شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

خطای دید باور نکردنی!

علم و فرهنگ

تبلیغات

خطای دید باور نکردنی!

 خطای دید باور نکردنی! 

مرد پارسی : تا بارگذاری کامل تصویر متحرک زیر صبر کنید. یک خطای دید بسیار جالب!


مرد پارسی - PersianHuman.Blogfa.Com

 



برچسب ها : ,

تعداد تلفنهای همراه از انسانها بیشتر شد!!

 

 تعداد تلفنهای همراه از انسانها بیشتر شد!!

 

براساس گزارش اتحادیه بین المللی تله کامز وابسته به سازمان ملل تا پایان سال آینده میلادی تعداد تلفنهای همراه بیشتر از جمعیت انسانها در دنیا خواهد شد.

 اتحادیه بین المللی تله کامز پیش بینی کرده است که تعداد افرادی که خواستار استفاده از امکانات تلفنهای همراه هستند، اوایل سال 2014 از مرز هفت میلیارد می گذرد، درحال حاضر تعداد کاربران تلفنهای همراه 6.8 میلیارد نفر است و جمعیت زمین 7.1 میلیاد نفر تخمین زده شده است.

 

این اتحادیه در گزارش سال 2013 خود همچنین اعلام کرده است که بیش از یک سوم جمعیت جهان درحال حاضر آنلاین هستند به این معنا که از امکانات اینترنتی استفاده می کنند.

کشورهای مشترک المنافع مستقلی که پیشتر اتحاد جماهیر شوروی را تشکیل می دادند درحال حاضر دارای بیشترین تعداد استفاده کننده از تلفنهای همراه هستند.

آفریقا با داشتن 63 خط تلفن همراه برای هر 100 نفر از کمترین میزان برخوردار است.

براهیما سانو مدیر دفتر توسعه ارتباطات راه دور در این اتحادیه گفت: هر روز ما به رقم افزایش تعداد تلفنهای همراه و رسیدن به این رقم به تعداد انسانهای روی زمین نزدیک تر می شویم.

وی افزود: انقلاب موبایلی با ارائه کاربردهای فناوری ارتباطات و اطلاعات در بخشهای بانکداری، آموزشی، دولتی، زیست محیطی و تجاری مردم را در کشورهای درحال توسعه تقویت می کند.

این درحالی است که دربرخی از کشورها چون هند رشد موبایلی به آهستگی صورت می گیرد.

این گزارش نشان می دهد که 2.7 میلیارد نفر که تقریبا 40 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند از اینترنت استفاده می کنند.

در اروپا 75 درصد از مردم، در آمریکا 61 درصد، در آسیا 32 درصد و در آفریقا 16 درصد از مردم آنلاین هستند.

همدون توره دبیرکل اتحادیه بین المللی تله کامز سازمان ملل گفت: این پیشرفت فوق العاده است اما هنوز هم باید کارهای بسیاری در این زمینه انجام شود. دو سوم از جمعیت جهان، چیزی حدود 4.5 میلیارد نفر هنوز از اینترنت استفاده نمی کنند به این معنا این دو سوم هنوز از بزرگترین بازار جهان دور مانده اند.

 

 



برچسب ها : ,

آپلود مغر انسان بر روی يك روبات !

  آپلود مغر انسان بر روی يك روبات !

 

 

یک میلیارد روسی طرحهای جنجالی را برای آپلود کردن مغز و فناناپذیر شدن خود تا سال 2045 فاش کرد.

 دیمتری ایتسکوف 32 ساله اعتقاد دارد که فناوری به وی این امکان را می دهد که تا ابد در یک جسم هولوگرام زندگی کند.

 

 

 ابتکار عمل 2045 وی به عنوان گام دیگر در تکامل توصیف شده و بیش از 20 هزار نفر در یک شبکه اجتماعی پیشرفت آن را دنبال می کنند.

 ایتسکوف گفت: ما در فرآیند تشکیل گروه های کارشناسان هستیم، درکنار این گروه ها ما وضعیت هدف و برنامه تحقیقات را فراهم می کنیم.

 این بنیاد ادعا کرده است که برای آپلود کردن مغز انسان به یک رایانه تا سال 2015 آمادگی دارد، اما ایتسکوف اظهار می دارد که این جدول زمان بندی بسیار خوشبینانه اما امکان عملی شدن آن وجود دارد.

 وی اظهار داشت: این برنامه ما برای 35 سال آینده است و ما نهایت تلاش خود را برای تکمیل آن انجام می دهیم.

 هدف نهایی ارائه یک جسم هولوگرام است.

 ایتسکوف یادآور شد: خلق یک جسم هولوگرام پیچیده ترین کار است اما در عین حال می تواند هیجان انگیزترین مسئله در کل تکامل انسان باشد.

 برای تحقق این هدف بلندپروازانه، وی کنگره آینده جهانی را تشکیل داد که نخستین جلسه آن سال گذشته در مسکو برگزار شد و قرار است ماه ژوئن امسال در نیویورک برگزار شود و طی آن از شبیه ترین ربات به انسان رونمایی شود.

 همچنین قرار است در این همایش درباره موضوعات اخلاقی و اجتماعی فناناپذیرشدن بحث و تبادل نظر شود.

 ابتکار عمل استراتژیک اجتماعی 2045 در بیانیه خود آورده است: تمدن مدرن با ایستگاه های فضایی، زیردریاییهای هسته ای، آی فن و سگ‌وی ( دوچرخه‌ الکتریکی خود-تراز) نمی تواند انسان را از محدودیتهای فیزیکی جسم خود، بیماری و مرگ رهایی بخشد.

 ما اعتقاد داریم که این امر شدنی و الزامی است که مانع پیر شدن و حتی مرگ بشویم و برای این هدف باید بر حدود بنیادین ظرفیتهای فیزیکی و ذهنی غلبه کنیم.

 در ادامه این بیانیه آمده است: پیش از سال 2045 یک بدن مصنوعی تولید می شود که از نظر عملکرد نه تنها از جسم کنونی انسان بهتر است بلکه از نظر شکل به کمال رسیده و جذابیت آن کمتر از بدن انسان نیست.

 محققان این ابتکار عمل همچنین اعتقاد دارند که نسل نخست جسم اندروید به معنای رباتی که شبیه انسان است، دارای ظرفیتهای ابرانسان خواهد بود.

 ایتسکوف امیدوار است که بتوان ظرف 10 سال آینده مغز انسان را بدون جراحی روی رباتها آپلود کرد و جسم انسان را به عنوان غلافهای خالی رها کرد تا صاحبان آنها بتوانند داخل رباتها زندگی کنند.

 

 

 



برچسب ها : ,

یک موبایل ناشناخته در اینترنت !

 مدل جدید و شناخته نشده اکسپریا

 
تصاویر جدیدی از یک مدل جدید تلفن های همراه اکسپریا در اینترنت پخش شد.
 
 
 
روزهای گذشته پر از اخبار و تصاویری بود که از مدل های جدید تلفن های همراه در اینترنت پخش شد.در تازه ترین اخبار لو رفته از محصول سونی تصاویر یکی از محصولات این شرکت که از خانواده اکسپریا می باشد در اینترنت منتشر شده است.
 
 


برچسب ها : ,,,,,,

ترول های قدیمی...!!

 ترول های قدیمی...!!

 

سلام ، براتون چند تا ترول با حال گذاشتم ؛ ببینید اگه دوس دارین...!

+ (فقط لطفا کمی جنبه به خرج دهید...!!!)

 

 

برای مشاهده ترول ها به ادامه مطلب بروید...



برچسب ها : ,,,,,,,

در فرودگاه ابوظبی راحت چرت بزنید!

 در فرودگاه ابوظبی راحت چرت بزنید! 

 
 
بازرگانان، رؤسا و کلا کسانی که مجبور هستند به صورت مرتب به سفرهایی هوایی طولانی بروند، می‌دانند که امکان چرت زدن وبازیابی قوا در معطلی‌های فرودگاه‌ها در حکم نعمتی است.
 
علم و فرهنگ ؛ این مطلب را خیلی‌ها از جمله مسئولان فرودگاه‌ها می‌دانند. فرودگاه ابوظبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های خاورمیانه است، مدتی است در این فرودگاه امکانات مدرنی برای چرت زدن مسافران مهیا شده است، در این فرودگاه صندلی‌های راحتی ویژه‌ای نصب شده است که مسافر بعد از نشستن روی آنها می‌تواند با فشار دادن یک دکمه، سقفی روی سر خود بکشد، تا مثل غلافی آنها را از دنیای خارج جدا کند و راحت استراحت کنند.
 
 
 05-09-2013 08-33-34 AM
 
در حال حاضر در ترمنیال شماره یک و سه ابوظبی، ۱۰ عدد از صندلی پادتایم Podtime نصب شده است و سال بعد ۳۰ دستگاه دیگر هم نصب خواهد شد.
 
پادتایم‌ها برای خودشان وای فای دارند و امکان شارژ کردن دستگاه‌ها الکترونیک مسافران را می‌دهند.
 
 05-09-2013 08-33-15 AM
 
هزینه استفاده از آنها برای هر ساعت، کمی بیشتر از ۱۲ دلار است.
 
