شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

علم و فرهنگ - H222

علم و فرهنگ

تبلیغات

علم و فرهنگ - H222

لوگوی وبسایت

 

 



برچسب ها : ,

خطای دید باور نکردنی!

 



برچسب ها : ,

روش فرستادن ایمیل بدون داشتن اینترنت!!

 روش فرستادن ایمیل بدون داشتن اینترنت!!

شما می توانید بدون نیاز به اینترنت و با مودم کامپیوتر خود به راحتی ایمیل ارسال کنید.

 

برای این منظور برنامه ای با نام Hyper Terminal به صورت پیشفرض در ویندوز XP وجود دارد که این امکان را فراهم آورده است.کاربران ویندوز 7 و 8 نیز می توانند این نرم افزار را از این صفحه دانلود کنند.

 

برای استفاده از Hyper Terminal در ویندوز XP منو Start را باز کرده و از قسمت All Programs وارد منو Accessories شده سپس از گزینه Communications نرم افزار Hyper terminal را انتخاب نمایید.

پس از باز کردن در بخش Conection Description یک نام انتخاب کنید و یک آیکون برای نام مورد نظر بردارید.

توجه : پیش از انجام این مراحل ممکن است از شما تنظیمات ابتدایی بخواهد.شما باید نخست نام کشور را انتخاب کنید،سپس در بخش Area Code کد شهر محل سکونت را وارد کنید و در بخش Phone Number نام تلفن فرد گیرنده را وارد نمایید.در صورتی که این کادر غیر فعال است پس از انتخاب آیکون و نام گذاری OK را بزنید.در بخش Hyper Terminal، File را از تب بالا زده و وارد Properties شوید.

در این بخش Phone Number که همان شماره فرد گیرنده است را می بینید.

پیش از اینکه در این بخش شماره تلفن را وارد کنید،باید فرد گیرنده نیز در جریان باشد.بدین ترتیب که پس از انجام دادن تنظیمات و وارد شدن به بخش Hyper Terminal وارد تب Call شود و گزینه ی Wait for a Call را بزند و منتظر پیام شما بماند.

پس از اینکه گیرنده منتظر پیام ماند،شما نیز تلفن گیرنده را وارد کرده و مودمی که به وسیله آن می خواهید فایل ارسال کنید را انتخاب کنید.

شما هم به عنوان فرد فرستند باید در قسمت تب Call، call را بزنید تا به گیرنده برای ارسال فایل های مورد نظرتان متصل شوید.

نکته : برای ارسال و دریافت با مشکل کمتر،بهتر است نوع هر دو مودم در هر دو کامپیوتر فرستند و گیرنده یکسان باشد.

 

برای دانلود نسخه Hyper Terminal قابل استفاده در ویندوز 7 یا 8 اینجا کليک کنید.



برچسب ها : ,

برترین وسیله برای مرور اینترنت کدام است؟

 

برترین وسیله برای مرور اینترنت کدام است؟

 

 

با آمدن اینترنت اکسپلورر 10، می توان یک مقایسه بین مرورگرهای مشهور اینترنتی انجام داد.

 


در این روزها شرکت های رایانه ای طراحی مرورگرها در تلاش اند تا با بالابردن ضریب امنیتی و سرعت محصولی پر طرفدار را عرضه کنند.در این گزارش مرورگرهای محبوب اینترنتی را به ترتیب بیشترین کاربران معرفی کرده و بررسی می کنیم.

 

 

 

 

1-گوگل کروم 25

2- موزیلا فایر فاکس 19

3- اینترنت اکسپلورر 10

4- اپرا 12



برچسب ها : ,

فضاپیماهای آینده با قدرت ذهن هدایت میشوند!!

 فضاپیماهای آینده با قدرت ذهن هدایت میشوند!!

 

فضانوردان در ماموریت های آینده خود به ماه یا مریخ، فقط با استفاده از نیروی فکر خود فضاپیما را هدایت خواهند کرد.

 

محققان به سرپرستی "ریکاردو پولی" استاد علوم رایانه دانشگاه اسکس برای نخستین بار از مداخله مغز- رایانه برای کنترل یک شبیه ساز فضاپیما استفاده کردند.

 

با این حال محققان تایید کردند این آزمایش در محیط بسیار ساده شده ای انجام شده است.

کار در خلا و محیط های بدون گرانش و تلاش برای انجام دادن کاری در حالی که فرد لباس دشوار فضانوردی به تن دارد، برای فضانوردان در فضا بسیار چالش ساز است.

نبود گرانش و جاذبه، مهارت های حرکتی فرد را کاهش می دهد و در حالی که فرد دستکش، کلاه و دیگر تجهیزات دست و پا گیر در اطرافش دارد، کار کردن با تجهیزات فضاپیما کار آسانی به نظر نمی رسد.

این دانشمندان با آزمایش موفق بر روی دو نفر، دریافته اند مداخله مغز- رایانه بسیار موثر واقع شده و این فضانوردان توانستند کاری را در شرایط شبیه سازی شده فضا انجام دهند.

این نوع ارتقای توانایی تصمیم گیری در حالی در فضا خوب به نظر می رسد که در تعدادی از موقعیت های پر استرس بر روی زمین به کار گرفته شود.

این محققان در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا دور هم جمع شدند و کلاهی حاوی 66 الکترود به مغز انسان متصل کردند تا توانایی انسان را در انجام کاری فقط با استفاده از نیروی فکر و ذهن بیازمایند.



برچسب ها : ,

محاسبه احتمال زنده بودن شما در آینده!!

 محاسبه احتمال زنده بودن شما در آینده!!

 

پژوهشگران آمریکایی با طراحی «شاخص مرگ و میر» احتمال مردن افراد بالای 50 سال طی یک دهه آینده را پیش‌بینی کرده‌اند.

با استفاده از آنالیز داده های 20 هزار شهروند آمریکایی بالای 50 سال طی سال های 1998 تا 2008 میلادی، شاخص مرگ و میر (mortality index) طراحی شده است؛ از این گروه افراد تاکنون شش هزار نفر فوت کرده اند.

 

این شاخص می‌تواند به فرد و پزشک معالج برای اتخاذ شیوه مناسب زندگی و روش‌های درمانی کمک کند؛ پزشکان قادر خواهند بود بر اساس نتایج بدست آمده اقدامات درمانی مناسب از جمله درمان دقیق دیابت، غربالگری سرطان روده بزرگ یا سرطان گردن رحم را برای افراد مشکوک تجویز کنند.

بر اساس شاخص مرگ و میر، مردان دو امتیاز، افراد بین 60 تا 64 سال یک امتیاز، افراد بین 70 تا 74 سال سه امتیاز و افراد بالای 85 سال هفت امتیاز دریافت می کنند.

تشخیص و درمان هرنوع سرطان، مشکلات ریوی، مشکلات حاد تنفسی، سیگار کشیدن، مشکلات قلبی، ضعف حافظه و مشکل در راه رفتن هر کدام دو امتیاز دارند.

