنوب یکاترینگبورگ سقوط کرده است.

به گفته اهالی محلی، تاثیر برخورد شهاب سنگ با زمین به زلزله شباهت داشت که به خصوص در شهر چلیابینسک شیشه پنجره تعدادی از ساختمان ها را شکست و در یک مورد، باعث فرو ریختن سقف یک کارخانه شد.

چلیابینسک واقع در حدود یکهزار و پانصد کیلومتری جنوب مسکو، یک شهرک صنعتی با تعدادی کارخانه، یک نیروگاه اتمی و مرکز ذخیره و پردازش پسمانده سوخت نیروگاهی است.

کارشناسان گفته اند که پس از ورود این شهاب به جو زمین، بخش عمده آن سوخته و قطعاتی از بدنه اصلی در نقاط مختلف پراکنده شده است.

شیشه پنجره ساختمان ها تا فاصله دویست کیلومتری محل اصابت قطعه اصلی شهاب‌سنگ شکسته و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قطعات کوچکتر این جرم آسمانی تا نواحی سیبری هم پراکنده شده است.

تعدادی از اهالی محلی توانسته‌اند با استفاده از موبایل، از واقعه سقوط شهاب سنگ تصویربرداری کنند و از طریق اینترنت در دسترسی کاربران قرار دهند.

در یکی از این تصاویر، نور خیره کننده‌ای در هوا ظاهر می‌شود و در پی آن، صدای مهیب انفجار به گوش می‌رسد که ناشی از برخورد قطعه اصلی شهاب سنگ به زمین است.

یکی از شاهدان عینی گفته است که حرکت شهاب‌سنگ در آسمان و برخورد آن به زمین "به صحنه سقوط یک هواپیما شباهت داشت با این تفاوت که اندازه آن ده برابر یک هواپیما بود."



برچسب ها : ,

 

 
 
Top Blog Logo

کلیک کنید [ Vote ] در صورتیکه تمایل دارید به این وبلاگ امتیاز دهید بر روی 

[ Vote ]


در صورتیکه نمی خواهید امتیاز دهید 

می توانید برای دیدن وبلاگ های برتر و ثبت وبلاگ خود به لینک زیر بروید 


[ www.TopBloger.com/TopBlog ]

 

 
     


شارژ لپ‌تاپ ها با حرارت بدن انسان!!

 شارژ لپ‌تاپ ها با حرارت بدن انسان!!

شرکت فوجی‌فیلم در یک ابداع جدید برای تامین نیروی تلفن همراه و دستگاههای شخصی دیگر از حرارت بدن، دست به ساخت یک فیلم سبک زده که به پوست چسبیده و انرژی حرارتی ساطع شده از بدن را برای تبدیل به برق جمع‌آوری می‌کند.

 این دستگاه موسوم به «مبدل ترموالکتریک» بدین معنی است که به زودی می‌توان تلفنهای همراه هوشمند را بدون نیاز به منابع برق شهری و تنها با استفاده از انرژی بدن خود شارژ کرد.

 

 همچنین با کمک پنل‌های خورشیدی برای تاثیرگذاری بهتر این تبدیل از این ژنراتور می‌توان برای شارژ دستگاههای الکتریکی بزرگتر مانند لپ‌تاپ و کتاب الکترونیکی استفاده کرد.

مخترعان همچنین امیدوارند که علاوه بر تامین نیروی زندگی در حال پیشرفت انسان، بتوان از این دستگاه به صورت لباس برای بیماران به منظور شارژ کردن دستگاههای پزشکی آنها بهره برد.

 این ماده آلی پلیمری توسط شرکت فوجی فیلم با همکاری موسسه ملی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری ژاپن ساخته شده است.



برچسب ها : ,

اگر سیارکی با زمین برخورد کند؟!

 اگر سیارکی با زمین برخورد کند؟!

 

سیارک عظیم «2012DA14» که فردا 15 فوریه (27 بهمن) در ساعت 22:54 (به وقت تهران) بدون ایجاد خطر خاصی در فاصله‌ای نزدیک‌تر از ماهواره‌ها به زمین عبور خواهد کرد، هیچ شانسی برای برخورد با زمین ندارد؛ اما برخورد احتمالی سیارک‌هایی در این ابعاد می‌توانند انرژی 180 برابر قوی‌تر از بمب اتمی هیروشیما ایجاد کنند.

برخی محققان بر این باورند سیارکی با پهنای 10 کیلومتر در 65 میلیون سال قبل با زمین برخورد کرده و باعث انقراض نسل دایناسورها شده است.

 

اما در مورد سیارک 45 متری «2012DA14» ، «دان یئومانس» از اخترشناسان ناسا تأکید کرده است که جرم این سیارک 143 هزار تن بوده و در صورت برخورد احتمالی با زمین می‌تواند خطرناک باشد؛ این برخورد باعث بروز انفجاری معادل انرژی انفجار 2.4 میلیون تن TNT‌ یا 180 برابر قوی تر از انفجار اتمی هیروشیما خواهد بود.

به گفته «یئومانس»، سیارکی در ابعاد 2012DA14 احتمالا باعث بروز حادثه تانگوسکا (Tunguska Event) در منطقه سیبری در سال 1908 میلادی شده است.

حرارت این سیارک با پهنای 30 متر پس از عبور از جو زمین، بشدت افزایش یافته و باعث بروز انفجار گسترده در هنگام برخورد با زمین شده است که توفان عظیم بادهای گرم و گاز را در سطح ایجاد کرده و بیش از دو هزار و 137 کیلومتر مربع از درختان منطقه را نابود کرد.

در حادثه دیگری که در سال 2009 میلادی روی داد، سیارکی با پهنای پنج تا 10 متر با انرژی معادل 49 هزار کیلوگرم TNT‌ در بخشی از اندونزی سقوط کرد.

برخورد احتمالی سیارک 2012DA14 نیز می تواند حادثه ای مشابه «تانگوسکا» ایجاد کند که اثر سراسری در کل سیاره زمین نخواهد داشت و تنها حادثه گسترده ای در یک منطقه خاص زمین روی می دهد.

منبع : ایسنا



برچسب ها : ,

رباتی که جراحی کاشت مو انجام میدهد!!

 رباتی که جراحی کاشت مو انجام میدهد!!

 

یک مرد انگلیسی به عنوان اولین انسان، تحت عمل جراحی کاشت مو توسط یک ربات قرار گرفت.

 به گفته کریگ زیرینگ، یک جراح هالیوودی که این ربات را به اروپا معرفی کرده، این دستگاه قرار است اثرگذاری و نرخ موفقیت کاشت مو را تغییر دهد.

 

 

پاتریک شاو 38 ساله مانند بسیاری از مردان که با ریزش موهای جلوی سر خود روبرو هستند،‌ از چندی پیش با این مشکل مواجه شده است.

وی به عنوان یکی از اعضای کلینیک زیرینگ اجازه یافته تا اولین اروپایی باشد که یک ربات عمل کاشت مو را بر روی سر وی انجام می‌دهد.

به گفته زیرینگ این ربات هنر جراحی را با ثبات مکانیکی و بهره‌وری یک ربات ترکیب کرده است.

به گفته محققان، این ربات به راحتی توانسته بدون آسیب‌رساندن به نمونه ها با سرعت 50 درصد بالاتر از شیوه دستی، عمل کاشت مو را انجام دهد.



برچسب ها : ,

نخستین تلفن اندرویدی جواهرنشان در بازار!!

نخستین تلفن اندرویدی جواهرنشان در بازار!!

شرکت سازنده تلفنهای مجلل و گرانقیمت ورتو نخستین تلفن هوشمند خود را با سیستم عامل اندروید به قیمت بیش از 10 هزار دلار ارائه داده است.

تلفن همراه ورتو تی با قیمت 7900 یورو یا 10 هزار و 575 دلار عرضه می شود در دفتر مرکزی این شرکت در همپشایر بریتانیا ساخته شده است.

 

براساس اظهارات هاتچ هاتچیسون طراح این دستگاه، ورتو تی قاب تیتانیوم دارد و صفحه ای از یاقوت کبود داشته اما از امکان 4G برخوردار نیست.

تاسال گذشته این شرکت متعلق به شرکت نوکیا بود که متخصص ساخت دستگاه های گران قیمت با سیستم عامل سیمبیان بود.

براساس اظهارات پری اوستینگ مدیراجرایی این شرکت، ورتو سیستم عامل اندروید را به ویندوز ترجیح داده است و می خواهد بخشی از اکثریت باشد.