فرودگاه ابوظبی یک فرودگاه ۴ ستاره است و اقداماتی مثل این، شاید درجه‌بندی آن را بهتر هم بکنند.
 
 


برچسب ها : ,

نبش قبر مرقد مطهر "حجر بن عدی” را محکوم میکنیم...!

 

 
 
 
تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر شد که منتشر کنندگان آن مدعی شدند تصویر پیکر مبارک “حجر بن عدی” می باشد.
 
 
 
 تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر شد که منتشر کنندگان آن مدعی شدند تصویر پیکر مبارک "حجر بن عدی” می باشد.

 پس از انتشار خبر حمله سلفی ها و وهابیون افراطی به مرقد مطهر "حجر بن عدی” و ربودن پیکر مطهر یاور امیرالمومنین (ع) ، تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر گردید که ادعا شده است این تصویر متعلق به پیکر مبارک "حجر بن عدی” ، از صحابه رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) می باشد.

 
 


برچسب ها : ,,,,,,

دانشمندان صدای نفس نفس زدن درختان برای آب را شنيدند!!!

 دانشمندان صدای نفس نفس زدن درختان برای آب را شنيدند!!!

 

 

 

 

دانشمندان دانشگاه گرینوبل بر این باورند که برای اولین بار توانسته‌اند صدای نفس‌نفس زدن یک درخت برای آب را ثبت کنند.

 

 

 

همانطور که انسانها در زمان تلاش برای بلعیدن هوا از خود صدا در می‌آورند، درختان زنده نیز در زمان دستیابی به رطوبت لازم برای زنده ماندن در خشکسالی از خود صداهای فراصوت تولید می‌کنند.

این صداها 100 بار سریعتر از آن هستند که برای گوش انسان قابل شنیدن باشند اما این محققان بر این باورند که توانسته‌اند این فرآیند را در یک تجربه آزمایشگاهی به اندازه‌ای آهسته کنند که بتوان آنرا شنید.

 

محققان با استفاده از تراشه‌های چوب درخت کاج مرده که در هیدروژل آغشته شده بود توانستند شرایط یک درخت زنده را بازسازی کنند. این ژل سپس در معرض یک محیط خشک مصنوعی قرار گرفت و دانشمندان به صدای نفس‌نفس زدن چوب گوش دادند.

 

این صدا از فرآیندی موسوم به حفره‌سازی ناشی می‌شود که در آن حبابهای هوا بالا آمده و ناپدید می‌شوند.

 

هنگامی که برگهای یک درخت دی‌اکسیدکربن جمع آوری می‌کنند، حفره‌های خود را باز کرده و آنها را در خطر از دست دادن آب قرار می‌دهند.

 

برای مقابله با این امر، درخت از زمین از طریق سیستم ریشه خود آب جذب می‌کند. تلاش برای بالا کشیدن این رطوبت از زمین باعث ایجاد حبابهای هوا می‌شود.

 

این دانشمندان اکنون در تلاش برای دستیابی به تجهیزات مناسب برای گوش دادن به صداهای منحصربفردی هستند که توسط طبیعت تولید می‌شود.

 

این دستاورد همچنین می تواند مزایای دیگری داشته باشد چرا که حبابهای هوا می‌توانند جریان آب را در درختان زنده مسدود کرده و مرگبار باشند.

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,

بازی پیری ذهن را به تعویق می‌اندازد!!

 

 

بازی، پیری ذهن را به تعویق می‌اندازد!!

 

 

 

 

افراد مسنی که بازی ویدیویی انجام می دهند با به چالش کشیدن سرعت پردازش های ذهنی خود، می توانند فرایند پیری ذهن را به تعویق بیاندازند.

 

 

بر اساس مطالعات دانشگاه ایووا، محققان دریافتند افراد مسنی که فقط 10 ساعت بازی ویدیویی انجام داده بودند مهارت و سرعت پردازش ذهنی خود را بهبود بخشیده و زوال عقل را به مدت هفت سال در گستره مهارت های شناختی به تعویق انداختند.

"فردریک ولینسکی" استاد بهداشت عمومی دانشگاه آیووا و مجری این تحقیقات گفت: می دانیم که می توانیم این زوال را متوقف و در واقع سرعت پردازش شناختی را در افراد احیا کنیم.

 

به گفته وی این امر بسیار ساده است و افراد مسن می توانند بازی ویدیویی یاد بگیرند و بازی کنند.

 

این مطالعه در بحبوحه تحقیقاتی عرضه شده است که چرا همانطور که پیر می شویم ذهن ما نیز به تدریج عملکرد اجرایی خود را که عمدتا فعالیت های ذهنی مهم از جمله حافظه، توجه، ادراک و حل مساله را شامل می شود، از دست می دهد.

 

نتایج این تحقیقات در نشریه  PLOS One منتشر شده است.

 

مطالعات پیشین حاکی از آن بود که مطالعه و حل جداول متقاطع و سودوکو می تواند ابزار مهمی برای به تاخیر انداختن زوال عقل باشد.

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,

ساعت‌ مچی هوشمند با قابلیت تایپ!

 

ساعت‌ مچی هوشمند با قابلیت تایپ!

 

 

 

 محققان دانشگاه کارنجی ملون ساعت‌های مچی هوشمندی را خلق کرده‌اند که می‌توان بر روی آن‌ها تایپ کرد.

 

 

این ساعت ZoomBoardنام دارد و توسط کریس هریسون و استفان اونی طراحی شده است.

 

ساعت جدید یک صفحه‌کلید کامل مینیاتوری QWERTYرا در حالت معمول نمایش می‌دهد.

 

ضربه‌زدن آرام، موجب می‌شود که کلیدها در ناحیه لمس‌شده صفحه‌کلید، زوم شوند؛ این امر موجب انتخاب آسان کلید مطلوب می‌شود.

 

همچنین نگه‌داشتن انگشت بر روی یک کلید، موجب ارائه نسخه بزرگتری از حرف مرتبط با آن می‌شود، حرکت انگشت به سمت راست درست مانند ضربه به اسپیس بار، فضای بین حروف را ایجاد می‌کند و حرکت انگشت به سمت چپ یک کاراکتر تایپ‌شده را حذف می‌کند. به منظور دسترسی به کلیدهای اعداد و نمادها، باید انگشت را به سمت بالا حرکت داد.

 

سیستم جدید دارای نمایشگر صفحه‌کلید 16*6 میلیمتری است و کاربران در آزمایشات انجام‌شده توانستند به سرعت تایپ حدود 10 واژه در دقیقه برسند.

 

این فناوری امکانات جدیدی را برای ساعت‌های هوشمند فراهم می‌کند که عموما فاقد هر نوع ابزار واردکردن متن هستند.

 

گفته می‌شود به این دلیل که این نرم‌افزار درحال توسعه است، یک مدل زبانی نیز ممکن است به آن افزوده شود.

 

این همان مدلی است که در تلفن‌ها وجود دارد و واژگان را بر اساس نخستین حروف تایپ‌شده‌ ‌آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,,

پيام های شخصی خود را به مريخ بفرستيد!!

 

 

  پيام های شخصی خود را به مريخ بفرستيد!!

 

 ناسا از دعوت عموم به ثبت اسامی و پیام‌های شخصی بر روی یک دی‌وی‌دی خبر داد که قرار است با یک فضاپیما با ماموریت بررسی جو بالایی مریخ، به فضا ارسال شود.

 این دی‌وی‌دی که بخشی از ماموریت «کمپین سفر به مریخ(MAVEN)» بوده، توسط آزمایشگاه فیزیک فضا و جو بولدِر دانشگاه کلورادو طراحی شده و قرار است بر روی فضاپیمای تکامل جو بی ثبات مریخ به فضا پرتاب شود.

 

به گفته ناسا، مردم می‌توانند اسامی خود را بطور آنلاین ثبت نام کرده و این دی‌وی‌دی تمام اسامی ثبت شده را با خود به فضا خواهد برد.

 

مردم همچنین می‌توانند یک شعر سه خطی یا هایکو(نوعی شعر ژاپنی) را نیز در این سایت ثبت کنند که بر اساس رای‌گیری عمومی برای این سفر انتخاب خواهد شد.

 

به گفته استفانی رنفرو، رهبر برنامه دسترسی و آموزش عموم MAVEN، هدف از این کمپین، ارائه راهی به مردم جهان برای ارتباط شخصی با فضا، اکتشاف فضا و در کل علم و همچنین سهیم شدن در هیجان این ماموریت است.

 

به گفته ناسا، مهلت ثبت‌نام برای این دی‌وی‌دی تا اول ژوئیه (10 تیر) بوده و رای‌گیری برای شعر هایکو در 15 ژوئیه (24 تیر) انجام خواهد شد.

 



برچسب ها : ,,,,,,,,

دشمنی موش و گربه از يك ژن شروع شد!

 

 

دشمنی موش و گربه از يك ژن شروع شد!!

 

 

 

 

محققان می‌گویند تنها یک ژن مسئولیت رمزگذاری گیرنده‌های بویایی حساس به PEA را در موش‌ها به عهده دارد. با حذف این ژن حساسیت آنها به حضور گربه‌ها از بین رفته و دیگر از رفتار غریزی فرار خبری نیست.