دیابت یا فشار خون بالا، مشکل در هل دادن اشیای سبک وزن منزل مانند یک صندلی نیز هرکدام یک امتیاز دارند.

امتیاز 26 نشان می دهد که شانس مردن فرد طی یک دهه آینده تا 95 درصد افزایش می یابد؛ این وضعیت یک فرد 85 ساله با تمام موارد ذکر شده را نشان می دهد.

شانس مردن افراد با امتیاز صفر نیز حدود سه درصد است که این وضعیت یک خانم 60 ساله بدون هیچگونه از موارد ذکر شده را نشان می دهد.

دکتر «ماریسا کروز» نویسنده ارشد تحقیق و از محققان دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو تأکید می کند: توصیه می کنیم که شاخص مرگ و میر با نظارت یک پزشک تکمیل شود، چراکه پزشکان درک بهتری از معنای عددهای ذکر شده در این شاخص دارند.

نتایج این تحقیق و «شاخص مرگ و میر» در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.



تلاش جدید دانشمندان برای شبیه‌ سازی مغز انسان

   تلاش جدید دانشمندان برای شبیه‌ سازی مغز انسان

 

 هنری ماركرام، مرد شماره‌‌ یك این طرح جاه‌طلبانه شخصی است كه می‌كوشد معمای هزاران ساله ذهن آدمی را به كمك ابر رایانه‌های پیشرفته حل كند تا به این ترتیب كلید طلایی رمزگشایی انواع بیماری‌های روانی، حافظه و ادراك را به‌دست آورد.

 

گروهی متشكل از برجسته‌ترین دانشمندان علوم ریاضی، رایانه و پزشكان با تجربه با همكاری 80مركز علمی و موسسات گوناگون تحقیقاتی اروپا موفق شدند كمك‌هزینه‌ هنگفت یك میلیارد یورویی (1.3 میلیارد دلاری) را برای انجام پروژه‌‌ شبیه‌سازی مغز انسان ـ معروف به «مغز آبی» ـ را از كمیسیون اروپایی دریافت كنند.


هنـری ماركرام (Henry Markram) مدیر پروژه‌‌ تحقیقاتی «مغز آبی» (Blue Brain) است.

وی می‌كوشد در مدت یك دهه با استفاده از بودجه‌‌ هنگفت یك میلیون یورویی كه از سوی كمیسیون اروپایی تأمین مالی شده است و با كمك همكاران و ده‌ها موسسه علمی ـ تحقیقاتی در اروپا دست به شبیه‌سازی مغز انسان بزند. آنها در این پروژه از ابر‌رایانه‌های پرقدرتی كمك خواهند گرفت كه توان محاسباتی بسیار بالایی دارند.

وی و همكارانش بی‌وقفه تلاش می‌كنند تا شبیه‌سازی سلول‌های عصبی و سیگنال‌های الكترونیكی را عملی سازند.

به عبارت ساده‌تر پروژه «مغز آبی» تلاشی است بلندپروازانه برای ساخت مغز مصنوعی انسان و شبیه‌سازی كامل توانایی‌های ذهنی بشر؛ آن هم به‌كمك روش‌های مهندسی معكوس مغز پستانداران تا سطح سلولی.

ماركرام كه در موسسه فناوری دولتی سوئیس در شهر لوزان تحقیقات خود را پیگیری می‌كند، پیشتر موفق شده بود مغز موش صحرایی را شبیه‌سازی كند‌ اما اگر بخواهیم بین پروژه‌‌ قبلی و جدید او مقایسه‌ای انجام دهیم از آنجا كه مغز موش‌ها تنها از یك میلیون رشته عصبی تشكیل شده است؛ طرح پیشین بیشتر شبیه طرح میكی‌موس می‌ماند! و این بار او نیازمند زمان بیشتر و توانمندی‌های پیشرفته‌تری است تا بتواند بیش از 86 میلیارد رشته عصبی بدن آدمی را شبیه‌سازی كند.



دلفینها همدیگر را با اسم صدا میزنند!!

 

دلفینها همدیگر را با اسم صدا میزنند!!

 

محققان با مطالعه صدای سوت و ناله دلفین هایی که با یکدیگر صحبت می کنند می گویند احتمالا این موجودات یکدیگر را با اسم صدا می کنند.

 

یک دلفین می تواند یک دلفین خاص دیگر را با تلقید صدای منحصر به فرد آن دلفین خاص صدا بزند.

 

 

 

"راندال ولز" پژوهشگر این مطالعه گفت: این سوت ها در واقع اسم دلفین ها هستند. اینها اسامی انتزاعی هستند که در قلمرو حیوانات بی سابقه است.

ولز که از محققان برنامه تحقیقات دلفین ساراسوتا در فلوریداست با همکاری دانشمندان دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند بر روی نسخه برداری صوتی در دلفین ها کار می کند.

هر دلفین سوت منحصر به فرد خود را تولید می کند که هویت فردی او محسوب می شود. این مطالعه جدید حاکی از آن است که در حقیقت، دلفین ها صدای سوت دوستانشان را برای دیدار دوباره با آنها تقلید می کنند.
دلفین هایی که برای یک مدت مدید با یکدیگر آشنایی دارند، می توانند وقتی از یکدیگر جدا هستند، سوت دیگر اعضای گروه را تقلید کنند.

در حقیقت این حیوانات وقتی از دوستان نزدیک خود دور می افتند نسخه هایی از سوت آنها را تولید می کنند، این امر از این ایده حمایت می کند که دلفین ها سوت های یکدیگر را نسخه برداری می کند وقتی می خواهند دوباره به آن حیوان خاص بپیوندند.

این توانایی، ظرفیت های ارتباطی دلفین ها بیش از هر نوع موجود دیگر به انسان نزدیک می کند.



معرفی آی فن جدید با فناوری حسگر اثر انگشت!!

 معرفی آی فن جدید با فناوری حسگر اثر انگشت!!

 

گزارشهای تأیید نشده درباره شرکت اپل نشان می دهد که نسخه جدید آی فن با نام 5S و ویژگی مجهز بودن به فناوری حسگر اثرانگشت تابستان آینده وارد بازار می شود.

 

اپل برای ارائه آی فنهای خود به بازار یک الگوی آشنا را در پیش گرفته است به طوری که پس از معرفی هر آی فن 3، 4 یا 5 یک مدل S نیز ارائه می کند، از این رو انتظار می رود که آی فن 5S تابستان آینده وارد بازار شود.

 

مینگ چی کو از شرکت امنیتهای KGI اعلام کرد که پیش بینی می شود طرح جدید اپل برای ارائه آی فن جدید خود ارائه یک آی فن 5S باشد که طی ماه های ژوئن یا ژوئیه (خرداد یا تیر) با فناوری حسگر اثر انگشت وارد بازار شود.