 

وی افزود: ما می خواستیم تلفن هوشمند ورتو دارای مزیتهای سایر دستگاه ها باشد، فکر می کنم که تلفنهای دارای سیستم عامل ویندوز موفق خواهند بود اما سهم اندکی از بازار خواهند داشت. درحال حاضر سهم بازار اندروید به 60 درصد می رسد.

 

 



برچسب ها : ,

وابستگی خودروهای آینده به اینترنت!

  وابستگی خودروهای آینده به اینترنت!

 

 

پنج سال پیش تلفن های همراه در صف اول فناوری قرار داشتند، تا سال 2010 تبلت ها وارد این عرصه شدند و اكنون سرمایه گذاری های گسترده‌ برای اتومبیل ها صورت می‌گیرد تا آنها طلایه داران عرصه فناوری و ارتباط های اینترنتی باشند.

 استفاده از تلفن های همراه هنگام رانندگی در بسیاری از كشورها ممنوع است. سازندگان اتومبیل امیدوارند تا 10 سال آینده فناوری كه معمولا در تلفن های همراه وجود دارد بتواند نحوه استفاده ما از اتومبیل های خود را تغییر دهد.


به این معنا كه فرهنگ استفاده از برنامه اجرایی تلفن های هوشمند وارد داشبوردها می شود و این برنامه می تواند از برنامه ای كه جای پارك یا رستوران پیدا كند تا برنامه ای كه مسیرها را روی یك صفحه عریض نمایش می دهد، متنوع باشد.

تمام این موارد به اتصال اتومبیل به اینترنت بستگی دارد تا این امكان فراهم شود كه كاربر اتومبیل بدون جستجوهای بیش از حد و یا فشار دادن دكمه جستجو بسیاری از كارها را با اتكا به فرمان صوتی انجام دهد.

براساس اظهارات شركت اینتل، پس از تلفن ها، تبلت ها، اتومبیل های متصل به اینترنت سومین دستگاه های فناورانه ای هستند كه با سرعت درحال رشد و پیشرفت هستند.

 



برچسب ها : ,

سیستم بیدو ، رقیبی تازه برای سیستم جی.پی.اس!

 سیستم بیدو ، رقیبی تازه برای سیستم جی.پی.اس!

سیستم ناوبری فضایی بیدو (Beidou) بتازگی ارائه خدمات به ساكنان مناطق آسیا ـ اقیانوسیه را آغاز كرده است.

 

این سیستم ناوبری پس از یك سال اجرای آزمایشی و افزودن شش ماهواره دیگر در سال گذشته توانسته خود را بیش از پیش به توانمندی‌های سیستم موقعیت‌یاب جهانی ایالات متحده (GPS) نزدیك سازد. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است حوزه عملكرد این سیستم در آینده گسترش یافته و همه كشورهای جهان را دربر بگیرد.

در حال حاضر چهار سیستم موقعیت‌یاب جهانی در جهان وجود دارد كه عبارت است از: بیدو (چین)، جی.پی.اس (آمریكا)، گلوناس (روسیه) و گالیله (اتحادیه اروپا). بیدو در زبان چینی به معنای قطب‌نماست.

این سیستم ناوبری در حال حاضر دارای 16 ماهواره موقعیت یاب و 4 ماهواره آزمایشی است. سیگنال‌های این ماهواره‌ها را می‌توان در كشورهایی نظیر استرالیا نیز دریافت كرد.



برچسب ها : ,,,,

ساخت اسفنج برای کاهش دی اکسید کربن!!

  ساخت اسفنج برای کاهش دی اکسید کربن!! 

محققان نوعی اسفنج خورشیدی ساخته اند که می تواند یک شیوه عملی برای جذب دی اکسید کربن ناشی از نیروگاه های برقی باشد که با ذغال کار می کنند.

 پس از جذب دی اکسید کربن، وقتی این اسفنج در معرض نور خورشید قرار می گیرد دی اکسید کربن جذب شده را آزاد می کند.

 "ماتیو هیل" سرپرست پژوهشگران سازمان تحقیقات علمی و صنعتی کشورهای مشترک المنافع (CSIRO)می گوید: این یک پیشرفت هیجان انگیز برای جذب دی اکسید کربن است چرا که می توان از انرژی خورشیدی متمرکز شده به جای انرژی برپایه ذغال سنگ بیشتر، برای انجام این فرایند استفاده کرد.

این محققان از ماده هوشمند جدیدی موسوم به (چارچوب ارگانیک فلزی) MOFبرای خلق این اسفنج استفاده کرده اند. یک گرم از این ماده می تواند یک لیتر گاز نیتروژن را جذب کند.

این امر امکان پذیر است چرا که یک گرم از MOFدارای سطحی به اندازه یک زمین فوتبال است یعنی گازها می توانند به تمام سطوح داخلی این ماده مکیده شوند.

هیل که برای تحقیقات بر روی MOF جایزه یوروکا 2012 را دریافت کرده است، گفت: فرایند جذب و آزاد سازی MOFرا می توان با جذب آب در یک اسفنج و سپس تخلیه آن مقایسه کرد. وقتی نور فرابنفش به این ماده می خورد اتصال های ساختاری و در نتیجه گاز درون آن آزاد می شود.

ریشله لیندون دانشجوی دانشگاه موناش استرالیا و یکی از پژوهشگران این پروژه می گوید: ماده MOFبه مولکول های حساس به نور آزوبنزن آغشته است که به نور فرابنفش واکنش نشان می دهد و موجب آزاد سازی دی اکسید کربن می شود.

به اعتقاد هیل، در واقع این واکنش و توانایی ماده برای پیچ خوردن و انقباض، آن را بسیار منحصر به فرد کرده است.

منبع : نشریه angewandte Chemie



برچسب ها : ,

کفش هایی با تهویه مطبوع!!

 کفش هایی با تهویه مطبوع!!

 

در زیر این کفش ها منافذی طراحی شده است که باعث تهویه هوا در فضای داخلی کفش می شوند.

 این ایده بسیار جالب هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است اما به نظر بسیار مفید و کارا به نظر می رسد.

 

در این طراحی تعداد 6 عدد حفره محل عبور هوا در قسمت پنجه کفش در زیر آن قرار گرفته است و بوسیله مکش و خروج هوا باعث تهویه هوا در داخل کفش می شود تا هم پاهای شما احساس راحتی بیشتری کند و هم مانع بو گرفتن پاها در داخل کفش می گردد.



برچسب ها : ,

داستانک؛ تخت مرگ!

   داستانک؛ تخت مرگ!   

 بچند وقتی بود در بخش مراقبت های ویژه یک بیمارستان معروف، بیماران یک تخت بخصوص در حدود ساعت ۱۱ صبح روزهای یکشنبه جان می سپردند. این موضوع ربطی به نوع بیماری و شدت وضعف مرض آنان نداشت.

این مسئله باعث شگفتی پزشکان آن بخش شده بود به طوری که بعضی آن را با مسائل ماورای طبیعی و بعضی دیگر با خرافات و ارواح و اجنه و موارد دیگر در ارتباط می‌دانستند.

کسی قادر به حل این مسئله نبود که چرا بیمار آن تخت درست در ساعت ۱۱ صبح روزهای یکشنبه جان می سپرد.به همین دلیل گروهی از پزشکان متخصص برای بررسی موضوع تشکیل جلسه دادند و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر بالاخره تصمیم گرفتند تا در اولین یکشنبه ماه، چند دقیقه قبل از ساعت ۱۱ در محل مذکور برای مشاهده این پدیده عجیب و غریب حاضر شوند.

در محل و ساعت موعود، بعضی صلیب کوچکی در دست گرفته و در حال دعا بودند، بعضی دوربین فیلمبرداری با خود آورده ودو دقیقه به ساعت ۱۱ مانده بود که «پوکی جانسون» نظافتچی پاره وقت روزهای یکشنبه وارد اتاق شد. دوشاخه برق دستگاه حفظ حیات را از پریز برق درآورد و دو شاخه جاروبرقی خود را به پریز زد و مشغول کار شد!


برچسب ها : ,

مطلب مخصوص دوستان عزیزم در مدرسه راهنمائی شهید بهشتی شاهرود

دانلود فایل فصل هوازدگی علوم دوم راهنمائی

 

سلام ، امیدوارم حالتون خوب باشه...

---

براتون فایل فصل هوازدگی سال دوم راهنمائی رو گذاشتم تا دانلود کنید...

      برای دانلود به ادامه مطلب بروید...   