 

 

احتمالا شما هم می‌دانید موش‌ها بلافاصله بعد از اینکه بوی گربه به مشامشان بخورد، به شکل غریزی پا به فرار خواهند گذاشت تا شکار نشوند؛ اما این اولین‌بار است که دخالت تنها یک ژن در این رفتار حیاتی آنها اثبات می‌شود.

 

توماس بوزا و همکارانش در دانشگاه نورث‌وسترن با بررسی گیرنده‌های بویایی در موش‌ها که مانند گیرنده‌های مشابه خود در دیگر پستانداران، امکان تشخیص بوها و رایحه‌های گوناگون را به این حیوان می‌دهد، نتایجی را گردآوری کرده‌اند که نشان می‌دهد تنها یک ژن مسئولیت این رفتار را در موش‌ها به عهده دارد. این نتایج به تازگی در نشریه نیچر منتشر شده است.

 

بوزا که نوروبیولوژیست است و رهبری این گروه را به عهده داشته، می‌گوید: «حذف تنها یک گیرنده بویایی در این حیوان می‌تواند باعث شود که موش دیگر فرار نکند.

 

  

 



برچسب ها : ,,,,,,,

نشانگر نورانی در مواقع آب گرفتگی خيابان!

  

نشانگر نورانی در مواقع آب گرفتگی خيابان

 

 

چراغ های ايمنی نورانی علاوه بر كار در حالت عادی در روز های بارانی كارايی بالايی دارند.

 

علم و فرهنگ ؛ اين چراغ های خيابانی دارای LED داخلی می باشند كه به كمك باتری H2O كه در زير آن تعبيه شده روشن می گردد.

 

وقتي خيابان ها دچار آب گرفتگی مي شوند آب به داخل باتری نفوذ می كند و باعث شارژ باتری و روشن شدن لامپ LED می شود.

 

برای مشاهده تصاویر بزرگتر و بیشتر به ادامه مطلب بروید...

  



برچسب ها : ,,,,,

هفته معلم بر معلمان عزیز مبارک باد...!

 

  داستانک ؛ معلم مهربان... 

 

 

یک روز کاملاً معمولى تحصیلى بود . به طرح درسم نگاه کردم و دیدم کاملاً براى تدریس آماده ام . اولین کارى که باید مى

کردم این بود که مشق هاى بچه ها را کنترل کنم و ببینم تکالیفشان را کامل انجام داده اند یا نه ...

 

هنگامى که نزدیک تروى رسیدم ، او با سر خمیده ، دفتر مشقش را جلوى من گذاشت و دیدم که تکالیفش را انجام نداده

است . او سعى کرد خودش را پشت سر بغل دستیش پنهان کند که من او را نبینم . طبیعى است که من به تکالیف او نگاهى

انداختم و گفتم : " تروى !  این کامل نیست . "

او با نگاهى پر از التماس که در عمرم در چهره کودکى ندیده بودم ، نگاهم کرد و گفت : " دیشب نتونستم تمومش کنم ،

واسه این که مامانم داره مى میره . "

 

هق هق گریه ی او ناگهان سکوت کلاس را شکست و همه شاگردان سرجایشان یخ زدند . چقدر خوب بود که او کنار من

نشسته بود . سرش را روى سینه ام گذاشتم و دستم را دور بدنش محکم حلقه کردم و او را در آغوش گرفتم . هیچ یک از بچه

ها تردید نداشت که " تروى " بشدت آزرده شده است ، آن قدر شدید که مى ترسیدم قلب کوچکش بشکند . صداى هق هق او

در کلاس مى پیچید و بچه ها با چشم هاى پر از اشک و ساکت و صامت نشسته بودند و او را تماشا مى کردند .

 

سکوت سرد صبحگاهى کلاس را فقط هق هق گریه هاى تروى بود که مى شکست . من بدن کوچک تروى را به خود فشردم و

یکى از بچه ها دوید تا جعبه دستمال کاغذى را بیاورد . احساس مى کردم بلوزم با اشک هاى گرانبهاى او خیس شده است .

درمانده شده بودم و دانه هاى اشکم روى موهاى او مى ریخت .

 

سؤالى روبرویم قرار داشت : " براى بچه اى که دارد مادرش را از دست مى دهد چه مى توانم بکنم ؟ "

 

تنها فکرى که به ذهنم رسید ، این بود : " دوستش داشته باش ... به او نشان بده که برایت مهم است ... با او گریه کن . "

انگار ته زندگى کودکانه او داشت بالا مى آمد و من کار زیادى نمى توانستم برایش بکنم . اشک هایم را قورت دادم و به بچه

هاى کلاس گفتم : " بیایید براى تروى و مادرش دعا کنیم . " دعایى از این پرشورتر و عاشقانه تر تا به حال به سوى آسمان

ها نرفته بود .

 

پس از چند دقیقه ، تروى نگاهم کرد و گفت : " انگار حالم خوبه . " او حسابى گریه کرده و دل خود را از زیر بار غم و اندوه رها

کرده بود . آن روز بعدازظهر مادر تروى مرد .

 

هنگامى که براى تشییع جنازه او رفتم ، تروى پیش دوید و به من خیر مقدم گفت . انگار مطمئن بود که مى روم و منتظرم

مانده بود . او خودش را در آغوش من انداخت و کمى آرام گرفت . انگار توانایى و شجاعت پیدا کرده بود و مرا به طرف تابوت

راهنمایى کرد . در آنجا مى توانست به چهره مادرش نگاه کند و با چهره ی مرگ که انگار هرگز نمى توانست اسرار آن را

بفهمد روبرو شود .

 

شب هنگامى که مى خواستم بخوابم از خداوند تشکر کردم از اینکه به من این حس زیبا را داد ، تا توان آن را داشته که طرح

درسم را کنار بگذارم و دل شکسته یک کودک را با دل خود حمایت کنم ...

 

 داستانک؛ معلم مهربان...



برچسب ها : ,,,,,,,

راه توقف سن كشف شد !

 راه توقف سن كشف شد !

 

 دانشمندان کالج آلبرت انیشتین از دانشگاه یشیوا در نیویورک مدعی شده اند که سرچشمه کهولت و سالخوردگی را کشف کرده اند که این امر می تواند کلیدی برای توقف بالارفتن سن و جوان ماندن تلقی شود.

محققان اظهار داشتند که هیپوتالاموس، منطقه کوچکی از مغز که نقش مهمی در رشد، تولید مثل و متابولیسم ایفا می کند کلید کاهش نرخ پیرشدن بدن را در خود نگاه داشته است.

 

این محققان از کالج آلبرت انیشتین از دانشگاه یشیوا در نیویورک با استفاده از پیغام برهای شیمیایی که بر هیپوتالاموس تأثیر می گذارند، با موفقیت توانستند نرخ سرعت سالخوردی را در موش کند کنند.

 

نتایج این تحقیقات در مجله نیچر منتشر شده است.

 

این محققان با دستکاری سطوح ملکولهای NF-kB در هیپوتالاموس توانستند نرخ سرعت سالخوردگی و کهولت را کاهش داده و طول عمر موش را افزایش دهند. فعال کردن مسیر NF-kB در هیپوتالاموس موش تا حد زیادی بر سرعت پیر شدن موش تأثیرگذار بود. پس از فعال شدن مسیر این مولکولها، کاهش قدرت و اندازه ماهیچه ها، ضخامت پوست و توانایی یادگیری در این موش به عنوان شاخصهای کهولت، کاهش یافت.

 

دانگشنگ چی استاد داروشناسی ملکولی در کالج پزشکی آلبرت انیشتین به عنوان نویسنده اصلی این مقاله اظهار داشت: از نتایج تحقیقات ما مشخص است که بسیاری از ابعاد پیری توسط هیپوتالاموس کنترل می شوند. نکته هیجان انگیز اینجاست که می توان سیگنال دهی داخل هیپوتالاموس را دست کم در موش- تغییر داد تا فرآیند پیری کند شده و عمر افزایش پیدا کند.

 

وی افزود: همزمان با پیرشدن انسان می توان تغییرات التهابی را در بافتهای مختلف وی مشاهده کرد. التهاب دربرگیرنده بیماریهای مختلفی است که همزمان با بالاتر رفتن سن ایجاد می شود، از این رو ما تصمیم گرفتیم التهاب هیپوتالاموسی را با تمرکز بر ترکیب پروتئینی NF-kB بررسی کنیم.

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,

دو هكر عينك گوگل را هك كردند!!

 دو هكر عينك گوگل را هك كردند!!

 

 فقط چند روز پس از قرار گرفتن عینک گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان، این ابزار توسط دست کم دو هکر مشهور هک شد.

 «جی فریمن» و «لیام مک‌لاوفلین» این فناوری را هک کرده‌اند.

 

«فریمن» مدعی است که فقط دو ساعت پس از دریافت این عینک، آن را هک کرد.

 

به دنبال اعلام این خبر در سایت‌های رسانه‌ای، «استفان لاو»، رهبر پروژه عینک گوگل، در پیامی اعلام کرد که خود گوگل اجازه داده این سیستم برای استفاده توسعه‌دهندگان به آسانی هک شود.