وی اعتقاد دارد که تراشه اثر انگشت زیر دکمه "خانه"  آی فن قرار داشته و می تواند امنیت و قابلیت استفاده آن را ارتقا دهد. این فناوری موجب می شود تا هنگامی که کاربر دکمه "خانه" را برای روشن کردن صفحه نمایش تلفن هوشمند خود فشار می دهد، اثر انگشت وی توسط دستگاه مورد شناسایی قرار بگیرد. اپل ماه ژوئیه گذشته شرکت AuthenTec را که متخصص امنیت مبتنی بر اثر انگشت است را خریداری کرد.

از دیگر جزئیات 5S می توان به یک تراشه A7 اپل و یک فلش هوشمند برای دوربین اشاره کرد که احتمالا کیفیت تصاویر را با فلش سفید یا زرد بسته به شرایط بهبود می دهد.

همچنین گفته می شود که تلفن 5S همراه آی فن ارزان قیمت که بازارهایی چون چین را هدف گرفته راهی بازار می شود. آی فن ارزان قیمت مدل تغییر کرده آی فن 5 است که شاید از آی فن 5 و 5S سنگین تر و ضخیم تر باشد. این آی فن به منظور کاهش قیمت از فایبرگلس و پلاستیک ساخته می شود و در رنگهای متنوع به فروش می رسد.

در ادامه انتشار این جزئیات این تحلیلگر KGI اشاره کرده است که انتشار نسخه جدید سیستم عامل iOS 7 نیز همزمان با ورود آی فنهای جدید خواهد بود. این درحالی است که اپل نسخه های جدید از سیستم عامل خود را به عنوان نسخه های بتا سه تا چهارماه پیش از معرفی یک آی فن جدید برای توسعه دهندگان ارائه می کند.

اگر پیش بینی "کو" درست باشد در آن صورت نسخه iOS 7 بین مارس یا آوریل به توسعه دهندگان ارائه خواهد شد.



برچسب ها : ,,

تماشای محتویات موبایل در تلویزیون!


 تماشای محتویات موبایل در تلویزیون!!

با استفاده از دستگاه Zotac می توانید فایل های چند رسانه ای خود را به صورت بی سیم روی تلویزیون مشاهده کنید.با پیشرفت تکنولوژی و رواج ارتباط بدون سیم و همچنین با بالا رفتن کیفیت دوربین های به کار رفته در تلفن های همراه هوشمند و استفاده ی گسترده از دوربین این محصولات وجود یک دستگاه برای برقراری ارتباط بی سیستم بین تلفن های همراه جدید و تلویزیون های هوشمند ضروریست این دستگاه جدید توسط شرکت Zotac با نام Strembox تولید شده که با استفاده از آن می توان فایل چند رسانه ای موجود روی تلفن های همراه را بدون استفاده از بی سیم با کیفیت فوق العاده بالا روی تلویزیون های هوشمند مشاهده کرد.

 

البته این قابلیت تنها به نمایش فایل ای چند رسانه ای محدود نمی شود، بلکه می توان با این دستگاه بازی های تلفن های همراه و یا حتی تبلت ها را روی تلویزیون مشاده کرد این دستگاه جدید دارای قابلیت های دیگری نیز می باشد که از جمله ی آن ها می توان به کمک برای بالا رفتن کیفیت تصاویر، پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها و همینطور استفاده به عنوان فرستنده ی wi-fi نیز اشاره کرد.



برچسب ها : ,

آموزش تصویری قرار دادن لوگوی امتیازدهی تاپ بلاگر در بلاگفا

 آموزش تصویری قرار دادن لوگوی امتیازدهی تاپ بلاگر در وبلاگ های بلاگفا

 

 

 

برای آموزش تصویری قرار دادن لوگوی امتیازدهی تاپ بلاگر در

 

وبلاگ های بلاگفا به ادامه مطلب بروید...

 


             



 


برچسب ها : ,,,

امکان لمس محتوای دیجیتالی رایانه‌ها!!

امکان لمس محتوای دیجیتالی رایانه‌ها!!

 

 

یک رایانه شفاف که به کاربر این امکان را می دهد محتوای دیجیتال داخل آن را لمس کند در کنفرانس فناوری، سرگرمی و طراحی لس آنجلس رونمایی شد.

جینها لی که در بخش اسپیس تاپ سه بعدی با مایکروسافت همکاری دارد از این رایانه رونمایی کرده است.

 

این رایانه این امکان را برای انسان فراهم می کند که با ماشین به همان نوعی که با سایر اشیاء جامد تعامل دارد، ارتباط برقرار کند و حتی می تواند کار با رایانه را بیشتر با ادراک همراه کند.

براساس اظهارات وی این دستگاه شاید ظرف یک دهه برای استفاده عمومی عرضه شود. این سیستم دربرگیرنده یک نمایشگر ال ایی دی شفاف و دوربینهای داخلی است که حرکات چشم و بدن کاربر را دنبال می کند.

این طراحی الهام گرفته شده از نیاز تعامل انسان با برخی از محتواهای دیجیتال است. حافظه فضایی که طی آن بدن به طور حسی می تواند به یاد بیاورد که کدام شی در کجا قرار دارد یک مهارت خاص انسانی است و تبدیل آن به جهان دیجیتال انسان را قادر می سازد که با سهولت بیشتری از رایانه ها استفاده کند و کارهای پیچیده تری انجام دهد.

طراح این ایده اضافه کرد: با استفاده از این سیستم اگر روی یک سند کار می کنید می توانید آن را بردارید و مانند کتاب آن را مطالعه کنید.

برای انجام کارهای دقیقتر که در آن حرکات دست دقیق نیستند یک تاچ پد در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می توان روی مدلهای سه بعدی معماری تغییراتی اعمال کنید.

شکاف بین آنچه طراح تصور می کند و آنچه رایانه می تواند انجام دهد بسیار بزرگ است، اگر بتوانید دست خود را داخل رایانه قرار دهید و محتوای دیجیتال را دستکاری کنید می تواند ایده های خود را به صورت کاملتری بیان کنید.

این درحالی است که این سبک از طراحی های آینده که تداعی گر فیلمهای علمی تخیلی چون "گزارش اقلیت" است، مورد پذیرش همگان قرار ندارد.

جینها لی فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست است که درحال حاضر دوره سربازی خود را در شرکت سامسونگ الکترونیک در کره جنوبی می گذراند و روی رابطهای کاربری تلویزیون کار می کند.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی اش ادغام دنیای دیجیتال و فیزیکی است، گفت: نمی خواهم در آینده وقتی به خودم نگاه می کنم، هنوز هم خود را درحالی ببینم که با صفحه کلید مشغول تایپ کردن هستم.