 

در ضمن برای مشاهده ادامه مطلب و دانلود فایل ابتدا باید در سایت عضو شوید...!

 

برای عضویت اینجا را کلیک نمائید...

 

---

 

با آرزوی موفقیت شما دوستان عزیز...



برچسب ها : ,

اعتیاد به موبایل!!!!

 در روز چند بار به موبایل خود نگاه میکنید؟!

 

این روزها مردم در سراسر دنیا به تلفن های همراه شان وابسته اند به طوریکه هر شش دقیقه و نیم یک بار تلفن خود را چک می کنند.

 در کل کاربران تلفن هوشمند خود را به طور متوسط 150 بار در 16 ساعتی از روز که بیدار هستند، چک می کنند.

 

نگاه کردن به تلفن همراه نخستین و همچنین آخرین کاری است که بسیاری از مردم هر روز انجام می دهند. چرا که این روزها تلفن همراه، کاربرد ساعت بیدار باش و هشدار نیز یافته است.

این در حالی است که در بین روز افراد از تلفن همراه و هوشمند خود برای چک کردن اینترنت و خواندن ایمیل و همچنین برقراری تماس و ارسال پیامک استفاده می کنند.

حتی افرادی که از تلفن های همراه کمتر پیشرفته استفاده می کنند نیز به طور مداوم تلفن خود را چک می کنند.

تامی آهونن، مشاور فناوری موبایل در هنگ کنگ و تحلیل گر این مطالعه اعلام کرد: افراد روزانه 22 تماس تلفنی انجام، دریافت و خودداری می کنند.

آنها همچنین 23 بار در روز پیامک می فرستند یا دریافت می کنند؛ 18 بار در روز نیز ساعت تلفن همراه خود را چک می کنند.

به طور متوسط کاربر تلفن همراه روزانه سه بار تلفن می زند و سه بار تماس تلفنی دریافت می کند. کاهش میزان متوسط این آمار به این دلیل است که در برخی از روزها افراد تماس های تلفنی کمتری دارند یا تلاش برای برقراری تماس موفقیت آمیز نیست.

تعیین ساعت بیدار باش و هشدار، بازی کردن، تعویض زنگ تلفن، عکس گرفتن همگی از جمله کارهایی است که می تواند در کنار دیگر کاربردهای تلفن همراه انجام شود.



برچسب ها : ,

مغز چقدر الکتریسیته تولید می کند؟

 مغز چقدر الکتریسیته تولید می کند؟

 

مغز ما با توان تقریبی تنها 20 وات فعالیت می کند، یعنی در هر ثانیه تنها 20 ژول انرژی مصرف می کند.

سایت علم و فرهنگ ؛ این میزان انرژی سهم بسیار زیادی از انرژی کل بدن ماست.

 

برخلاف وسایل الکتریکی که همیشه مقداری انرژی در فرآیند جا به جایی الکتریسیته در آن ها هدر می رود مغز ما بازدهی بسیار خوبی دارد.

البته یک تفاوت دیگر هم میان مغز و وسایل الکتریکی وجود دارد.

الکتریسیته مغز حاصل جابجایی یون ها ( اتم های باردار) در غشای سلول های عصبی است، در حالی که الکتریسیته وسایل برقی حاصل حرکت الکترون های آزاد در فلزات است.

منبع : ساینس نیوز



برچسب ها : ,

موشک های کاغذی ، قدیمی اما هوشمند!!

 موشک های کاغذی ، قدیمی اما هوشمند!!

 

حتما خیلی از شما ها زمانی که کودک بودید موشک های کاغذی را به خاطر دارید.

 سایت علم و فرهنگ ، یکی از دغدغه های این بازی کودکانه این بود که این هواپیمای کاغذی خیلی زود فرود می آمد و مدت زیادی در هوا نمی ماند.

 اما به تازگی یک شرکت اسباب بازی سازی یک کیت به نام پاور آپ ساخنه که با نصب بر روی هواپیمای کاغذی ساخته شده می توانید مدت زیادی آنرا در هوا نگه دارید و مسیر حرکت آنرا کنترل نمایید.

این کیت از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما وصل می شود و با نرم افزار نصب شده هدایت می گردد.

 

منبع : کنجکاو



برچسب ها : ,,

طراحی ساعت هوشمند لمسی صوتی!!

 طراحی ساعت هوشمند لمسی صوتی!!

 

محققان شرکت اپل در حال طراحی ساعت هوشمندی با صفحه لمسی خمیده و سیستم عامل iOS‌ هستند که با فرامین صوتی قابل کنترل است.

 سال 2012 میلادی شیشه نازک و انعطاف پذیر Willow Glass‌ با قابلیت پیچیده شدن به دور مچ طراحی شد و مورد آزمایش قرار گرفت.

 

 محققان اپل در حال کار بر روی نمونه جدیدتری از شیشه خم شونده هستند که می تواند کاربرد وسیعی در گجت های این شرکت از جمله آیفون، آی پد و ساعت هوشمند با کارآیی بالا داشته باشد.

 عنصر اصلی ساعت هوشمند اپل که iWatch‌ نام دارد، صفحه نمایش این دستگاه است که از خمیدگی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

 ساعت هوشمند از طریق بلوتوث به تلفن همراه هوشمند کاربر متصل شده و از طریق صفحه لمسی یا دستیار صوتی Siri‌ کنترل می شود؛ با کمک این دستیار صوتی امکان برقراری سریع و آسان تماس صوتی، جستجو و پرداخت های همراه فراهم می شود.



برچسب ها : ,

راه حلی برای افزایش سرعت اینترنت!!

راه حلی برای افزایش سرعت اینترنت!!

network speed booster نرم افزار قدرتمند آندرویدی است که به شما امکان می دهد امواجی که از طریق، دستگاههای بی سیم که اینترنت را در محیط پخش کردن با کیفیت و قدرت بهتری دریافت نمایید.

شما با نصب این نرم افزار در سرعت سایتهای اینترنتی بهبود بسیار قابل توجهی ایجاد کنید که لذت وب گردی را برای شما دو چندان خواهد کرد.

 

این نرم افزار این قابلیت را به شما می دهد که برای امواج بی سیم مسافت سیگنال های رادیویی را برای شما بیشتر می کند و در همین حین، به شما کیفیت بهتری برای مکالمه تلفنی می دهد و از لحاظ امنیتی کانکشن های شما را در برابر برنامه های مخرب ایمن می کند و شما می‌توانید با این نرم افزار ارتباط اینترنتی و تلفنی در موارد مختلف مانند هواپیما داشته باشید.



سطل آشغال کاملا بهداشتی + عکس

 سطل آشغال کاملا بهداشتی!!

 

این ابتکار کوچک به شما کمک می کند تا زمانی که می خواهید کیسه زباله را گره بزنید دستان شما آلوده نشود.

سایت علم و فرهنگ ، هنگامی که می خواهید کیسه زباله را از سطل خارج کنید فقط کافیست سر کیسه زباله را در داخل شیار تعبیه شده در لبه سطل آشغال قرار دهید و بوسیله نوارچسب مخصوص دور آن کاملا بسته می شود.

 

 

منبع : سایت کنجکاو



یک اتفاق عجیب از نوع چینی + بیش از 8 عکس!

 یک اتفاق عجیب از نوع چینی!!

 

 

یک شرکت ساختمان سازی در چین تصمیم به ساخت یک برج بر روی زمین های یک قبرستان قدیمی را داشت.

 

 اما تعدادی از بستگان افراد دفن شده در قبرستان اجازه تخریب قبرها را ندادند و شرکت ساختمانی هم از تصمیم خود منصرف نشد.

 

حاصل این لجبازی دوطرفه به تصویر هایی که در ادامه مطلب وجود دارد ، کشیده شد!!

 



برچسب ها : ,

آزمایش اولین ساعت اپل + عکس ساعت

  آزمایش اولین ساعت اپل 

گمانه زنی‌ها درباره ارائه یک ساعت مچی توسط شرکت اپل قوت گرفته است چرا که بسیاری از نشریات نیز اظهار داشتند که این شرکت سازنده دستگاه‌های الکترونیکی درحال حاضر نمونه‌های اولیه آن را آزمایش می‌کند.

 منابع مختلف اعلام کرده‌اند که ساعت مچی اپل که در حال حاضر از آن با عنوان " iWatch " یاد می‌کنند دارای یک نسخه از سیستم عامل iOS است و می‌تواند تعامل نزدیکی با آی فن برقرار کند.