 

 
 

آن چه در این جا مبهم است، این است: زمانی که این فناوری در اختیار عموم قرار بگیرد، به چه میزان ایمن خواهد بود؟

 

نسخه این عینک به نام Explorer Edition، به بهای هزار و 500 دلار در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته تا امکان توسعه برنامه‌ای آن پیش از استفاده عموم، فراهم شود.

 

«لاو» اعلام کرده که هک‌ شدن این ابداع به نفع گوگل خواهد بود، زیرا این کار موجب می‌شود که مشکلات امنیتی عینک قبل از تجاری‌شدن، مشخص شود و گوگل بتواند آن‌ها را رفع کند.

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,,

نخستين گوش بيونيك ساخته شد!

نخستين گوش بيونيك ساخته شد!

 

 

دانشمندان دانشگاه پرینستون یک گوش بیونیک پیشرفته را با استفاده از تکنیک چاپ سه بعدی تولید کرده اند که می تواند امواج رادیویی را فراتر از دامنه شنیدار گوش انسان بشنود.

 محققان دانشگاه پرینستون از یک تکینک رادیکال چاپ سه بعدی برای تولید گوشی استفاده کرده اند که حس شنیداری آن توسط قطعات الکترونیکی داخل آن تأمین می شود.

 

مایکل مک آلپین محقق اصلی این پروژه و استادیاد دپارتمان مهندسی مکانیکی و هوافضا در دانشگاه پرینستون گفت: به طور کلی چالشهای مکانیکی و حرارتی در رابطه با مواد الکترونیک رابط و مواد بیولوژیکی وجود دارد.

 

پیش از این محققان برخی استراتژیها را برای ساخت قطعات الکترونیک به نحوی که این ترکیب کمتر بیگانه به نظر برسد، ارائه کرده بودند.

 درحال حاضر در ساخت گوشهای بیونیک از یک صفحه دو بعدی قطعات الکترونیک و یک بافت سطحی استفاده می کنند.

 مک آلپین اضافه کرد: این درحالی است که تحقیقات ما یک رویکرد جدید را ارائه کرد که آن ساخت و رشد مواد بیولوژیکی و قطعات الکترونیک به صورت مشترک در قالب سه بعدی درهم پیچیده بود.

 اگرچه وی تأکید کرده است که کارهای بیشتر و آزمایشهای وسیعتری برای استفاده از این فناوری روی یک بیمار وجود دارد، اما این گوش به طور کلی می تواند شنوایی انسان را احیا کرده و یا ارتقا دهد.

 وی اضافه کرده است که سیگنالهای الکترونیک تولید شده توسط این گوش می تواند به پایانه های عصبی بیمار متصل شود.

 سیستم کنونی امواج رادیویی دریافت می کند اما این تیم تحقیقاتی درنظر دارد، سایر مواد را چون حسگهای حساس به فشار الکترونیک برای شکل گیری صداهای آکوستیک در گوش ترکیب کند.

 تیم مک آلپین در سالهای اخیر پیشرفتهای بسیاری در رابطه با استفاده از حسگرهای کوچک پزشکی و آنتن کرده اند.

 سال گذشته یک تلاش تحقیقاتی توسط مک آلپین و ناوین ورما استادیار مهندسی الکترونیک و فیو امنت از دانشگاه توفتس یک خالکوبی تولید کردند که دارای یک حسگر بیولوژیکی و آنتن است که می توان آن را روی سطح یک دندان قرار داد.

 این درحالی است که پروژه گوش مصنوعی نخستین تلاش این تیم برای تولید یک اندام کاملا کاربردی است که نه تنها یکی از تواناییهای انسان را کپی کرده بلکه آن را با استفاده از قطعات الکترونیکی بسط داده است.

 محققان این پروژه شرح فعالیتهای خود را در مجله مقالات نانو ارائه داده اند.

 



برچسب ها : ,,,,,,

پخش آهنگ درخواستی بر اساس ضربان قلب!

 پخش آهنگ درخواستی بر اساس ضربان قلب!

 

 

 محققان دانشگاه ویرجینیا موفق به ابداع سیستمی شده‌اند که بر اساس ضربان قلب، موسیقی مناسب را هنگام ورزش کردن پخش می‌کند.

علم و فرهنگ ؛   دستگاه ساخته شده، بطور خودکار، ریتم قلب و تمرین ورزشی را از طریق یک هدفون که به ضربان قلب گوش کرده و آهنگ‌های مناسب را انتخاب می‌کند، تنظیم خواهد کرد.

 

 این محققان میکروفونی را در هدفون‌های دستگاه نصب کرده‌اند که ضربان شریان موجود در گوش فرد را می‌سنجد. این داده‌ها در ترکیب با سطوح فعالیت، با استفاده از یک شتاب‌سنج، از طریق اینترنت، به یک موتور پیشنهادی ارسال شده و آهنگ بعدی را بر اساس ضربان قلب کنونی و حالت دلخواه انتخاب می‌کند.

 

البته این سیستم تنها برای افزایش ضربان قلب نیست و می‌تواند برای آرام کردن فرد با کاهش ضربان قلب با موسیقی آرام برنامه‌ریزی شود.

 

این فناوری در زمان استفاده بر اساس تغییرات مشاهده شده در پی آهنگهای پیشنهادی، با موسیقی‌های تاثیرگذار بر ضربان قلب کاربر آشنا می‌شود.

 

عوامل محیطی نیز در این الگوریتم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدین معنی که موسیقی پخش شده در زمان نشستن فرد با موسیقی زمان پایان حرکات ورزشی متفاوت است.

 

این کار قرار است ماه آینده در نشست SenSys در تورنتوی کانادا ارائه شود.

 



برچسب ها : ,,,,,,,,

تغيير شكل تلفن های هوشمند آينده!

   تغيير شكل تلفن های هوشمند آينده

  

 تلفنهای هوشمند آینده می توانند با تغییر نیاز کاربران خود و یا براساس شکل دستهای آنها تغییر شکل دهند.

 دانشمندان دانشگاه بریستول طی تحقیقات خود به تلفنها و یا دستگاه های رایانه ای اشاره کرده اند که تغییر شکل می دهند و برای مثال می توانند هنگامی که یک بازی را روی آن اجرا می کنند به نوعی تغییر شکل دهند که بازی کردن با آن تسهیل شود و یا اینکه از یک صفحه کلید سه بعدی برخوردار باشند که هنگامی که از آن استفاده نمی کنید ناپدید شود.

 

علم و فرهنگ ؛ این گروه تحقیقاتی شش نمونه اولیه دستگاه تغییر شکل دهنده ساخته اند که با آنها مواد و سیستمهای مختلفی که را می توان برای ساخت آنها به کار گرفت، آزمایش کنند. در میان مواد آزمایش شده می توان به پلیمرهای الکترواکتیو دی الکتریک و آلیاژهای حافظه دار اشاره کرد.

 

دکتر آن رودانت محقق اصلی این تحقیقات اظهار داشت: در زندگی روزمره با اشکال مختلفی رو به رو هستیم که شکل آن به ما می گوید چگونه باید از آنها استفاده کنیم. برای مثال یک دستگیره در و یا در بطری نوع استفاده از خود را در شکلش دارد. تلفنهای همراه صرفا مستطیل شکل هستند و شکل آنها با کارکردشان همخوانی ندارد.

 

وی اضافه کرد: مواد بسیار مختلف و جالبی در آزمایشگاه های تحقیقاتی تولید می شوند که ما از تمام آنها مطلع نیستیم، از این رو تصمیم گرفتیم به تحقیق درباره این موضوع بپردازیم که چگونه مواد با به کاربردن یک ولتاژ تغییر شکل می دهند، منبسط یا منقبض می شوند.

 

الکترواکتیو دی الکتریک مواد پلاستیکی هستند که هنگامی که به واسطه یک میدان الکتریکی ایجاد شده میان دو الکترود فشرده شوند، تغییر شکل می دهند، درحالی که آلیاژهای حافظه دار مواد متالیکی هستند که می توان آنها را به شکلی در آورد و سپس آنها را با گرما به شکل اولیه بازگرداند.

 

محققان 10 خاصیتی را شناسایی کرده اند که می تواند برای توصیف شکل قطعی این دستگاه ها به کار رود که در آن میان می توان به انحناء و انبساط اشاره کرد.

 

یک نمونه اولیه از این دستگاه ها از یک تکه کاغذ پوشیده شده با الکترواکتیو دی الکتریک ساخته شده دارای انعطاف بالا است اما قابلیت انحنا و انبساط آن محدود است.

 

نمونه دیگر که با قطعاتی از چوب ساخته شده با سیمهای آلیاژهای حافظه دار به هم متصل شده است و نسبتا موفق بود چرا که از قابلیت انحنای مناسب و سرعت بالا برخوردار بود.

 

براساس اظهارات رودانت، چالش بعدی ساخت مواد تغییر شکل دهنده ای است که بتواند به شناخت این مسئله برسد که چه شکلی برای کاربر مناسب است و همچنین تمرکز بر روی اجزا ساخت این دستگاه ها چون باطری خواهد بود تا بتوان آنها را به شکلی انعطاف پذیر ارائه کرد.