این مسئله یکی از مهارتهای کلیدی انسان است که می توانیم با فضاهای سه بعدی تعامل برقرار کنیم و من می خواهم این امکان را برای کابران فراهم کنم تا با محتوای دیجیتال نیز تعامل داشته باشند.

جینها لی گفت: امروزه درحالی که رایانه ها بیشتر دوستدار کاربر می شوند شکاف بین دنیای واقعی و فناوری نزدیک می شود. این شکاف در مقایسه با اولین رایانه ها بسیار بزرگ بود اما امروز این شکاف با وجود دستاوردهایی چون صفحات لمسی کوچکتر می شوند و تنها مانع باقی مانده تخیل ما است.

 

 

Top Blog       Top Blog




برچسب ها : ,

میتوانید با دستکش پیامک بزنید!!

میتوانید با دستکش پیامک بزنید!!

 

با این اختراع جدید کاربران می توانند دست خود را تکان دهند و تایپ کنند.

 یکی از مشکلات کار با تلفن های همراه هوشمند و لوازم کامپیوتری تایپ و پیدا کردن اشتباهات لغوی است،اختراعات زیادی در زمینه باعث کمک به سهولت کار تایپ شده،اما هرکدام دارای مشکلاتی می باشند.

 

اختراع جدید برای راحت تر تایپ کردن یک دستکش می باشد که با آن می توان حروف را به صورت سه بعدی در فضا کشید و سپس این حروف کنار هم در وسیله ی کامپیوتری مورد نظر قرار می گیرند.


این دستکش جدید می تواند با استفاده از حسگر شتاب سنج حرکت دست را تشخیص داده و حروف مورد نظر کاربر را به تلفن همراه یا رایانه ها انتقال دهد.البته مهمترین ویژگی این دستکش ها قابلیت تشخیص اشتباهات و کمک به تایپ سریع تر می باشد.

این محصول بیش از 8000 لغت را به صورت پیش فرض در حافظه ی خود دارد که می توانند هنگام تایپ کردن مورد استفاده کاربر قرار گیرند.

سازندگان این محصول در حال رفع نقص های آن می باشند تا در آینده بتوان با این دستگاه به هر زبانی و با هر دستخطی روی هر وسیله ی رایانه ای تایپ کرد.



برچسب ها : ,,,,,,,,

خودرویی که به جای سوخت ؛ قهوه میسوزاند!!!

 

 خودرویی که به جای سوخت ؛ قهوه میسوزاند!!!

جلل خالق!!!!

مارتین رکورد سرعت با سوخت قهوه را به 105 کیلومتر رسانده که خود یک رکورد محسوب می‌شود.

 

ماشین فورد 1989 مارتین، اینک با سوخت ناشی از قهوه راه می‌رود. وی بویلر خاصی برای این کار ساخته و با حرارت ناشی از سوختن قهوه اتومبیل خود را به حرکت در می‌آورد.

در واقع قهوه به مونوکسید کربن و هیدروژن تقسیم می‌شود و سوخت مورد نیاز برای حرکت اتومبیل از این راه بدست می‌آید. انرژی حاصله از این مبدل، موتور را راه می‌اندازد.

گاز عامل محرک اتومبیل در این عمل شیمیایی می‌شود و از لحاظ محیط زیستی نیز مشکلی را بوجود نمی‌آورد و محیط زیست را آلوده نمی‌کند.

جالب اینجاست که مارتین رکورد سرعت با سوخت قهوه را به 105 کیلومتر رسانده که خود یک رکورد محسوب می‌شود.



برچسب ها : ,,,,

گاهی گریه کردن برای سلامتی مفید است!!

 گاهی گریه کردن برای سلامتی مفید است!!

 

این جمله را كه خنده بر هر درد بی‌درمان دواست را بارها شنیده‌ایم، اما گاهی گریه‌كردن نیز می‌تواند در كاهش استرس موثر باشد.

پزشكان و محققان مدت‌هاست به اهمیت خندیدن برای سلامت قلب، افزایش سطح ایمنی بدن و درمان جراحت‌ها پی برده‌اند، اما نتایج برخی از مطالعات دیگر نشان می‌دهد گریه‌كردن در زمان داشتن استرس بهتر از آن است كه ناراحتی‌ها و مشكلات خود را  درون‌مان پنهان و سركوب كنیم.

 

نتایج مطالعه‌ای جدید در دانشگاه مینه‌سوتای آمریكا نشان می‌دهد كه گریه كردن می‌تواند روحیه 8/88 درصد از مردم را بهبود بخشد و می‌تواند در درمان بیماران، افزایش سطح ایمنی و كاهش سطح عصبانیت و استرس مفید باشد.

یكی از متخصصان در این مطالعه خاطرنشان می‌كند: برخی مواقع انسان پس از گریه‌كردن حال خوبی پیدا می‌كند، چرا كه با این امر مشكلات و ناراحتی‌های خود را از درونش خارج می‌كند.

همچنین تركیبات مضری كه ممكن است به دلیل داشتن استرس در بدن فرد تولید شوند با گریه‌كردن ناپدید شود. این متخصصان معتقدند گریه‌های احساسی به ترشح هورمونی موسوم به پرولاكتین منجر می‌شود كه احساسات تنش‌آور را كاهش می‌دهد و به تقویت سیستم ایمنی بدن كمك می‌كند.



برچسب ها : ,,,,,,,

مسواک زدن جرم دندان را پاک نمی کند!!

 مسواک زدن جرم دندان را پاک نمی کند!!

 

جرم دندان با مسواک زدن پاک نمی شود و تنها از طریق جرم گیری از بین می برد.

 یداله شایسته متخصص دندانپزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن بیان اینکه جرم دندان با مسواک زدن پاک نمی شود گفت: جرم اگر برطرف نشود موجب بدبویی دهان می شود و علاوه بر آسیب رساندن به لثه به بافت های نگهدارنده دندان نیز آسیب می رساند و در واقع محلی برای تجمع و تکثیر میکروب های پوسیدگی زا است.

 

 

وي گفت: لایه نازکی از مواد آلی پس از مصرف مواد غذایی روی دندان ها رسوب می کند.

این لایه نازک، پلاک میکروبی است که یک لایه بی رنگ و چسبیده ای از بزاق است که حاوی مقادیری از خرده های غذایی است.

این لایه با مسواک زدن روزانه، برطرف می شود ولی اگر به مدت طولانی به رعایت بهداشت دهان و دندان در مراحل اولیه توجه نشود به تدریج سبب تشکیل جرم بر روی دندان می شود.

وی به برطرف نشدن جرم با مسواک زدن اشاره و تصریح کرد: زمانی که بیمار جرم و یا ترشحات چرکی را در داخل دهان خود احساس کند برای رفع آن باید به دندانپزشک مراجعه نماید زیرا تنها از طریق جرم گیری برطرف می شود.

وی ادامه داد: البته بیماران قلبی، عروقی، دیابتی های پیشرفته برای جرم گیری باید احتیاط کنند.