در برخی از گزارشها آورده‌اند که اپل در دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا، دستگاه‌های شبیه ساعت مچی را که از نوعی شیشه‌های منحنی ساخته شده است، عرضه کردند. این اطلاعات را منابعی ارائه کرده‌اند که نخواستند نامشان فاش شود؛ چرا که آنها مجاز به ارائه اطلاعات درباره محصولات معرفی نشده نیستند. احتمال دارد که این ساعت سیستم عامل iOS داشته باشد و شیشه منحنی آن شبیه مچ دست انسان ساخته می‌شود.

درمیان ویژگی‌های این ساعت می‌توان به ادغام نرم افزار محبوب فرمان صوتی Siri، تقویم، هشدارهای دریافت نامه الکترونیک، تعیین هویت تماس گیرنده با نمایش شماره تلفن وی و نقشه هوشمند اشاره کرد. گفته می‌شود که شرکت کورنیگ که محصولات شیشه‌ای باریک عرضه می‌کند، شیشه این ساعت را براساس محصول جدید خود ارائه خواهد کرد.

شرکت اپل پس از به خدمت گرفتن متخصصان ساخت حسگر و سایر عناصر ویژه برای ساخت رایانه‌های قابل حمل و به اصطلاح پوشیدنی چون ساعت، قرار است از شرکت "هون های پریسشن" هم برای تولید تکنیک‌های لازم به منظور تولید چنین دستگاهی کمک بگیرد.



برچسب ها : ,

شارژ سریع باتری قلمی با انرژی محیط

 شارژ سریع باتری قلمی با انرژی محیط

 

یک دانشجوی مبتکر آلمانی دستگاه کوچکی طراحی کرده است که از انرژی میدان‌های مغناطیسی در محیط اطراف برای شارژ باتری‌های قلمی استفاده می‌کند.

وسایل برقی منزل مانند قهوه‌ساز، گجت‌های الکترونیکی از جمله تلفن همراه، تبلت یا رایانه قطار، ایستگاه‌های رادیویی، خطوط انتقال برق و حتی موجودات زنده از جمله مهمترین منابع میدان مغناطیسی در محیط زندگی انسان محسوب می‌شوند.

 «دنیس زیگل» دانشجوی هنر دانشگاه برمن، دستگاه کوچکی طراحی کرده است که با استفاده از میدان های مغناطیسی اطراف برای شارژ باتری قلمی (سایز AA) استفاده می کند.

دستگاه برداشت الکترومغناطیسی (Electromagnetic Harvester) با وجود اندازه ظاهری کوچک، از قدرت مناسبی برای دریافت انرژی از محیط و شارژ باتری برخوردار است.

زمانی که فرد در نزدیکی یک میدان مغناطیسی مناسب قرار گیرد، لامپ LED‌ قرمز رنگ دستگاه به نشانه آغاز شارژ شدن باتری‌ها روشن می‌شود.

دو مدل مختلف از دستگاه برداشت الکترومغناطیسی طراحی شده است که در مدل اول از فرکانس کمتر از 100 هرتز (مانند دستگاه‌های معمولی) و در مدل دوم از فرکانس‌های بالاتر از 100 هرتز (مانند بلوتوث، شبکه‌های رادیویی یا WLAN‌) استفاده می‌کند.

دستگاه برداشت الکترومغناطیسی هنوز قادر به تولید انرژی کافی برای شارژ تلفن همراه نیست، اما یک وسیله کاربردی در هنگام سفر یا شرایط اضطراری محسوب می‌شود.



برچسب ها : ,

طراحی لامپ‌های بی‌سیم با روشنایی دلخواه!

طراحی لامپ‌های بی‌سیم با روشنایی دلخواه!

 

محققان موفق به طراحی لامپ‌های ال ای دی جدیدی شده‌اند که فارغ از هرگونه بافت سیمی عمل می‌کنند و کاربران می‌توانند رنگ مورد دلخواه خود را برای روشنایی آن‌ها انتخاب کنند.

 سیستم‌های روشنایی هوشمند به کاربرانشان اجازه می‌دهند که با استفاده از یک پنل کنترل منفرد هر نوع لامپ حبابی را کنترل کنند و زمان‌سنج‌های آن‌ها و همچنین چراغ‌های کم‌نور را تنظیم کنند.

با این حال این سیستم‌ها کامل نیستند زیرا مستلزم وجود بافت‌های سیمی هستند که این خود به عمل نصب حرفه‌ای نیاز دارد.

 

لامپ‌های ال ای دی جدید موسوم به Hue که توسط فیلیپس طراحی شده‌اند، فارغ از هرگونه شبکه فیزیکی عمل می‌کنند.

در این سیستم هر لامپی تراشه رادیویی خاص خود را دارد و این امر به حباب‌ها امکان می‌دهد که یک شبکه بی‌سیم را در عرض چند دقیقه ایجاد کنند.

سیستم طراحی شده شامل بیش از 50 حباب، یک هاب شبکه‌بندی‌کننده و یک برنامه هوشمند است. کاربران پس از تعبیه حباب‌ها در درون سیستم، می‌توانند هاب را با استفاده از یک کابل اترنت به روترشان متصل کنند.

این هاب از طریق استاندارد مخابره بی‌سیم ZigBee و با تلفن مجهز به Wi-Fi کاربر با حبا‌ب‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

حباب‌ها همچنین می‌توانند سیگنال‌ها را به یکدیگر بازپخش کنند که این امر طیف اولیه 200 فوتی را برای پوشش‌دهی تمامی منزل بسط می‌دهد.

یک نسخه به روز این سیستم در حال عرضه است که بر اساس آن برنامه موجود بر مکان کاربر از طریق جی پی اس تلفنش نظارت می‌کند و لامپ‌ها هنگامی که وی به منزل می‌رسد، روشن می‌شوند.



برچسب ها : ,

کشف راز نقاشی پیکاسو با رنگ خانگی...!!

 کشف راز نقاشی پیکاسو با رنگ خانگی...!!

دانشمندان آمریکایی در اسکنهای پرتو ایکس جدید خود دریافته‌اند که پابلو پیکاسو، بنیانگذار سبک معروف کوبیسم در نقاشی در برخی از تابلوهای معروف خود از رنگ نقاشی خانگی بهره برده است.

 تاکنون رنگ استفاده شده توسط پیکاسو بصورت اسرارآمیز باقیمانده بود و از مدتها پیش دانشمندان بر این گمان بودند که این نقاش معروف از اولین هنرمندان ماهر در استفاده از رنگ خانگی بجای رنگهای سنتی مورد استفاده نقاشان دیگر برای دستیابی به یک سبک براق بوده که رد قلمو را بخوبی می‌پوشاند.

 

اخیرا فیزیکدانان آزمایشگاه ملی آرگون در ایلینویز از نانوکاوشگر پرتو ایکس خود بر روی نقاشی «صندلی راحتی قرمز» که در سال 1931 تکمیل شده، استفاده کرده‌اند. این نانوکاشگر می‌تواند جزئیات را تا سطح ذرات رنگدانه مشاهده کرده و چیدمان عناصر شیمیایی خاص را در نقاشی نشان دهد.

پژوهش جدید دانشمندان نشان داد که پیکاسو از رنگ لعابی استفاده کرده که با ترکیب شیمیایی دقیق اولین رنگ خانگی تجاری موسوم به Ripolin منطبق است. محققان با بررسی نمونه‌های نقاشی قدیمی موجود در سایت eBay رنگدانه این نقاشی را با رنگدانه تابلوهای دیگر در آن زمان مقایسه کردند.

همچنین این پژوهش که از پرتو ایکس برای بررسی رنگدانه‌های نقاشی تا مقیاس 30 نانومتر استفاده کرده بود، توانست با بررسی ناخالصی‌های خاص رنگ، منطقه تولیدکننده آن را نیز تعیین کند.

به عقیده متخصصان هنری، پیکاسو احتمالا برای دستیابی به یک تاثیر متفاوت نسبت به رنگهای روغنی قدیمی از رنگ لعابی Ripolin استفاده می‌کرده که به سرعت خشک شده و می‌توان آن را به شدت مخلوط کرد. در مقابل رنگهای خانگی به سرعت خشک شده و اثرهایی مانند ابروباد شدن رنگ یا ایجاد لبه یا حتی قطرات اضافی رنگ برجای می‌گذارند.

منبع : مجله خارجی Applied Physics A: Materials Science & Processing



برچسب ها : ,,,,

روش جالب برای دفع سموم از بدن!!

 روش جالب برای دفع سموم از بدن!!