برچسب ها : ,

تایپ سریع و آسان با صفحه کلید دستکشی

 تایپ سریع و آسان با صفحه کلید دستکشی

 

 

بهترین پیشنهاد برای امکان تایپ سریع و آسان در حال حرکت، طراحی صفحه کلید بر روی دستکش است.

علم و فرهنگ ؛  طی سال‌های اخیر طرح‌های مختلفی از صفحه کلید رایانه ارائه شده است، اما در بیشتر این طرح‌ها امکان استفاده در هنگام راه رفتن یا با یک دست در نظر گرفته نشده است.

 محققان دانشگاه آلاباما به سرپرستی «جیاک لیو»، دستکش صفحه کلید مجهز به حروف پرکاربرد الفبای انگلیسی را طراحی کرده‌اند.

 

دستکش صفحه کلید Gauntlet دستگاهی هوشمند با عملکرد یک صفحه کلید بی‌سیم است؛ کاربر با فشار دادن انگشت شست بر روی هر کدام از انگشتان دیگر می‌تواند متن مورد نظر را تایپ و با انجام یک حرکت کشیدن می‌تواند متن را پاک کند.

 

داده‌های صفحه کلید از طریق بلوتوث برای رایانه، تبلت، تلفن همراه هوشمند یا هر دستگاه دیگری ارسال می‌شود.

 

این دستکش صفحه کلید علاوه بر کارآیی برای افراد معلول می‌تواند در کاربردهای نظامی، هنگام بازی یا ساخت موسیقی با استفاده از یک «سینت سایزر» مورد استفاده قرار گیرد.

 

محققان دانشگاه آلاباما قصد دارند با ثبت این اختراع، مراحل تولید و عرضه تجاری دستکش صفحه کلید Gauntlet را بزودی آغاز کنند.

 



برچسب ها : ,

روش روشن نگه داشتن لپ تاپ بدون برق و باتری!

  روش روشن نگه داشتن لپ تاپ بدون برق و باتری!

 

 

با استفاده از silverback-gorilla می توان یک لپ تاپ را تا 14 ساعت بدون برق و باتری روشن نگه داشت.

 

 

یکی از دغدغه های کاربران رایانه های قابل حمل نبود برق برای شارژ این وسیله است.با توجه به اینکه اساس ساخت دستگاه های لپ تاپ استفاده از رایانه در هر مکانی می باشد،نبود برق به خصوص در مسافرت مهمترین چالش استفاده از لپ تاپ ها می باشد.

 

به تازگی یک باتری بسیار پر قدرت ساخته شده که شصت هزار میلی آمپر ظرفیت دارد و با استفاده از آن می توان یک دستگاه لپ تاپ را به طور میانگین تا 14 ساعت روشن نگه داشت.این دستگاه که silverback-gorilla نام دارد در واقع یک منبع اضطراری برق محسوب می شود.

 

البته silverback-gorilla تنها یک شارژر لپ تاپ نیست و با استفاده از آن می توان هرگونه وسیله الکترونیکی شامل تبلت ها و تلفن های همراه را شارژ کرد.همچنین این دستگاه دارای درگاه USB برای شارژ وسیله ها از طریق آن است.

 

با استفاده از یک صفحه نمایش LCD می توان از وضعیت دستگاه و لوازم متصل به آن نیز اطلاع پیدا کرد.این محصول 460 دلار قیمت دارد.



برچسب ها : ,

دو سياره برای جايگزينی زمين پيدا شدند !

 دو سياره برای جايگزينی زمين پيدا شدند !!!

 

 

محققان مشاهده دو سیاه را حول محور یک ستاره دور معرفی کرده اند که از آنها با عنوان شبیه ترین سیاراتی به زمین یاد می شود که تاکنون کشف شده است.

 سیاراتی که در منظومه تازه کشف شده کپلر 62 مشاهده شده از یخ و سنگ تشکیل شده اند و محققان اعتقاد  دارند که در آنها آب وجود دارد.

 

 کپلر 62 - e و کپلر 62- d درمیان پنج سیاره جدیدی هستند که در یک منطقه قابل سکونت و دور یک ستاره شبیه به خورشید مشاهده شده اند.

 جاستین کریپ استاد فیزیک به عنوان یک یا محققان این تحقیق اظهار داشت: با توجه به اطلاعات کنونی شعاع و تناوب مدارى آنها درمیان سایر سیارات شبیه به زمین بیشترین شباهت را داشته است.

 این سیارات به واسطه اطلاعات مأموریت کپلر که در سال 2009 برای شناسایی سیارات خارج از منظومه شمسی پرتاب شده، شناسایی شده اند.

 تاکنون این فضاپیما چندین سیاره مشاهده کرده که جزئیات آنها به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفته است اما این منظومه پنج سیاره ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 کریپ یادآور شده است که یک نقطه ضعیف نزدیک کپلر 62 که حدود یک سال پیش مشاهده شده به ماه ها مطالعه جزئی برای تصدیق توصیفات این سیاره انجامید.

 این اکتشاف از سوی کارشناسان فیزیک نجومی دانشگاه نوتردام صورت گرفت و اطلاعات آن در مجله ساینس منتشر شده است.

 محققان از نوسانات درخشندگی یک ستاره برای شناسایی وجود یک سیاره بالقوه استفاده کردند، سیاره ای که عبور دوره ای آن نور ستاره را کم می کند.

 کریپ با استفاده از تلسکوپهای بزرگ زمینی تصویر ستاره میزبان را گرفته و این منظومه را تحلیل کرده است تا اطمینان حاصل کند که دیگر پدیده های نجومی چون کسوف ستاره های اطراف موجب ایجاد این نوسانات نمی شود.

 وی گفت: آنچه به واقع به این تحقیقات کمک کرد این بود که این منظومه 5 سیاره داشت.

 کریپ اضافه کرده است: اگر این سیاره تنها یکی بود شاید میزان خطا بیشتر می شد، اما وقتی پنج سیاره وجود دارد که همگی تناوب مداری دارند، می توان گفت که دیگر جای بحث باقی نمانده بود.

 اریک آگول استادیارنجوم دانشگاه واشنگتن کپلر - 62f را به عنوان یک سیاره احتمالا صخره ای شناسایی کرد که دور یک ستاره شبیه به خورشید در صورت فلکی شلیاق می چرخد.

 این سیاره 1.4 برابر اندازه زمین است و نیمی از گرما و تشعشع خورشیدی را درمقایسه با زمین دریافت می کند و در هر 267.3 روز زمینی گردش به دور ستاره خود را تکمیل می کند.

 دیگر سیاره کپلر 62، 62e نام دارد و 1.61 برابر اندازه زمین است، این سیاره در عرض 122.4 روز زمینی گردش به دور ستاره خود را تکمیل کرده و در مقایسه با زمین 20 درصد شار خورشیدی ( گرما و تعشع ) را دریافت می کند.

 این دو سیاره کوچکترین سیارات فرامنظومه شمسی هستند که در یک منطقه قابل سکونت دارای ستاره میزبان کشف شده اند.

 دانشمندان درباره اندازه این دو سیاره اطلاعات دارند اما جرم و چگالی آنها هنوز مشخص نیست.

   

 



برچسب ها : ,,,

منوی استارت به ويندوز 8.1 بازمی گردد

 

 

منوی استارت به ويندوز 8.1 بازمی گردد؟!

 

 

 

شنیده ها حاکی است در آپدیت عمده ویندوز 8 که موسوم به ویندوز 8.1 است، منوی استارت به ویندوز باز می گردد.

دیروز ماری جو فولی در زد دی نت و امروز تام وارن در Verge این موضوع را تایید کردند.به گفته تام منوی استارت کاربر را مستقیم به استارت اسکرین می فرستد.

 

 به هر صورت و به هر شکل، باز گرداندن منوی استارت، معنادار است. اگر یادتان باشد استیو بالمر بعد از عرضه ویندوز 8 و اصرار کاربران، با کمال پر رویی در کنفرانس خبری گفت منوی استارت را بازنخواهد گرداند و روی تصمیم خود پا فشرد.

 

 

اسم فانی شده ویندوز 8.1 را هر چند ویندوز بلو گذاشته اند، اما یکی از اهداف، بازگرداندن برخی منوها و آیکونها بعد از اعتراضات کاربران است که مدیران مایکروسافت البته این موضوع را دیر به خود قبولاندند .

حالا برای اینکه روی اصرار خود همچنان پا بفشرند؛ می گویند که استارت جدید مانند استارت در ویندوز ایکس پس و هفت نخواهد بود و کاربر را در وهله اول به صفحه اول یا همان استارت اسکرین بازمی گرداند.

واقعیت این است که سبک مترو استایل در ویندوز 8 ، که منوها پنجره به پنجره تغییر می کنند، برای کاربران دسکتاپ مناسب نیست و کاربران تبلت لمسی و اولترابوکهای لمسی ممکن است راضی باشند، اما بدلیل اینکه اغلب کاربران ویندوز 8 ، دسکتاپ و پل تاپ غیر لمسی دارند، بنابراین بازگرداندن منوی استارت(حتی با تعریفی جدید) می تواند کمک کننده باشد.

 



برچسب ها : ,,

مرتضی پاشایی : یکی بود یکی نبود...