شایسته در مورد تفاوت جرم گیری با سفیدکننده اضافه کرد: هدف از جرم گیری، سفید کردن دندان نیست بلکه پاک کردن سطوح دندان از جرم و میکروبهای موجود روی دندان است با جرم گیری تعداد میکروب های حاضر در دهان کاهش می یابد.

وی در پایان توصیه کرد: دقت در مسواک زدن رسوب جرم روی دندان را به حداقل می رساند ولی سالی یک بار جرم گیری کردن از ضروریات است.



برچسب ها : ,,,

تلفن همراهی که یک ماه شارژ نگه میدارد!!

 تلفن همراهی که یک ماه شارژ نگه میدارد!!

 

در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل سازندگان آخرین تلفنهای هوشمند خود را با آخرین فناوریهای روز معرفی می کنند، نوکیا یک تلفن همراه با قیمت بسیار پایین معرفی کرده است که تنها یک ویژگی دارد و آن هم عمر یکماهه باطری این دستگاه است.

 تلفن همراه نوکیا 105 که با قیمت 20 دلار به فروش می رسد، تنها ماهی یکبار نیاز به شارژ کردن دارد.

 

اکثر ویژگهای این تلفن هیجان انگیز نیستند. این تلفن یک صفحه 1.45 اینچی با وضوح تصویر 128 در 128 ، 8 مگابایت حافظه رام، بدون دوربین است اما تنها استثناء این تلفن قیمت پایین و عمر بلند باطری آن است.

وقتی که این تلفن کامل شارژ داشته باشد می توانید 12.5 ساعت با آن مکالمه کنید و یا شارژ آن را 35 روز یا 842 ساعت نگاه دارید.

بخشی از ابتدایی ترین ویژگیهای یک تلفن همراه چون چراغ قوه، رادیو اف ام که با هدست فعال می شود، ساعت زنگ دار، پنج بازی ابتدایی چون سودوکو و اسنیک کلاسیک در این تلفن به چشم می خورد.

برنامه نوکیا لایف سوئیت که همراه این تلفن عرضه می شود اطلاعات و درسهایی همچون چگونگی تکلم به زبان انگلیسی را از طریق اس ام اس ارائه می کند. این تلفن همچنین دارای یک صفحه کلید ضد ضربه و گرد و خاک است که وجود آن مهر تأییدی برای طراحیهای بادوام نوکیا تلقی می شود.

به طور قطع این تلفن بسیار ساده است و از ویژگیهای تلفنهای امروزی برخوردار نیست اما این دستگاه به سادگی می تواند مورد استفاده افرادی باشد که هیچ نیازی به نوآوریها و فناوریهای امروز ندارند.

براساس اعلام نوکیا حدود 2.7 میلیارد نفر در دنیا هرگز به خرید تلفنهای هوشمند روی نمی آورند و علت اصلی این مسئله قیمت این نوع تلفنها است. نوکیا 105 با یک گزینه برای افرادی است که نمی خواهند هزینه زیادی پرداخت کنند اما نیازمند کارکردهای طولانی مدت و دوام هستند.

نوکیا 105 در رنگهای سبز آبی و یا مشکلی در سه ماه اول 2013 با قیمت 20 دلار در اروپا و آسیا وارد بازار می شود.



برچسب ها : ,,,,,,

اولین چاپگر چهار بعدی جهان ساخته شد!!

  اولین چاپگر چهار بعدی جهان ساخته شد!!

 

محققان موسسه فناوری ماساچوست از اولین چاپگر چهار بعدی جهان رونمایی کرده‌اند.

 این محققان توانسته‌اند یک شیوه چاپ چهار بعدی اجسام قابل برنامه‌ریزی را بوجود بیاورند که خود مونتاژ هستند.

 

این چاپگر چهار بعدی بجای چاپ یک جسم کامل، یک رشته از چندین ماده را ایجاد کرده که با قرار دادن آن در آب قابل تا شدن و تبدیل به شکلهای مختلف است.

این برنامه که با خواص مختلف در سطح ذرات در درون هندسه سه بعدی مهندسی شده، به خود مونتاژهای شبیه‌سازی شده و بهینه‌سازی محدودیتهای طراحی منجر خواهد شد.

دانشمندان تاکنون تنها توانسته‌اند یک مکعب و همچنین حروف MIT را از این طریق بسازند اما به گفته سازندگان، این شیوه خود مونتاژ از کاربرد زیادی برای معماری و دیگر حوزه‌ها برخوردار است.

این فناوری فقط در پروژه‌های با مقیاس کوچک کاربرد نداشته و در آینده می‌توان از آن برای ساخت پروژه‌های معماری بزرگ مانند آسمان‌خراشها، ساختمان یا حتی سکونتگاههای ماه بهره برد.



برچسب ها : ,,,,,,

اولین چاپگر چهار بعدی جهان ساخته شد!!

 اولین چاپگر چهار بعدی جهان ساخته شد!!

 

محققان موسسه فناوری ماساچوست از اولین چاپگر چهار بعدی جهان رونمایی کرده‌اند.

 این محققان توانسته‌اند یک شیوه چاپ چهار بعدی اجسام قابل برنامه‌ریزی را بوجود بیاورند که خود مونتاژ هستند.

 

این چاپگر چهار بعدی بجای چاپ یک جسم کامل، یک رشته از چندین ماده را ایجاد کرده که با قرار دادن آن در آب قابل تا شدن و تبدیل به شکلهای مختلف است.

این برنامه که با خواص مختلف در سطح ذرات در درون هندسه سه بعدی مهندسی شده، به خود مونتاژهای شبیه‌سازی شده و بهینه‌سازی محدودیتهای طراحی منجر خواهد شد.

دانشمندان تاکنون تنها توانسته‌اند یک مکعب و همچنین حروف MIT را از این طریق بسازند اما به گفته سازندگان، این شیوه خود مونتاژ از کاربرد زیادی برای معماری و دیگر حوزه‌ها برخوردار است.

این فناوری فقط در پروژه‌های با مقیاس کوچک کاربرد نداشته و در آینده می‌توان از آن برای ساخت پروژه‌های معماری بزرگ مانند آسمان‌خراشها، ساختمان یا حتی سکونتگاههای ماه بهره برد.



برچسب ها : ,,,,,,

مریخ نورد ناسا خوابش برد!!

 مریخ نورد ناسا خوابش برد!!

 

مریخ نورد کنجکاوی ناسا دچار یک مشکل جدید رایانه ای در سیاره سرخ شده و به همین دلیل قرار است تا مدتی دست از فعالیت کشیده و به خواب فرو رود.

 مهندسان مریخ نورد کنجکاوی ناسا مجبور شدند که کار این مریخ نورد را به منظور ترمیم رایانه‌ای که دچار نقص فنی شده، متوقف کنند.