اگر پاها را به مدت چند دقیقه درون محفظه ای از آب سرد قرار دهید تمام سموم بدنتان به یک باره از بدنتان دفع می شود به طوری که رنگ آب تیره می شود.

 سایت علم و فرهنگ ، راه های ساده تری هم برای دفع سموم وجود دارد پدهای جدیدی روانه ی بازار شده اند که باید آن ها را یک شبانه روز به پاهایتان بچسبانید تا تمام سموم از بدنتان دفع شود.

 گفتنی است؛ سموم هایی که در بدن جمع می شوند حاصل خوردن مواد غذایی، تنفس و ... است که به راحتی در بدن جمع می شوند و به راحتی هم می توان آن ها را از بدن دفع کرد.

تولید کنندگان محصولات سم زدایی ادعا می کنند که محصول هایشان به راحتی قادرند سموم را از بدن دفع کنند ولی سموم دائماً در بدن در حال وارد شدن هستند مادر فضایی زندگی می کنیم که سرشار از سمومی است که از راه های مختلفی وارد بدن می شوند. اولین راه تنفس است دیگری پوست و دستگاه گوارش و در نهایت از راه منافذ باز بدن مانند چشم ها.

گروهی دیگر از سم ها در مواد غذایی مصرفی ما وجود دارد و یا در اثر تماس با عوامل شیمیایی مانند عطرها و لوازم آرایشی و ترکیب های حاوی آزبست به بدن ما منتقل می شوند که بدن به طور طبیعی این سموم را خودش دفع می کند.

قراردادن پاها در آب قبل از خواب به روند طبیعی خارج شدن سم ها از بدن نیز کمک می کند.

منبع : سایت مدیکال هلت نیوز



برچسب ها : ,

فرود کاوشگر ناسا روی یک سیارک!!

فرود کاوشگر ناسا روی یک سیارک!!

 

 

ناسا قصد دارد در یک ماموریت جدید، فضاپیمایی را در سال 2018به سوی یک سیارک فرستاده و با استفاده از بازوی روباتیک آن نمونه هایی از سطح آن را برای دانشمندان بیاورد.

 

 

این ماموریت نخستین ماموریت ناسا برای نمونه برداری از یک سیارک نزدیک به زمین و آوردن آن به سوی کره خاکی است. این کاوش به انسان کمک می کند تا از چگونگی شکل گیری منظومه شمسی و آغاز حیات پرده بردارد.

 

پس از دو سال پرواز، کاوشگر  OSIRIS-Rexدر سال 2018 به سیارک 1999 RQ36می رسد. این سیارک نزدیک زمین، در سال 1999 کشف شده است.

وقتی این کاوشگر به سه مایلی سیارک رسید به مدت سه ماه از سطح آن نقشه برداری می کند. به تدریج به این سیارک نزدیک تر می شود تا بازوی روباتیک خود را برای جمع آوری دو اونس مواد، به سوی سطح آن دراز کند.

این کاوشگر سال 2023 به زمین باز می گردد.



برچسب ها : ,

هفتمین قاره زمین کشف شد! - کمی فرهنگ داشته باشیم!!

   هفتمین قاره زمین کشف شد!!!   

 
 
 
در شمال شرق اقیانوس آرام قاره ای پلاستیکی کشف شده که مساحت آن 6 برابر مساحت فرانسه است، جنس این قاره نه صخره و سنگ و صحرا بلکه زباله های انسانی است.
 
 
 
 قاره کشف شده از پس مانده زباله های انسانی و به ویژه از پلاستیک که 90% مساحت آن را در بر گرفته تشکیل شده است.

قاره پلاستیکی که به شکلی کاملا تصادفی برای اولین بار در سال 1997 توسط «چارلز مور» مورد توجه قرار گرفت، در شمال شرق اقیانوس آرام قرار دارد و مساحت آن معادل 6 برابر مساحت فرانسه است. 

کارشناسان محیط زیست معتقدند اگر جامعه بین الملل به این مسئله به عنوان یک معضل نگاه کند و چاره ای برای پس مانده های انسانی نیندیشد در دهه های آینده مساحت قاره پلاستیکی به اندازه تمام قاره اروپا خواهد رسید.


از جمله خطراتی که این زباله های انسانی برای خود انسان خواهد داشت این است که برخی حیوانات زباله ها را به عنوان غذا مصرف می کنند گوشت همین حیوانات نیز به چرخه غذایی انسان وارد می شود.

گفتنی است پیش از اینکه مواد پلاستیکی به یک قاره تبدیل شود مسأله زباله های انسانی مورد توجه قرار گرفته بود به طوری در سال 1983 کشور فرانسه یک کشتی بادبانی را به ماموریتی یک ماهه فرستاد تا حجم قاره مذکور را اندازه گیری کرده و از آن نقشه ای تهیه کند.
 

 



برچسب ها : ,,,,

کنترل تلویزیون با اشاره یک انگشت!!

 کنترل تلویزیون با اشاره یک انگشت!!

 

اگر این بار کنترل از راه دور تلویزیون خود را گم کرده اید، نگران نباشید چرا که با وجود فناوریهای جدید شما می توانید با نشستن روی کاناپه و تنها با حرکت یک انگشت در هوا نقش کنترل از راه دور را ایفا کنید.

 

یک شرکت فناوری اعلام کرده است که با نخستین فناوری اشاره و حرکت به صورت تجاری به کاربران این امکان را می دهد که دستگاه‌های دیجیتالی را با نوک انگشت خود حتی از فاصله انتهای اتاق کنترل کنند.

 

این شرکت اعلام کرده است که فناوری جدیدش می تواند در تعداد بی حد و حصری از دستگاه ها از جمله تلویزیونها، رایانه ها، طراحیهای دیجیتالی و نمایشگرهای تحولی انقلابی ایجاد کند.

این قابلیت ردگیری نوک انگشت با دقت بسیاری عمل می کند و حتی از فاصله چند میلیمتری تا 5 متر را تشخیص می دهد.

این فناوری را می توان برای دستگاه های مختلفی چون تبلتها، رایانه ها و تلویزیونها بکار گرفت.

این فناروی مبتنی بر نرم افزار است و از یک دوربین استاندارد استفاده می کند اما از قابلیت کار کردن با حسگرهای مادون قرمز و سه بعدی نیز برخوردار است.

این فناوری را می توان در سطوح مختلف در دستگاه ها ادغام کرد. کارکردن با آن ساده است و حتی می توان از آن سوی یک اتاق نشیمن بزرگ به تلویزیون فرمان داد.



برچسب ها : ,

با طلا سرطان خود را درمان کنید!!!!!!!

 با طلا سرطان خود را درمان کنید!!

 

محققان می گویند نانو ذرات طلا با ساطع کردن اشعه آلفا می‌تواند در درمان سرطان مفید باشند.

 به تازگی محققان غربی دریافته اند که نانو ذرات طلا با ساطع کردن  اشعه آلفا می توانند تومورهای سرطانی را از بین ببرند.

 


به طور معمول برای درمان سرطان از اشعه بتا استفاده می شود که آسیب رسانی آن به سایر بافت ها کمتر است اما اکنون با استفاده از نانو ذرات طلا می توانند این اشعه را کنترل کرده و با آن سلول های سرطانی را تحت تابش رادیو اکتیو قرارداده و از بین ببرند.

البته این تحقیقات هنوز در مراحل آزمایشی بوده و به زودی مراحل تست انسانی آن اجرا می شود.

امروزه استفاده از پرتوهای رادیو اکتیو به عنوان یکی از راه های درمان سرطان شناخته می شود اما این تابش رادیو اکتیو به سایر بافت ها نیز آسیب میزند.

منبع : مجله تکنولوژی



برچسب ها : ,

دختر 3 ساله از هاوکینگ پیشی گرفت!+عکس!!

  با ضریب هوشی 162؛

دختر 3 ساله از هاوکینگ پیشی گرفت!+عکس

 
 
 
یک دختر سه ساله در بریتانیا به عنوان یکی از جوان‌ترین اعضای انجمن بهره هوشی بالا انتخاب شد که گفته می‌شود بهره هوشی وی از استفان هاوکینگ نظریه پرداز فیزیک و کیهان شناس بیشتر است.
 
 
 
 یک دختر سه ساله در بریتانیا به عنوان یکی از جوان‌ترین اعضای انجمن بهره هوشی بالا انتخاب شد که گفته می‌شود بهره هوشی وی از استفان هاوکینگ نظریه پرداز فیزیک و کیهان شناس بیشتر است.