 

 

مرتضی پاشایی : یکی بود یکی نبود...

 

 

  عنوان : یکی بود یکی نبود

  خواننده: مرتضی پاشایی

  آلبوم: یکی هست

  ترانه سرا: مهرزاد امیرخانی

  تنظیم: میلاد ترابی

  انتشار: 91

 

 

 

 



برچسب ها : ,,,,,

روز مادر مبارک باد...!

  

  با سلام ؛ روزه مادر رو به همگی مادران دوست داشتنی و عزیز جهان تبریک میگم...

 

مخصوصا مادر عزیز و مهربان خودم...!

 

 

تقدیم به مادر عزیر و دوست داشتنیم...!

---------------------------------

 

آسمان را گفتم :       می‌توانی آیا

 بهر یک لحظه‌ی خیلی کوتاه

روح مادر گردی ؟         صاحب رفعت دیگر گردی ؟
گفت نی نی هرگز !!!
من برای این کار
کهکشان کم دارم         نوریان کم دارم
مه و خورشید به پهنای زمان کم دارم !


خاک را پرسیدم :       می‌توانی آیا
دل 
مادر گردی ؟
آسمانی شوی و خرمن اختر گردی ؟
گفت نی نی هرگز !
من برای این کار
بوستان کم دارم      در دلم گنج نهان کم دارم !

 


این جهان را گفتم ،      هستی کون و مکان را گفتم :
می توانی آیا      لفظ 
مادر گردی ؟
همه‌ی رفعت را       همه‌ی عزت را       همه‌ی شوکت را
بهر یک ثانیه بستر گردی ؟
گفت نی نی هرگز !
من برای این کار
آسمان کم دارم       اختران کم دارم
رفعت و شوکت و شان کم دارم !       عزت و نام و نشان کم دارم !


آن جهان را گفتم :        می‌توانی آیا
لحظه ای دامن 
مادر باشی ؟
مهد رحمت شوی و سخت معطر باشی ؟
گفت نی نی هرگز !
من برای این کار
باغ رنگین جنان کم دارم !
آنچه در سینه ی 
مادر بوُد آن کم دارم !


روی کردم با بحر :       گفتم او را آیا
می‌شود این‌که به یک لحظه‌ی خیلی کوتاه
پای تا سر ، همه 
مادر گردی ؟
عشق را موج شوی 
مهر را مهر درخشان شده در اوج شوی ؟
گفت نی نی هرگز !
من برای این کار       بیکران بودن را
بیکران کم دارم
ناقص و محدودم       بهر این کار بزرگ
قطره ای بیش نیم
طاقت و تاب و توان کم دارم !


صبحدم را گفتم :       می توانی آیا
لب 
مادر گردی         عسل و قند بریزد از تو ؟
لحظه ی حرف زدن
جان شوی  عشق شوی  مهر شوی  زر گردی ؟
گفت نی نی هرگز !
گل لبخند که روید ز لبان 
مادر
به بهار دگری نتوان یافت !     در بهشت دگری نتوان جست !
من از آن آب حیات      من از آن لذت جان
که بود خنده ی او چشمه ی آن
من از آن محرومم
خنده ی من خالیست
زان سپیده که دمد از افق خنده ی او
خنده ی او روح است
خنده ی او جان است
جان روزم من اگر ،  لذت جان کم دارم
روح نورم من اگر ،  روح و روان کم دارم


کردم از علم سؤال :        می توانی آیا
معنی 
مادر را       به من شرح دهی ؟
گفت نی نی هرگز
من برای این کار
منطق و فلسفه و عقل و زبان کم دارم !
قدرت شرح و بیان کم دارم !


در پی عشق شدم 
تا در آیینه ی او چهره ی 
مادر بینم
دیدم او مادر بود
دیدم او در دل عطر       دیدم او در تن گل
دیدم او در دم جان پرور مشکین نسیم
دیدم او در پرش نبض سحر      دیدم او در تپش قلب چمن
دیدم او لحظه ی روئیدن باغ
از دل سبزترین فصل بهار      لحظه‌ی پر زدن پروانه
در چمنزار دل انگیزترین زیبایی
بلکه او درهمه‌ی زیبایی
بلکه او درهمه‌ی عالم خوبی ،  همه‌ی رعنایی
همه جا پیدا بود
همه جا پیدا بود

 

جهت مشاهده‌ی مجموعه شعرهایی زیبا در وصف مادر به ادامه مطلب برید...

 

 

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,

با فشار دست خاطرات را حفظ کنید !

 

 

با فشار دست خاطرات را حفظ کنید !

 

 

 پژوهش محققان دانشگاه مونت‌کلر آمریکا نشان می‌دهد فشار دادن دست راست می‌تواند در حفظ بهتر خاطرات و فشار دادن دست چپ در به یادآوردن آن‌ها موثر باشد.

محققان تعدادی از شرکت‌کنندگان این پژوهش را به پنج گروه تقسیم کرده و از آن‌ها خواستند تا ابتدا 72 کلمه را حفظ کنند و سپس آن‌ها را به یاد بیاورند.

 

گروه اول مشت دست راست خود را پیش از حفظ و به یادآوری کلمات برای حدود 90 ثانیه فشار دادند. گروهی دیگر نیز دست چپ خود را به همین ترتیب یعنی قبل از به خاطر سپردن و یادآوردن لغات فشار دادند.

 دو گروه دیگر نیز یکی از دست‌های خود را پیش از حفظ کلمات و دست دیگری را قبل از به یادآوری آن‌ها فشار دادند. گروه کنترل شده نیز هیچ یک از دست‌های خود را در این آزمایش نفشردند.

 براساس یافته‌های به دست آمده گروهی که پیش از حفظ کلمات، مشت دست راست و قبلا از به یادآوری آنان نیز دست چپ خود را فشار داده بودند در مقایسه با سایر گروه‌ها نتایج بهتری از خود نشان دادند.

 

 "راث پروپر" سرپرست این پژوهش در این رابطه می‌گوید: "این یافته‌ها نشان می‌دهد که انجام بعضی حرکات ساده به‌طور موقت باعث تغییر و فعال کردن عملکردهای مغز شده و می‌تواند باعث بهبود حافظه شود. تلاش‌های آتی ما، درک تاثیر فشار دستان بر سایر قدرت‌های شناختی مانند توانایی‌های کلامی خواهد بود."

 

 



برچسب ها : ,

هشدار به کاربران فیس بوک!

 هشدار به کاربران فیس بوک!!

 

دادن اطلاعات زمان مسافرت و ماموریتهای کاری در فیس بوک، به دزدان این فرصت را می‌دهد تا با استفاده از سیستم مکان یاب فیس‌بوک، منازل این افراد را مورد سرقت قرار دهند.

 

 

به گزارش رویترز، سایت اجتماعی فیس بوک،  وسیله مناسبی برای دزدان شده تا با استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران و آگاهی از نبود آنها در منازلشان، خانه‌های این افراد را مورد سرقت قرار دهند.

 

براساس گزارش به روز کردن اطلاعات خصوصی و دادن اطلاعات در مورد زمان سفرها و  به اشتراک گذاشتن تصاویر تعطیلات و سفرها سبب می شود تا دزدان پس از آگاهی از نبود کاربران در منازلشان، با استفاده از سیستم مکان یاب فیس بوک منازل آنها را شناسایی و مورد سرقت قرار دهند.

 

طبق گزارش چون فیس بوک به سیستم Gps یا همان نقشه‌ ماهواره ای گوگل یا مکان یاب وصل می باشد کاربران آن تا درب منازلشان قابل شناسایی هستند.

 

برای از کار انداختن سیستم مکان یاب فیس بوک که قادر است مکان اتصال شما به شبکه را ردیابی کند به پروفایل شخصی خود رجوع کرده و همانند تصور زیر عمل کنید.

 

Account > Privacy Settings > Sharing on Facebook > Customize Settings > Friends can check me in to Places

 

پس از پیدا کردن گزینه Friends can check me in to Places روی دکمه Edit Settings مقابل آن کلیک کنید . پنجره ای باز شده که دارای یک منوی کشویی است. روی آن کلیک کرده و گزینه Disabled را انتخاب کنید.



برچسب ها : ,

صفحه كليد دو تكه در راه است!

 صفحه كليد دو تكه در راه است...!

 

 

 

 

 

 

 

 

کارشناسان موسسه اطلاعات ماکس پلانک آلمان برای پاسخ به نیاز روز کاربران صفحات لمسی چون تبلتها اقدام به طراحی یک صفحه کلید دو تکه کرده که بنابراظهارات آنها سرعت تایپ را تا 30 درصد افزایش می دهد.

 

از زمانی که صفحه کلید QWERTY در اواخر قرن نوزدهم معرفی شد، به رغم چالشهای بسیار همواره در جایگاه خاص خود قرار داشت، اما این فناوری به خوبی با تبلتهای امروز و سایر دستگاه هایی که دارای صفحه لمسی داشتند سازگار نشد.

اکنون کارشناسان موسسه اطلاعات مکس پلانک آلمان اعتقاد دارند که پاسخی که مبتنی بر نیاز روز است را یافته اند.