 

این تیم اظهار داشته است که برای حفاظت از این مریخ نورد، آن را در حالت امن قرار داده اند. این حالت برای فضاپیماها به معنای خاموشی تمام سیستمهای غیر ضروری و کارکردن سیستمهای ضروری است.

براساس اعلام ناسا، قرار است این تیم کنجکاوی را ظرف چند روز آینده از حالت امن خارج کرده و به وضعیت اجرایی منتقل کنند مشکل یابی شرایطی که برعملکرد آن تأثیرگذاشته مشخص شود.

این شرایط به یک نقص در حافظه فلش مربط می شود به یک رایانه دیگر که اکنون غیر فعال شده مرتبط می شود.

ریچارد کوک مدیر پروژه آزمایشگاه علمی در آزمایشگاه رانش جت ناسا اظهار داشت: ما رایانه ها را تعویض کردیم تا به یک حالت استاندارد برسیم و در نهایت بتوانیم مسیر تعمیر کنجکاوی را در پیش بیگیریم.

کنجکاوی دربرگیرنده رایانه های اصلی برای پشتیبانی در صورت ایجاد نقص است، هرکدام از رایانه ها طرف A یا طرف B همچنین دارای زیر سیستمهایی هستند که متصل به رایانه اصلی است.

کنجکاوی اکنون چون هنگامی که از زمین به مریخ می رفت، از طرف B کار می کند. از پیش از فرود خود در تاریخ آگوست 2012 تا روز چهارشنبه 9 اسفند ماه که دچار نقص فنی شود با طرف A کار می کرد.

رئیس مأموریت تشخیص شرایط غیر عادی از مهندسان آزمایشگاه رانش جت اظهار داشت: درحالی که ما عملکرد کنجکاوی را از طرف B از سر می گیریم برای تشخیص بهترین روش ترمیم طرف A به عنوان پشتیبانی مهم از بقای کنجکاوی در مریخ نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

این فضاپیما با تیم کنترل کننده روز زمین در ارتباط بود اما هیچ اطلاعات ثبت شده ای ارسال نکرده است. اطلاعات کنونی نشان می دهد که رایانه ای که دچار مشکل شده پس از حالت خواب روزانه روشن نشده است.

درحال حاضر تمام تحقیقات علمی توسط کنجکاوی معلق مانده است و مهندسان ناسا اعتقاد دارند که ظرف چندین روز آینده وضعیت به همین منوال ادامه خواهد یافت.

هفته گذشته ابزارهای آزمایشگاهی کنجکاوی قسمتی از نخستین نمونه پودر سنگی مریخ را بررسی کرده بود.



برچسب ها : ,,,,,,

کوچکترین توربین ساخته شده برای تولید برق!!

 کوچکترین توربین ساخته شده برای تولید برق!!

 

 

این وسیله بسیار کوچک در مسیر لوله های آب خانگی قرار می گیرد.

 

سایت علم و فرهنگ ، این شبه توربین کوچک نیروی مکانیکی حاصل از جریان آب را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

 

 

البته این مقدار برق خیلی زیاد نیست ولی توانایی روشن کردن یک لامپ کوچک را دارد.

 

این ایده در آفریقا عملی شده و مراحل آزمایش خود را پشت سر می گذارد.



برچسب ها : ,

امکان لمس محتوای دیجیتالی رایانه‌ها!!

 امکان لمس محتوای دیجیتالی رایانه‌ها!!

 

یک رایانه شفاف که به کاربر این امکان را می دهد محتوای دیجیتال داخل آن را لمس کند در کنفرانس فناوری، سرگرمی و طراحی لس آنجلس رونمایی شد.

 جینها لی که در بخش اسپیس تاپ سه بعدی با مایکروسافت همکاری دارد از این رایانه رونمایی کرده است.

 

 

این رایانه این امکان را برای انسان فراهم می کند که با ماشین به همان نوعی که با سایر اشیاء جامد تعامل دارد، ارتباط برقرار کند و حتی می تواند کار با رایانه را بیشتر با ادراک همراه کند.

براساس اظهارات وی این دستگاه شاید ظرف یک دهه برای استفاده عمومی عرضه شود. این سیستم دربرگیرنده یک نمایشگر ال ایی دی شفاف و دوربینهای داخلی است که حرکات چشم و بدن کاربر را دنبال می کند.

این طراحی الهام گرفته شده از نیاز تعامل انسان با برخی از محتواهای دیجیتال است. حافظه فضایی که طی آن بدن به طور حسی می تواند به یاد بیاورد که کدام شی در کجا قرار دارد یک مهارت خاص انسانی است و تبدیل آن به جهان دیجیتال انسان را قادر می سازد که با سهولت بیشتری از رایانه ها استفاده کند و کارهای پیچیده تری انجام دهد.

طراح این ایده اضافه کرد: با استفاده از این سیستم اگر روی یک سند کار می کنید می توانید آن را بردارید و مانند کتاب آن را مطالعه کنید.

برای انجام کارهای دقیقتر که در آن حرکات دست دقیق نیستند یک تاچ پد در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می توان روی مدلهای سه بعدی معماری تغییراتی اعمال کنید.

شکاف بین آنچه طراح تصور می کند و آنچه رایانه می تواند انجام دهد بسیار بزرگ است، اگر بتوانید دست خود را داخل رایانه قرار دهید و محتوای دیجیتال را دستکاری کنید می تواند ایده های خود را به صورت کاملتری بیان کنید.

این درحالی است که این سبک از طراحی های آینده که تداعی گر فیلمهای علمی تخیلی چون "گزارش اقلیت" است، مورد پذیرش همگان قرار ندارد.

جینها لی فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست است که درحال حاضر دوره سربازی خود را در شرکت سامسونگ الکترونیک در کره جنوبی می گذراند و روی رابطهای کاربری تلویزیون کار می کند.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی اش ادغام دنیای دیجیتال و فیزیکی است، گفت: نمی خواهم در آینده وقتی به خودم نگاه می کنم، هنوز هم خود را درحالی ببینم که با صفحه کلید مشغول تایپ کردن هستم.

این مسئله یکی از مهارتهای کلیدی انسان است که می توانیم با فضاهای سه بعدی تعامل برقرار کنیم و من می خواهم این امکان را برای کابران فراهم کنم تا با محتوای دیجیتال نیز تعامل داشته باشند.

جینها لی گفت: امروزه درحالی که رایانه ها بیشتر دوستدار کاربر می شوند شکاف بین دنیای واقعی و فناوری نزدیک می شود. این شکاف در مقایسه با اولین رایانه ها بسیار بزرگ بود اما امروز این شکاف با وجود دستاوردهایی چون صفحات لمسی کوچکتر می شوند و تنها مانع باقی مانده تخیل ما است.

 



برچسب ها : ,

میزان غرامت سامسونگ به اپل!!

 میزان غرامت سامسونگ به اپل!!