آلیس آموس با بهره هوشی در یک آزمون انجمن بهره هوشی بالا به نمره 162 دست یافت که این نمره، وی را در مقایسه با مشهورترین شخصیت‌های علمی جهان قرار می‌گیرد.

این کودک از شهر سوری در جنوب غربی لندن می‌تواند به دو زبان انگلیسی و روسی صحبت کند. هوش پیشرفته آلیس به این معنا است که وی یکی از یک درصدی است که هوششان با هاوکینگ کیهان شناس مشهور بریتانیایی برابری می‌کند. تاکنون هاوکینگ به طور رسمی بهره هوشی خود را مشخص نکرده است اما تخمین زده می‌شود که این رقم بین 160 تا 165 باشد.

دختر 3 ساله از هاوکینگ پیشی گرفت! +عکس

وی یکی از 18 عضو این انجمن است که هنوز به سن مدرسه نرسیده‌اند. آلیس در اوقات فراغت خود افسانه‌های یونانی ازوپ و داستان‌های دیگر می‌خواند، نقاشی کشیده و کاردستی درست می‌کند.


برچسب ها : ,

محافظت از زمین در برابر تهدیدات اجرام آسمانی!!

  محافظت از زمین در برابر تهدیدات اجرام آسمانی!!

 

محققان ناسا هشدار می دهند با وجود توسعه ابزارهای رصدی و فناوری مختلف، سیارک ها، شهاب سنگ ها و دنباله دارها همچنان تهدید جدی برای زمین محسوب شده و روش موثری برای مقابله با این اجرام آسمانی ارائه نشده است.

 

اجرام آسمانی نزدیک به زمین (near-Earth objects) یا به اختصار (NEOs) به اجرامی مانند سیارک (asteroid)، شهاب سنگ (meteorid) و دنباله دار (comet) گفته می شود که در حرکت مداری خود در فاصله نزدیک با زمین قرار می گیرند.

 

 

تا ژانویه 2013 میلادی 9 هزار و 534 جرم آسمانی نزدیک به زمین (NEOs) کشف شده اند که شامل 93 دنباله دار و 9 هزار و 441 سیارک نزدیک به زمین هستند که این سیارک ها شامل 742 سیارک گروه Aten، سه هزار و 569 سیارک گروه Amor و پنج هزار و 118 سیارک گروه Apollo می باشند.

سیارک های نزدیک به زمین، اصلی ترین تهدید برای سیاره زمین محسوب می شوند. تا آگوست 2012 میلادی نزدیک به 848 سیارک با پهنای بیش از یک کیلومتر شناسایی شده اند که از این تعداد 154 سیارک جزو گروه PHAs هستند.

سیارک های بالقوه خطرناک (potentially hazardous asteroids) یا به اختصار PHAs باید حداقل در فاصله هفت میلیون کیلومتری با زمین قرار داشته باشند و در صورت عبور از جو و برخورد احتمالی با زمین، باعث آسیب های قابل توجهی خواهند شد.



زیر آب موسیقی گوش کنید!!

  

 نسل جدید ام پی تری ها(MP3)

 

نسل جدید ام پی تری پلیرها که ضد آب نیز هستند وارد بازار فروش شدند.

شرکت سونی نسل جدید پخش کننده های موسیقی ضد آب را به بازار عرصه کرد.



این دستگاه ترکیبی از گوشی هدفون و دستگاه پخش کننده است و ابعاد آن به شکل مناسبی طراحی شده تا راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

کاربران می توانند از این دستگاه هنگام شنا کردن در استخر استفاده کنند، این پخش کننده ی موسیقی دارای یک حافظه ی 4 گیگابایتی می باشد و اگر باتری آن کاملا شارژ شود می تواند 8 ساعت به طور مداوم کار کند.

این محصول تنها با سه دقیقه شارژ می تواند یک ساعت کار کند و با کیفیت بالا موسیقی پخش کند.

قیمت این پخش کننده ی موسیقی ضد آب در حدود 100 دلار گزارش شده است.

منبع : سایت تکنولوژی روز

 



تکامل دید در 700 میلیون سال قبل!!

 تکامل دید در 700 میلیون سال قبل!!

 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، عروس دریایی نخستین موجودی است که توانایی تشخیص نور در آن تکامل یافته است.

 

توسعه بینایی و قدرت تشخیص نور در گونه های مختلف اسفنج یا عروس دریایی همواره محل بحث محققان بوده است.

 

 تکامل بینایی و دید توسط گروهی از پروتئین‌های حساس به نور موسوم به «اوپسین» (opsin) در سلول‌های گیرنده‌های نوری شبیکه چشم ایجاد شده است.

 محققان مدرسه علوم زمین بریستول یک گروه از اسفنج ها به نام Oscarella carmela و گونه Cnidarians عروس دریایی را بعنوان نخستین موجودات دارای سیستم بینایی مورد بررسی قرار داده و با استفاده از مدلسازی رایانه ای، تصاویر دقیقی از نحوه و زمان تکامل پروتئین «اوپسین» تهیه کردند.

دکتر «دیوید پیسانی» با استفاده از تجزیه و تحلیل محاسباتی، تمامی فرضیه‌های مطرح در خصوص تکامل بینایی در این موجودات را مورد بررسی قرار داد.

آنالیز اطلاعات ژنومی به تهیه یک جدول زمانی برای تعیین نحوه تکامل و شکل‌گیری پروتئین «اوپسین» در 700 میلیون سال قبل منجر شد، گرچه این پروتئین با تکامل یافتن در 11 میلیون سال قبل، توانایی تشخیص نور را برای موجودات فراهم کردند.



حرکت بازوی رباتی با ...!!

حرکت بازوی رباتی با قدرت فکر!

محققان با قراردادن الکترود روی مغز یک مرد فلج این امکان را برای وی فراهم کردند تا بتواند بازوی رباتی خود را حرکت داده و پس از هفت سال قادر به لمس یک دست دیگر باشد.

تیم همیس 30 ساله که هفت سال پیش در اثر یک حادثه تصادف با موتورسیکلت دچار آسیب ستون فقرات شد، نمی توانست هیچ قسمتی از بدن خود را از قسمت شانه ها به پایین تکان دهد.

 

وی در نتیجه تلاشهای محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبورگ در آمریکا توانست از فناوری رابط رایانه ای مغز استفاده کند و حرکات یک نشانگر و بعدها یک بازوی رباتی را کنترل کند.

افکار همیس به وسیله الگوریتمهای رایانه ای تفسیر می شود و به حرکت واقعی تبدیل می شود.

وای وانگ محقق اصلی در این تحقیقات اظهار داشت: وقتی که تیم توانست با دست خود به دست من ضربه بزند ما متوجه شدیم که این فناوری از این پتانسیل برخوردار است تا به افرادی که نمی توانند بازوی خود را تکان دهند کمک کند تا استقلال بیشتری به دست آورند.

در جراحی پیوندی یک قطعه به اندازه یک تمبر پستی از 28 الکترود در مغز همیس در منطقه ای که بازوی راست و حرکت دست را کنترل می کند کار گذاشته شد. سیمهای این دستگاه از زیر پوست سینه وی جایی که امکان وصل شدن به رایانه وجود داشت خارج شد.

بازوی رباتی همیس توسط محققان در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز تولید شده بود.



ایسوس پیشگام در ارائه بلوتوث4

ایسوس پیشگام در ارائه بلوتوث4

شرکت ایسوس محصول جدید خود را که یک رایانه ی قابل حمل می باشد با ویژگی های جدید رونمایی کرد.

به گزارش دنیای رایانه محصول جدید ایسوس با نام vivo book x202 وارد دنیای مجازی شده است.



این دستگاه از نسل سوم پردازشگر ها استفاده می کند و با شعار ارزان تر بودن به بازار آمده است.

پردازشگر این دستگاه از مدل core I 3-3217 می باشد و حافظه ی ram مورد استفاده در آن 4 گیگابایت حجم دارد.

این لپ تاپ همراه با هارد ریسک 500 گیگا بایتی و صفحه ی نمایش 11 اینچی لمسی عرضه شده است، قابلیت تفکیک پذیری صفحه ی نمایش آن نیز 768*1366 می باشد.

عمر باتری آن نیز طبق آزمایش های انجام گرفته 4 ساعت و 20 دقیقه بوده و کارت گرافیک آن نیز intel hd می باشد، ابعاد این دستگاه به ترتیب طول و عرض و قطر نیز برابر با 11/9 اینچ، 0/9 اینچ اعلام شده است.

بلندگوهای به کار رفته در این محصول نیز دارای قابلیت کاهنده نویز می باشد.