 فناوری ارائه شده توسط کارشناسان آلمانی  KALQ نام دارد که آنها امیدوارند سرعت تایپ کردن با استفاده از این طرح دو تکه شده 34 درصد افزایش یابد.

 یک گروه تحقیقاتی به ریاست آنتی اولاسویرت با استفاده از تکنیکهای محاسباتی بهینه سازی به همراه مدل حرکت انگشت شصت برای جستجو درمیان میلیونها صفحه آرایی بالقوه این طرح را ارائه کرده اند.

 طرح آنها یک صفحه دو تکه با 16 کلید در سمت چپ و 12 کلید در سمت راست است. تمام حروف صدادار انگلیسی به جز Y که گاهی صدادار است در سمت راست قرار گرفته به همراه G، K، L، Q و J.

 محققان به این نتیجه رسیده اند که کاربران با استفاده از این آرایش صفحه کلید می توانند سرعت تایپ خود را نسبت به صفحه کلید سنتی QWERTY تا 34 درصد افزایش دهند.

 تایپ با دو انگشت شصت روی دستگاه هایی چون تبلتها با تایپ کردن روی یک صفحه کلید فیزیکی بسیار متفاوت است.

 مشخص شده است که یک کاربر عادی روی صفحه کلید سنتی QWERTY در دستگاه هایی که صفحه کلید لمسی دارند بسیار محدود هستند و می توانند در هر دقیقه تنها 20 واژه تایپ کنند که این میزان در مقایسه با صفحه کلیدهای فیزیکی بسیار کم است.

 محققان موسسه اطلاعات مکس پلانک و همکارانش از دانشگاه سنت اندروز و مونتانا تک مدعی شده اند که کاربران با استفاده از صفحه کلید طراحی شده توسط آنها می توانند در هر دقیقه 34 کلمه تایپ کنند.

 آنها هنگام طراحی این صفحه کلید به این نتیجه رسیدند که تغییرات جزئی در صفحه چون تغییر چند کلید کوچک برای تغییر حرکت کافی نیست. کلماتی که در پیامهای متنی بسیار کاربردی هستند اگر از یک طرف این صفحه کلید دو تکه تایپ شوند ، مشکل تایپ کردن همچنان به قوت خود باقی می ماند.

 آنتی اولاسویرت اظهار داشت: کلید بهینه سازی صفحه کلید تایپ با دو شصت بود تا مکث بین تایپ حروف و واژه ها به حداقل برسد. تایپیستهای باتجربه انگشتهای شصت خود را به صورت همزمان تکان می دهند.

 درحالی که یکی از آنها در حال تایپ کردن است، دیگری به حرف بعدی نزدیک می شود. ما با پیش بینی این رفتار، تلاش کردیم شیوه تایپ را بهینه کنیم.

 

 



برچسب ها : ,,,,

تاکسی عجیب برای شهرهای پرترافیک + تصاوير

 تاکسی عجیب برای شهرهای پرترافیک 

  

 

مهندسان آلمانی از یک تاکسی تک نفره عجیب رونمایی کرده و اظهار داشتند که این وسیله نقلیه می تواند برای آینده شهرهای پرجمعیت کاربردی باشد.

 نمونه اولیه این وسیله نقلیه با نام Voi توسط دانشجویان دانشگاه فناوری مونیخ با همکاری موسسه فناوری نانیانگ سنگاپور ساخته شده که در سومین نمایشگاه بین المللی اتومبیلهای الکترونیک تایوان رونمایی شده است.

 

مخترعات این اتومبیل اظهار داشتند که چالاکd این وسیله نقلیه و قیمت آن چون یک اسکوتر است اما در عین حال این وسیله همچون یک اتومبیل ایمن و راحت است.

 این اتومبیل دارای یک محافظ است که می توان آن را برای کارهای مختلف تغییر داد، براساس اعلام مخترعان تاکنون نسخه مسافری این وسیله رونمایی شده است اما آنها درنظر دارند کاربردهای آشپزخانه ای این وسیله نقلیه را نیز بسازند. این اسکوتر دوچرخ به عنوان یک وسیله نقلیه برای شهرهای پرجمعیتی طراحی شده که ترافیک در آنها یک مشکل اصلی به شمار می رود.

 سازندگان این وسیله نقلیه اظهار داشتند که برای هرکس که در یک کلان شهر زندگی می کند، ساعتها گیرکردن در ترافیک جزئی از زندگی شده است. ترافیک حرکت با سرعت را در وسایل نقلیه ای چون اتومبیل یا تاکسی دشوار ساخته است.

 آنها یادآور شدند: درحالی که موتورسیکلت می تواند یک گزینه مناسب برای رهایی از ترافیک سنگین شهری باشد، این گزینه همواره برای همه افراد مطرح نبوده است، چرا که بسیاری از افراد می خواهند ایمن، راحت و مهمتر از همه این که بدون خیس شدن زیر باران به محل کار خود برسند.

 قرارگیری راننده در پشت این اسکوتر امکان ایجاد یک طراحی فشرده را فراهم کرده است به طوری که کابین مسافر در جلو و به طور محصور شده ای قرار گرفته است.

 این اسکوتر سبک می تواند با سرعت 48 کیلومتر در ساعت حرکت کند و برد آن به 80 کیلومتر می رسد.

 در زبان ویتنامی واژه Voi به معنای فیل است که از آن به عنوان نماد ایمنی و شیوه هوشمندانه حمل و نقل یاد می شود.

  

برای مشاهده تصاویر این تاکسی عجیب و جالب به ادامه مطلب مراجعه نمائید...

  

 



برچسب ها : ,,,

ساخت رباتی برای دوستی با انسان ها !

  ساخت رباتی برای دوستی با انسان ها !

 

«الکساندر ربن» هنرمند و «برنت هوف» فیلمساز با همکاری یکدیگر سیستمی را ابداع کرده‌اند که در واقع یک ربات و دوست اجتماعی است.

 این ربات در اصل در جشنواره فیلم تریبکا برای گپ‌زدن با دیدارکنندگان در خصوص موضوعاتی طراحی شد که این افراد قادر به بیان‌کردن آن‌ها با یک انسان نبودند.

 

سیستم جدید که BlabDroid نام دارد، از یک پدیده رایانه‌ای مشهور به نام اثر ELIZA استفاده می‌کند.

 در سال 1966 جوزف وایزنباوم دانشمند علوم رایانه در موسسه فناوری ماساچوست متوجه شد که مردم با برنامه ELIZA که وی نوشته بود، به گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویی یک انسان واقعی است. در واقع، منشی این دانشمند مکالمات صمیمانه‌ای را با این برنامه شناسایی کرده بود.

 این پدیده راجع به انسان‌ها بیش از رایانه‌ها گزارش شد زیرا ELIZA یک الگوریتم بسیار ساده بود که به کلیدواژه‌ها و پاسخ‌های از پیش‌برنامه‌ریزی شده‌ای مرتبط بود که به آسانی آن چه را که به آن گفته می‌شد، بازبیان می‌کرد یا این که از جملات پراکنده مبهم استفاده می‌کرد.

 به عبارت دیگر، هنگامی که بحث هوش مطرح می‌شد، این الگوریتم در اذهان کاربران وجود داشت و با وجود این، آن‌ها تمایل داشتند به گونه‌ای عمل کنند که انگار رایانه واقعاً درک می‌کرد.

 سیستم ارائه‌شده یک ربات کوچک جذاب و دارای صدای یک پسربچه هفت‌ساله است. این سامانه برای پرسیدن سوال‌های شخصی طراحی شده است؛ سوال‌هایی از قبیل این که "بدترین کاری که تاکنون در قبال یک نفر انجام داده‌ای، چیست؟" یا "چه چیزی را در این دنیا از همه بیشتر دوست دارید؟"

 هنگامی که 20 عدد از این ربات‌ها در جشنواره فیلم تریبکا در نیویورک به نمایش گذاشته شدند، "تعاملات معناداری" را انجام دادند.

 به گفته طراحان، این آزمایش به حدی موفق بود که برنامه‌ریزان این جشنواره ربات‌ها را به آن‌ها بازنگرداندند.

 بارزترین ویژگی BlabDroid این است که از مقوا ساخته شده، در حالی که قطعات عملگر آن مبتنی بر پلتفرم Arduino هستند.

ربات اولیه‌ای که در تریبکا به کار رفت، دارای چرخ‌ها و یک دوربین بود؛ اما اولین نمونه آن برای فروش این ویژگی‌ها را نخواهد داشت و فقط مجهز به دگمه‌هایی برای حسگرهایش خواهد بود؛ با این حال، کاربران می‌توانند دوربین‌های خود را بر روی آن نصب کنند و طراحان امیدوارند که تولیدکنندگان دوربین، پشتیبانی سخت‌افزاری این عمل را ارائه دهند.

 همچنین نسخه‌های آتی این سیستم ممکن است بسته به فناوری در دسترس و هزینه، دارای کارکردهای دیگری نیز باشند.

 مبتکران نقطه قوت ربات خود را در تغییرپذیری آن می‌دانند، زیرا می‌تواند با استفاده از بلوتوث با یک گوشی هوشمند جفت شود و همچنین با طیفی از برنامه‌ها مانند Siriو Spotify سازگار است ، بنابراین به طور بالقوه‌ای می‌تواند به عنوان یک ساعت شماته‌دار، یک هدایتگر، یک دستیار شخصی و بسیاری تجهیزات دیگر عمل کند.