 

شرکت اپل در دعوای حقوقی خود با سامسونگ الکترونیک مجبور شد یک گام عقب بنشیند چرا که یک قاضی فدرال میزان غرامت 1.05 میلیاردی را بیش از 40 درصد کاهش داده و یک جلسه جدید برای تعیین میزان خسارت اپل تشکیل داده است.

اپل سال گذشته سامسونگ را در دادگاه شکست داد، دادگاهی که از آن با عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین مدافعه های حقوقی سراسر دنیا یاد شده است و محوریت آن به استفاده و نقض حق امتیاز اختراع ثبت شده در بازار به شدت رقابتی موبایل بود.

 شرکت سازنده آی فن های محبوب هیئت منصفه را متقاعد کرد که شرکت کره ای سامسونگ که در سال 2012 پرفروش ترین شرکت سازنده تلفن هوشمند شد و اپل را کنار زد، حق امتیاز ثبت شده آی فن و آی پد را نقض کرده است.

در واکنش به حکم جدید قاضی شرکت سامسونگ طی بیانیه ای از کاهش میزان غرامت ابراز مسرت کرده و شرکت اپل از اظهار نظر در این رابطه امتناع کرده است.

حکم جدید قاضی لوسی کوه از منطقه قضایی شمالی در سن حوزه کالیفرنیا به این معنا است که هر دو شرکت باید بار دیگر در دادگاهی در کالیفرنیا حاضر شوند تا مشخص شود چه میزان از مبلغ تعیین شده به 14 محصول سامسونگ ارتباط دارد.

قاضی کوه اظهار داشت که دادگاه به صورت نادرست سهم صدمات را محاسبه کرده بود و یک دادگاه جدید باید برگزار شود تا میزان خسارت واقعی مشخص شود.

احتمال دارد که این میزان چیزی کمتر یا بیشتر از 450 میلیون دلار اولیه باشد که توسط هیئت منصفه تعیین شده بود.

قاضی کوه با درخواست اپل برای افزایش میزان خسارتها مخالفت کرد و خواست دادگاه جدیدی برای محاسبه صدمات 14 دستگاه از جمله گلکسی SII برگزار شود.



برچسب ها : ,

دیوارهایی که با شما حرف میزنند!!

 دیوارهایی که با شما حرف میزنند!!

 

دیوارهای این خانه آی پدی می تواند شما را در جریان تمام تغییرات در صفحه های اجتماعی قرار دهد و هنگامی که با دوستانتان از طریق ارتباطهای تصویری صحبت می کنید آنها را در اندازه واقعی مشاهده کنید.

 

دیوارهای این خانه از همه جا قابل کنترل هستند، حتی زمانی که تازه از خواب بیدار شده اید می توانید با حرکات دست و یا فرمان صوتی عملکرد مورد نظر خود را از دیوارها بخواهید.

 

این سیستم با پروجکتور و حسگر کار می کند که پیش از این هم در بازار وجود داشته است.

آیون کورواس مونز مدیر یک شرکت طراحی اسپانیایی با نام " تینک بیگ فکتوری" که این پروژه را ارائه کرده گفت: سخت افزار این پروژه آماده است، اما کنون تنها 40 درصد از نرم افزار آن آماده شده است. همه چیز در این قانون می تواند با هم تعامل داشته باشد و ارتباطات در همه جا وجود دارد.

وی افزود: ما با استفاده از پروجکشنهایی که به واسطه حضور فرد فعال می شوند می توانیم همه چیز را با حرکت دستها کنترل کنیم، نور، روشن کردن وسایل برقی خانه، پخش موسیقی از جمله مواردی است که با دست کنترل می شود.

این سیستم قصد دارد جایگزین صفحه کلیدها و کنترل از راه دورهایی شود که درحال حاضر میانجی کاربر و فناوری محسوب می شوند.

این درحالی است که مدیر این شرکت اسپانیایی مدعی شده که قسمت اعظم فناوری به کار رفته در این آپارتمان غیرقابل مشاهده است و تفاوتی میان ظاهر این خانه و سایر خانه ها وجود ندارد.

رابط کاربری اصلی خانه آی پدی در نشیمن قرار گرفته است، دیوارهای این خانه امکان اتصال با شبکه های اجتماعی، مجله ها، پخش موسیقی را با حرکات دست دارد.

نمونه اولیه این آپارتمان از حسگرهای دوربینی چون کینکت مایکروسافت برای ردگیری کاربران استفاده می کند تا حرکات آنها به منزله فرمان در هوا دنبال کرده و فرمان را اجرا کند.

این پروژه سه سال پیش آغاز شد و نمونه اولین آن با استفاده از تمام فناوری های موجود در شمال اسپانیا ساخته شده است.



برچسب ها : ,

Unique the structural was discovered in human brains

ساختاری منحصر بفرد در مغز انسان کشف شد!!

انسان دارای حداقل دو شبکه عملکردی در قشر مخ است که در مغز میمون رزوس مشاهده نشده و یک ساختار کاملا منحصر بفرد محسوب می‌شود.

 مناطق مغز انسان در طول هزاران سال دستخوش تغییرات مختلفی شده و بخش‌های جدیدی اضافه یا ناپدید شده‌اند.

 «ویم واندوفل» از مدرسه پزشکی هاروارد تأکید می‌کند: با تهیه تصاویر اسکن مغزی عملکردی از انسان و میمون رزوس در حالت استراحت و هنگام تماشای یک فیلم، دو مکان و عملکرد شبکه‌های مغزی کورتیکال مورد بررسی قرار گرفتند.

در این تحقیق از روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای تصویرسازی فعالیت مغز بوسیله تشخیص تغییرات جریان خون استفاده شد؛ میزان اکسیژن و مقدار خون در یک ناحیه مغز با توجه به وظیفه خاص آن بخش کاملا متفاوت است.

مغز حتی در حال استراحت نیز فعال است و بخش های خاصی از مغز که بطور همزمان در این شرایط فعال هستند، شبکه های حالت استراحت (resting state)‌ نامیده می شوند.

در اکثر موارد شبکه های حالت استراحت در مغز انسان و میمون شبیه هم هستند، اما محققان دو شبکه منحصر بفردی در مغز انسان و یک شبکه انحصاری در مغز میمون شناسایی کرده‌اند.

هنگام تماشای فیلم، قشر مخ (cerebral cortex) حجم زیادی از اطلاعات بصری و شنوایی را پردازش می‌کند و شیوه واکنش شبکه‌های حالت استراحت اختصاصی مغز انسان به این تحریک کاملا با بخش‌های مختلف مغز میمون متفاوت است؛ یعنی این شبکه‌ها دارای عملکردی متفاوت از شبکه های حالت استراحت مغز میمون هستند.

به عبارت دیگر، ساختارهای مغز که در انسان منحصر بفرد محسوب می شوند، در مغز میمون وجود ندارند و هیچ ساختار دیگری در مغز این حیوان دارای چنین عملکرد مشابهی نیست.