این لپ تاپ دارای بلوتوث نسخه ی 4، درگاه sd و درگاه usb 3 می باشد و قیمت آن در حدود 500 دلار گزارش شده است.



برچسب ها : ,,

عمر سردر های شدید؟!

   عمر سردرد های شدید پایان یافته است!

محققان آمریکایی دستگاه قابل کنترل از راه دوری طراحی کرده اند که زیر گونه بیمار کاشته شده و با ایجاد بار الکتریکی ضعیف به توقف سردردهای شدید بویژه در بیماران میگرنی کمک می کند.

 بیشتر مبتلایان به میگرن و سردردهای خوشه‌یی موسوم به سردرد خودکشی (suicide headache) با نشانه های آغاز این حملات آشنایی دارند، اما تاکنون روش موثری برای پیشگیری از حملات سردرد ابداع نشده است.

 

 فرضیه های مختلفی در خصوص علت بروز سردرد مطرح شده اند، اما دلیل اصلی بروز آن تاکنون مشخص نشده است.

مغز قادر به درک درد است، اما هیچ گیرنده دردی درون آن وجود ندارد و هنگام سردرد، افراد دچار مغز درد نمی شوند بلکه تنها درد ناشی از اعصاب دربرگیرنده مغز را احساس می کنند.

محققان شرکت Autonomic Technologies دستگاه جدیدی برای توقف سردردهای شدید توسعه داده اند که نتایج آزمایش بالینی آن بر روی بیماران اروپایی مبتلا به سردرد موفقیت آمیز گزارش شده و آزمایش بر روی مبتلایان به سردرد میگرنی نیز در حال انجام است.

 



پیر ترین پرنده جهان هم بچه دار شد!

پیر ترین پرنده جهان هم بچه دار شد!

پیرترین پرنده شناخته شده جهان در سن 62 سالگی بچه‌دار شد.

 

این آلباتروس موسوم به «حکمت» در سال 2011 پس از اینکه از سونامی ژاپن جان سالم بدر برد، خبرساز شد.

 

حکمت تاکنون از بسیاری از مرزها رد شده و از جمله آن که تاکنون دو برابر میانگین عمر آلباتروسهای لایسان زندگی کرده است.

این پرنده نام خود را پس از علامت‌گذاری توسط یک محقق زمین‌شناسی آمریکا در سال 1956 بدست آورده است. به گفته سازمان زمین‌شناسی آمریکا، حکمت از آن زمان تاکنون حدود 3.2 میلیون تا 4.8 میلیون کیلومتر مسافت را که برابر با بیش از چهار تا شش سفر از زمین به ماه و بالعکس بوده، پیموده است.

دانستن این که این پرنده اکنون بتواند با موفقیت جوجه خود را در سن بالای 60 سال پرورش دهد، بسیار جالب است.

با وجود این که آلباتروسهای دیگری نیز با سن حدود 50 سال وجود دارند؛ اما حکمت تنها پرنده‌ای است که در چنین سنی بچه‌دار شده است. اگرچه این پرنده دو سال پیش نیز دو جوجه دیگر را به دنیا آورده بود و تعداد جوجه‌های آن از سال 2006 تاکنون به پنج رسیده است.

 

 



برچسب ها : ,

موبایل های نامرئی در راهند!!!

 موبایل های نامرئی در راهند!!!

 

در این شیشه مولکول‌های کریستال مایع درزمان قطع جریان ترتیبی نامنظم دارند اما در زمان وصل شدن جریان برق،‌ مولکول‌ها مرتب شده و به نور اجازه عبور می‌دهند.

 

شرکتی تایوانی با بهره بردن از فناوری‌های جدیدی که برای ساخت نمایشگر ارائه شده‌اند، نمونه‌ای اولیه از موبایلی نامرئی، یا تمام شیشه‌ای را عرضه کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیسکاوری نیوز، شرکتی به نام پلی‌ترون تکنولوژی، گوشی جدیدی را رونمایی کرده‌است که تقریبا نامرئی است، زیرا قطعات الکترونیکی ریزتر از آن هستند که بتوان آنها را به سادگی دید.

مدارهای این گوشی از سیم‌پیچ‌هایی با سیم‌های بسیار باریک تشکیل شده‌اند که در میان دو لایه‌شیشه‌ای قرار گرفته‌اند.

شرکت پلی‌ترون در زمینه ساخت نمایشگرهای موبایل سابقه طولانی دارد و محصولی به نام شیشه خصوصی را وارد بازار کرده‌است. در این شیشه مولکول‌های کریستال مایع درزمان قطع جریان ترتیبی نامنظم دارند اما در زمان وصل شدن جریان برق،‌ مولکول‌ها مرتب شده و به نور اجازه عبور می‌دهند.


بر همین اساس، موبایل جدید تازمانی که روشن باشد، نسبتا نامرئی خواهد بود. بنا به گفته پلی‌ترون تاکنون چندین شرکت نسبت به ابداع جدید این شرکت تایوانی توجه نشان داده‌اند.

این موبایل هنوز در مراحل اولیه طراحی و ساخت است و علاوه بر این، بخش‌هایی از موبایل نیز نمی‌توانند نامرئی باشند که از آن جمله می‌توان به سیم‌کارت و باطری اشاره کرد. همچنین هنوز برای آن سیستم عاملی درنظر گرفته نشده است.

از سویی دیگر، گوشی نامرئی تمام شیشه‌ای باید از ماده‌ای ساخته شده‌باشد که در برابر ضربات مقاوم باشد. همچنین استفاده از گوشی موبایل نامرئی می‌تواند برای افرادی که در گم کردن گوشی خود تخصص دارند، چالش‌ برانگیز باشد!



برچسب ها : ,

قاتل خاموش حافظه را بشناسید!!

 قاتل خاموش حافظه را بشناسید!!

 

دکتر فریبرز نبوت، روانپزشک در پاسخ به اینکه آیا اینترنت قاتل حافظه است گفت: تحقیقات نشان داده است گذراندن وقت در اینترنت بر نحوه حفظ کردن اطلاعات در حافظه تاثیر می گذارد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: زمانی که همواره با اینترنت سرو کار داشته باشید قادر خواهید بود اطلاعات مورد نیاز خود را هر زمان به راحتی به دست بیاورید.

این روانپزشک تصریح کرد: بنابراین هیچ گاه سعی نمی کنید اطلاعات را به حافظه بسپارید  چرا که آنها همیشه در دسترس هستند.

نبوت اظهار داشت: ولی اگر تصور کنید که این اطلاعات قابل دستیابی نیستند و نمی توانید مجددا به آنها دست یابید مطمئنا آنها را حفظ کرده و به خاطر می سپارید.

وی خاطر نشان کرد: و به این ترتیب پیش از بیش از حافظه خود استفاده می کنید و در واقع به خاطر نسپردن اطلاعات به علت دسترسی راحت به آنها حافظه را ضعیف می کند.



برچسب ها : ,,,,

قاب موبایل یا جعبه ابزار همراه؟!

  

قاب موبایل یا جعبه ابزار همراه؟!

 

 این فقط یک قاب محاظ موبایل نیست بلکه یک جعبه ابزار همراه است که کارایی زیادی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاهده تصاویر بزرگتر و بیشتر به ادامه مطلب بروید...

 



برچسب ها : ,,,

3 پسر ایرانی که دنیا را تغییر خواهند داد!

 3 پسر ایرانی که دنیا را تغییر خواهند داد!

 
 
 
دوهفته‌نامه فوربز فهرستی از افراد زیر ۳۰ سال را منتشر کرده است که به نوشته این نشریه، دنیا را تغییر خواهند داد. این فهرست که به ۳۰ زیر ۳۰ مشهور است...
 
 
 
 دوهفته‌نامه فوربز فهرستی از افراد زیر ۳۰ سال را منتشر کرده است که به نوشته این نشریه، دنیا را تغییر خواهند داد. این فهرست که به ۳۰ زیر ۳۰ مشهور است، در بخش‌های پانزده‌گانه‌ای چون رسانه، هنر، انرژی، اقتصاد، ورزش، فناوری و مواردی دیگر تقسیم و در هر کدام از این دسته‌ها ۳۰ نفر فرد تأثیرگذار همراه با زندگینامه‌ای کوتاه معرفی شده‌اند. در فهرست بخش فناوری نام چند ایرانی‌تبار زیر ۳۰ سال به چشم می‌خورد.