 پلتفرم این سیستم بسیار هک‌پذیر است و کاربران می‌توانند برنامه‌ها و "پک‌های سوال‌ها" را دانلود کنند یا برنامه خود را طراحی کرده و آن را سهیم کنند.

 تیم طراح امیدوار است تا تاریخ دوم ژوئن حدود 75 هزار دلار امریکا را برای تولید و توزیع این ربات در سطح جهانی جمع‌آوری کند. این ربات هم‌اکنون به شکار پروژه Kickstarter برای تولید انبوه درآمده است.

 

 



برچسب ها : ,,,,

ساخت ارزان‌ترین تلفن همراه جهان!!

 

ساخت ارزان‌ترین تلفن همراه جهان!!

 

یک هکر چینی با استفاده از برنامه‌های منبع باز و وسایل موجود در بازار، ارزان‌ترین تلفن همراه جهان را ساخته است.

 

اگر علاقه‌مند صفحات لمسی رنگی، صدها برنامه نرم‌افزاری کاربردی و امکانات پیشرفته تلفن همراه هوشمند نیستید، می توانید ارزان ترین تلفن همراه جهان را با قیمت 12 دلار تهیه کنید.

 این تلفن، شامل صفحه نمایش OLED دو رنگ (زرد و آبی)، بلوتوث، MP3 Player، پورت های USB‌ و MicroSD و شارژر است.

 

 آنتن بلوتوث تنها یک رشته سیم نازک است و دستگاه از دو آی سی (ICs) اصلی تشکیل شده است؛ اطلاعاتی در خصوص مدت مکالمه و عمر باتری منتشر نشده است.

 یک ماه قبل نیز شرکت ژاپنی ویلکام (Willcom)‌ کوچکترین و سبک ترین تلفن همراه جهان در ابعادی یک کارت اعتباری را معرفی کرد.

 تلفن همراه Strap2 در ابعاد 10.7*70*32 میلیمتر و وزن 32 گرم (معادل یک چهارم تلفن همراه هوشمند آیفون)، دارای یک صفحه نمایش یک اینچی، آنتن جمع شونده و صفحه کلید T-9‌ است.

 این تلفن همراه مینیاتوری 380 دلاری‌ قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه و چک کردن ایمیل را مانند دستگاه های مشابه داشته و باتری دستگاه پس از هر بار شارژ کردن بمدت دو ساعت مکالمه مستمر کارآیی دارد.

 

 

 



برچسب ها : ,

شاهدی عجیب برای تأیید نظریه نسبیت اینشتین

 

 

 شاهدی عجیب برای تأیید نظریه نسبیت اینشتین

 

 

ستاره‌شناسان کانادایی می‌گویند که بررسی یک سیستم دو ستاره‌ای عجیب نشان داده نظریه نسبیت اینشتین حتی در شدیدترین شرایط مشاهده شده نیز صحت دارد.

 سیستم ستاره‌ای مورد بررسی که حدود 7000 سال نوری با زمین فاصله داشته، به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد هر ستاره و نزدیک بودن آنها به یکدیگر کاملا استثنایی است.

 

یکی از این دو جفت، یک ستاره کوچک اما نوترونی سنگین بوده که یکی از پرجرم‌ترین نمونه‌های تائید شده تا به امروز با گرانش 300 میلیارد برابر زمین است و با سرعت 25 بار در ثانیه می‌چرخد.

 در اطراف این تپ‌اختر، یک ستاره کوتوله سبکتر با مدار دو و نیم ساعته گردش می‌کند که مدار نامعمول و بسیار کوتاهی در میان مجموعه‌های دو ستاره‌ای محسوب می‌شود.

 به گفته ستاره‌شناسان، رصد این ستارگان یک تغییر چشمگیر را در دوره مداری این جفت برای هشت میلیونیوم ثانیه در هر سال شناسایی کرده است.

 با توجه به جرم‌های تپ‌اختر و کوتوله سفید، بنظر می‌رسد آنچه اینشتین در فرضیه خود پیش‌بینی کرده باید اتفاق بیفتد.

 بر اساس نظریه نسبیت اینشتین، گرانش در نتیجه انحنای فضا-زمان بوجود آمده از حضور جرم و انرژی است و در اثر گردش این دوستاره در اطراف یکدیگر، امواج گرانشی تابیده می‌شود که در زمان حرکت در فضا-زمان چین می‌خورد.

 در نتیجه این فرآیند، این ستارگان انرژی از دست داده، به یکدیگر نزدیکتر می‌شوند و همانطور که اینشتین پیش‌بینی کرده، دوره مداری کوتاهتر می‌شود.

  

 

 

 



برچسب ها : ,

كنترل دست بيونيك با تلفن همراه

  كنترل دست بيونيك با تلفن همراه

 

 

پسرنوجوانی بریتانیایی که یک دست و یک پای خود را از دست داده اکنون دارای یک دست مصنوعی پیشرفته است که می توان آن را از طریق یک اپلیکیشن روی تلفن همراه کنترل کرد.

 پاتریک کین نوجوان 16 ساله بریتانیایی اکنون مجهز به یک دست مصنوعی فوق پیشرفته است که می توان آن را همراه یک اپلیکیشن iOS کنترل کرده و حتی یک توپ را در دست گرفت.

پاتریک همچنین از چند ویژگی خاص چون چرخاندن انگشت شصت خود سود می برد.

 شرکت اسکاتلندن تاچ بیونیکس اظهار داشته است که این دست مصنوعی پیشرفته ترین عضوی است که تاکنون طراحی شده است.

 این نوجوان از لندن تمام انگشتان دست چپ خود را پس از ابتلا به meningococcal septicaemia یا شکل زهرآگین مننژیت در 9 ماهگی از دست داد.

 پزشکان همچنین مجبور شدند که پای راست وی را از زانو به پایین قطع کنند و بخشی از انگشتان دست راستش هم قربانی این بیماری شد.

 این دست از قابلیت چرخاندن مچ و قالب آلومینیومی برخوردار است و این شرکت ادعا کرده است که نوآوری آنها چالاک ترین عضو مصنوعی که تاکنون در دنیا ساخته شده را ارائه کرده است.

 اپلیکیشن منحصر به فرد این دست مصنوعی این امکان را برای کاربر فراهم کرده است تا وی 24 نوع کارکرد را با استفاده از یک دکمه انتخاب کند. این اپلیکیشن همچنین ارائه کننده آموزش بهترین استفاده هنگام ایجاد مشکل است.

 پیش از این پاتریک تنها از چهار حرکت گرفتن که از پیش تعیین شده بود استفاده و برای تغییر تنظیمات باید به رایانه خود مراجعه می کرد.

 این دست مصنوعی به قدری حساس است که می توان از آن برای گرفتن یک ورق کاغذ، بازی ، بستن بند کفش استفاده کرد اما از سوی دیگر به قدری قدرتمند است که توانایی کشش وزنه های90 کیلویی در باشگاه را نیز دارد.

 پوشش این دست هم می تواند از نوعی انتخاب شود که رنگ آن مطابق پوست کاربر باشد که هزینه های آن از 25 تا 80 هزار پوند برحسب بلند یا کوتاه بودن متغیر است.

 این دست مصنوعی پیشرفته از سیگنالهای ماهیچه ای برای تغییر بین الگوهای از پیش تعیین شده استفاده می کند. این دست با استفاده از الکترودها مچ ضربات الکتریکی ایجاد شده توسط ماهیچه ها را انتخاب می کند؛ این ضربات توسط یک رایانه در قسمت پشت دست تفسیر می شوند.

 هرکدام از انگشتان از مفاصل تا می شوند و می توان آن را برای گرفتن هر شی با هر شکل مورد نظر کاربر تغییر داد.

 

عکس های بیشتر در ادامه مطلب...

 

 

 



برچسب ها : ,

روش صحیح پاک کردن سی دی و دی وی دی

 

 روش صحیح پاک کردن سی دی و دی وی دی

روش صحیح پاک کردن سی دی و دی وی دی


توصیه میشود که برای پاک کردن سطح دیسک سی دی یا دی وی دی از پاک کننده های استاندارد در بازار استفاده کنید.


نکته مهم هنگام تمیز کردن دیسک روش پاک کردن است که توصیه می شود مطابق عکس زیر این کار را انجام دهید. تمیز کردن از داخل شعاع دیسک به سمت بیرون باید انجام گیرد در غیر این صورت به سی دی یا دی وی دی آسیب می رسد.

 

روش صحیح پاک کردن سی دی و دی وی دی (+تصویر) ، www.irannaz.com


پاک کردن دیسک با آب کار نا صحیحی نیست و در منبعی ذکر نشده که پاک کردن با آب خطاست، منتها باید قبل از قرار دادن دیسک در درایو به طور کامل خشک شده باشد. همچنین استافده از پارچه کتان
 نرم که خش ایجاد نمی کند نیز توصیه شده است. اما هر نوع دستمال زبر که ممکن است ایجاد خش روی دیسک کند، توصیه نمی شود.

 

 



.