داریان شیرازی

 
 
بابک پهلوان
 
 
 
آرش فردوسی
 
 
برای اطلاعات بیشتر در مورد این پسران زیرک و معرفی بیشتر آنان به ادامه مطلب بروید...
 
 
 


برچسب ها : ,

تنها راه برای نجات زمین از گرمایش!!

 تنها راه برای نجات زمین از گرمایش!!

 

یک گروه تحقیقاتی و پژوهشی در واشنگتن که در جستجوی بهترین راه برای کاهش گرمایش زمین است، اعلام کرد که کار کمتر راهی برای نجات سیاره زمین از تبعات تغییرات جوی است.

نتایج این تحقیقات که از سوی مرکز تحقیقات اقتصاد و سیاست منتشر شده تأکید کرده است که کار کردن کمتر و کوتاه کردن هفته‌های کاری و داشتن زمان بیشتر برای اوقات فراغت تا سال 2100، نیمی از دمای مورد انتظار را کاهش دهد.

 


این تحقیقات مدعی شده است که کاهش ساعات کاری می‌تواند گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

دیوید روسنیک اقتصاد دان و نویسنده این تحقیق اظهار داشت: این محاسبات بسیار ساده هستند. هرچقدر میزان ساعات کار کمتر باشد، انتشار کربن کمتر خواهد بود، به این معنا که گرمایش زمین نیز کمتر خواهد شد.

وی اظهار داشت:  با فرض اینکه 40 تا 60 درصد از گرمایش زمین را نمی‌توان کاهش داد، حدود یک چهارم یا نیمی از گرما می‌توان با کاهش ساعات کاری کاهش داد.


در این گزارش نویسندگان اشاره کرده‌اند که بارویکردهای جدید کشورهای اروپایی نیمی از انرژی کشورهای آمریکایی را به ازای هر نفر مصرف می‌کند. اگر اروپا سطح تولید خودرا بالا ببرد این احتمال وجود دارد که 30 درصد انرژی بیشتر مصرف کند.

گرم‌شدن زمین یا گرمایش زمین  نام پدیده‌‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس‌ها شده است. طی 100 سال گذشته، کره زمین به طور غیرطبیعی حدود 0.74 درجه سلسیوس گرم‌ تر شده که این موضوع دانشمندان را نگران کرده ‌است.

برخی از دانشمندان معتقدند که دهه‌های پایانی قرن بیستم، گرم‌‌ترین سال‌های 400 سال اخیر بوده ‌است. گزارش‌ها حاکی از آن است که 10 مورد از گرم‌‌ترین سال‌های جهان تنها از سال 1990 تا سال 2007 به ثبت رسیده ‌است که این میزان در 150 سال گذشته بی‌سابقه بوده ‌است. به نظر می‌رسد فعالیت‌های صنعتی در ایجاد این مشکل بسیار موثراست و به گرم ‌شدن کره زمین کمک می‌کند.



برچسب ها : ,

با مرورگر خود چت کنید!!!

 با مرورگر خود چت کنید!!! 

 

کاربران با استفاده از HTML5 می توانند با مرورگرهای کروم و فایر فاکس چت کنند.

سایت علم و فرهنگ ، کاربران فایر فاکس و گوگل کروم می توانند بدون نرم افزار واسط با یکدیگر چت کنند.


پیش از این امکان گفتگوی تصویری بین کاربران مرورگرهای مختلف تنها از طریق برنامه های واسط صورت می گرفته است.

در روزهای اخیر مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم با استفاده از پروتکل HTML5 این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده اند تا در محیط امن بتوانند با یکدیگر در مرورگرهای مختلف تماس تصویری برقرار کنند.

موزیلا و گوگل توافق کرده اند تا مرورگرهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز را با قابلیت های مشابه و توانایی ارتباط با یکدیگر عرضه کنند.



برچسب ها : ,,,,

شناسایی قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی!!

 

شناسایی قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی!!

محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند با بررسی دیوارنویسی‌های شهر باستانی پمپی، موفق به شناسایی شکل نخستین شبکه‌های اجتماعی شدند.

شهر باستانی پمپی (Pompeii) در آگوست سال 79 میلادی به واسطه فوران آتشفشان وزوو (Vesuvius) زیر خروارها خاکستر مدفون شد و ساکنان آن جان خود را از دست دادند.

 تیم تحقیقاتی باستان‌شناسی دانشگاه هلسینکی به سرپرستی «اوا ماریا ویتانین»، نقاشی‌ها و دیوارنویسی‌های شهر باستانی پمپی را مورد مطالعه قرار دادند.

باستان شناسان با شناسایی صدها شعار تبلیغاتی بر روی دیوارهای این شهر رم باستان معتقدند که دیوارنویسی‌ها به عنوان ابزار تبلیغاتی برای انتخابات مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مکان‌های عمومی شهر مانند مغازه‌ها و میادین اصلی در کنار دیوارهای بزرگ منازل اشرافی بهترین فضاهای تبلیغاتی بوده‌اند و این سبک، نمونه باستانی اجاره فضای تبلیغاتی و نمونه اولیه ای از گذاشتن پیام در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

همچنین هنرمندان حرفه ای برای نوشتن این شعارهای تبلیغاتی فعالیت داشته‌اند که این مساله را می‌توان از تنوع نوشتاری دیوار نویسی ها تشخیص داد.

«ویتانین» تأکید می کند: شعارهای تبلیغاتی و دیوار نویسی‌ها بسیار ساده و ابتدایی بوده و شامل نام کاندیدا یا محل کسب و کار وی بوده است؛ علاوه بر مکان‌های عمومی، دیوارهای بزرگ خانه‌های اشرافی بیشتر مورد اقبال واقع می شدند، به طوریکه از هر پنج تبلیغ سیاسی، دو نمونه بر روی دیوار منازل ثروتمندان نوشته شده است.

نتایج این مطالعه اخیرا در نشست موسسه باستان شناسی آمریکا در سیاتل ارائه شده است.



برچسب ها : ,

كورن فلكس جای صبحانه را نمی‌گیرد!!

   كورن فلكس جای صبحانه را نمی‌گیرد!!

 

 

كورن فلكس یا غلات صبحانه را كه می‌شناسید؟ همان محصولی كه از فرآوری گندم، جو، برنج، یولاف و ذرت تهیه می‌شود و این روزها با افزودن میوه‌های خشك، مغزها، شكلات تكه شده و مواد شیرین‌كننده‌ای چون عصاره مالت، شكرسفید، شكرقهوه‌ای، شربت ذرت یا عسل آن را به انواع غلات فیبردار، مغزدار، شكلاتی، بدون مغز و كم شیرین (رژیمی) تقسیم‌بندی كرده‌اند.

این محصول برای افرادی كه هنگام صبح عجله زیادی برای خروج از خانه دارند یا كودكان و كسانی كه به دنبال تنوع در وعده صبحانه هستند، گزینه مناسبی است اما مصرف مستمر و طولانی مدت یا جایگزین كردن آن با صبحانه سنتی توصیه نمی‌شود زیرا برای افزایش ماندگاری برخی از انواع این محصول از مواد نگهدارنده استفاده می‌شود.

البته این را هم بدانید صبحانه‌های سنتی هم اگر براساس اصول تغذیه‌ای مصرف نشود، نمی‌تواند تامین‌كننده مواد مغذی بدن باشد.

به‌عنوان مثال مصرف چای به همراه پنیر، كره یا خامه صبحانه از جذب آهن و كلسیم این فرآورده‌ها می‌كاهد. استفاده از نان‌های فاقد سبوس هم ارزش تغذیه‌ای چندانی ندارد، اما پرسش‌هایی كه از سوی خانواده‌ها در مورد غلات صبحانه مطرح است، این‌كه محصولاتی كه در آن دانه كامل غلات به كار رفته با انواعی كه حاوی ورقه‌های پولكی شكل است چه تفاوتی دارد؟ آیا غلات صبحانه رژیمی واقعا كم كالری و كم شیرین است؟

 


برچسب ها : ,

عکس: بزرگترین سیگار دنیا

عکس: بزرگترین سیگار دنیا

 
 
 
این سیگار متعلق به یک کلکسیونر خصوصی است که برای ساختش ۱۸۵ هزار دلار خرج کرده است!
 
 
 

این سیگار ۵ متر و ۸۰ سانتی متر طول و ۹۱ سانتی متر عرض دارد و وزنش ۷۲۵ کیلوگرم است.این سیگار ۲۵۰۰۰ برابر یک سیگار برگ معمولی است.
 

بقیه عکس ها در ادامه مطلب...


برچسب ها : ,

.