این مناطق منحصر بفرد در پشت و جلوی قشر مخ واقع شده و احتمالا با توانایی های شناختی خاص انسان مانند هوش در ارتباط هستند.



برچسب ها : ,,,

Increased viruses Android OS

 افزایش ویروس های سیستم عامل آندروید

 

یک شرکت تولید کننده آنتی ویروس اعلام کرد که ویروس های سیستم عامل آندروید رو به افزایش است.

 

آندروید یک سیستم عامل متن باز است مبتنی بر لینوکس برای گوشی های موبایل می باشد که توسط گوگل ساخته شده است.

آندروید سیستم عاملی است که برای دستگاههای موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود در واقع آندروید بستری را فراهم می کند که برنامه نویسان بتوانند هر چه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کنند.

این امر باعث می شود که هکران و ویروس نویسان برنامه هایی را برای اهداف خود تحت آندروید بنویسند.



برچسب ها : ,,,,,,

The world's smallest flat

 کوچکترین آپارتمان های دنیا

 

جدیدترین راه حلی که متخصصان لهستانی ساختمان برای حل مشکل مسکن یافته اند این آپارتمان های کپسولی است.

 سایت علم و فرهنگ ،  اگر چه این طراحی بسیار مختصر و فشرده شده است اما تمام امکانات را دارد.

 آشپزخانه ، حمام، دستشویی، اتاق خواب و میز کار ازجمله تجهیزات این آپارتمانهاست.

در شهرهای پرجمعیت از فاصله بین ساختمان های بزرگ برای نصب این آپارتمانها استفاده می شود.

 

منبع : کنجکاو



برچسب ها : ,,,,

Airlines with the plastic fuel

 

 

 هواپیمایی با سوخت پلاستیکی به پرواز درآمد!!

 

 

در اقدامی منحصر به فرد، یک خلبان استرالیایی قصد دارد سفر 16 هزار و 898 کیلومتری سیدنی تا لندن را با هواپیمایی بپیماید که سوخت آن کاملا از زباله های پلاستیکی ساخته شده است.

 سوخت پرواز "جرمی روسل" چهل و یک ساله از پنج تن ضایعات پلاستیکی به دست آمده از کیسه زباله تامین می شود که با روش پیشرفته ای به هزار بشکه سوخت مایع و قابل استفاده در هواپیما تولید می شود.

 درماه جولای قرار است وی این سفر را از سیدنی آغاز کند. در این سفر او از آسمان آسیا، خاومیانه و سپس اروپا خواهد گذشت و شش روز بعد در لندن فرود خواهد آمد او با هواپیمای یک موتوره سزنا 172 روزانه دو هزار و 414 کیلومتر را با سرعت 185 کیلومتر طی خواهد کرد.

پرواز روسل در ارتفاع  پنج هزار پایی صورت می گیرد که ارتفاعی بسیار پایین تر از هواپیماهای تجاری است که باید در ارتفاع 40 هزار پایی پرواز کنند.

سوخت این هواپیما از پلاستیک هایی تامین می شود که دیگر قابل بازیافت نیستند مانند زباله های خانگی از جمله پلاستیک های بسته بندی.

این پلاستیک از کشورهایی که روسل قصد توقف در آنها در مسیرش به سوی لندن دارد، جمع آوری و سپس به شرکت سینار در ایرلند فرستاده می شود تا فرایند تبدیل پلاستیک به سوخت هواپیما بر رویش انجام شود.

فناوری های اخیر به دست آمده امکان تقطیر پلاستیک را که اغلب پایه و اساس نفتی دارند به سوخت فراهم کرده است. این فناوری از فرایند تجزیه بر اثر حرارت استفاده می کند که هوا را آلوده نمی کند.

شرکت سینار مدعی است سوختی را که با استفاده از زباله های پلاستیکی می سازد بسیار پاک تر از سوختی است که اغلب هواپیماها از آن استفاده می کند. همچنین فرایند تولید این سوخت پاک تر است و تخمین زده می شود هزینه تولید هر بشکه سوخت نیز کمتر خواهد بود.

اگرچه این سوخت در خودروها آزمایش شده، اما هنوز در مراحل بسیار اولیه آزمایش های موتورهای هوایی است و هرگز در هیچ پرواز واقعی از آن استفاده نشده است.



برچسب ها : ,,,,

Build a floating solar island

ساخت جزیره خورشیدی شناور با قابلیت چرخش

 

یک شرکت سوئیسی قصد دارد با طراحی و ساخت جزایر خورشیدی مصنوعی با قابلیت چرخش 220 درجه ای، از حداکثر نور خورشید برای تولید انرژی پاک و تجدید پذیر استفاده کند.

 شرکت انرژی Viteos SA با همکاری محققان شرکت Nolaris طرح ساخت جزایر سه گانه خورشیدی در میان دریاچه نوشاتل در غرب سوئیس را در دستور کار دارند.

 در این طرح سه جزیره مصنوعی خورشیدی بعنوان مراکز تحقیقاتی برای بررسی عملکرد و کارآیی این سیستم با استفاده از پنل‌های خورشیدی PV مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

قطر هر کدام از جزایر مصنوعی 25 متر است که 100 پنل خورشیدی PV روی آنها نصب می‌شود؛ این سیستم امکان متمرکز کردن نور خورشید در دیگ‌های بخار برای استفاده در توربین های بخار و تولید الکتریسیته را دارد.

جزایر خورشیدی با قابلیت چرخش 220 درجه ای، بهره مندی حداکثری از نور خورشید را در طول روز فراهم کرده و حدود 25 سال نیز عمر مفید دارند.

این جزایر در فاصله 150 متری از ساحل نصب شده و لنگر سیستم نیز با بلوک‌های بتنی در عمق دریاچه ثابت می شوند؛ برق تولیدی در این سیستم نیز توسط کابل های مخصوص به ساحل منتقل می شود.

مراحل نصب و راه اندازی جزایر مصنوعی خورشیدی تا ماه آگوست 2013 میلادی (مرداد 92) تکمیل خواهد شد.

شرکت Viteos قصد دارد با اختصاص بودجه 108 میلیون دلاری طی یک دهه آینده، توان تولید برق را به بیش از 80 میلیون کیلووات در ساعت افزایش دهد.



برچسب ها : ,,,,,

!!Images haven in your home during an earthquake

 تصاویر پناهگاهی در خانه شما هنگام زلزله

 

حتما توصیه های زیادی برای حفظ جانتان در برابر زلزله شنیده اید.

 

سایت علم و فرهنگ، یک درب برای استفاده در ساختمان های مسکونی و اداری برای حفاظت جان افراد در برابر زلزله با طرحی خلاقانه ساخته شده است.

 

 

 

این درب دو تکه ساخته شده در زمان زلزله می تواند پناهگاه خوب یک نفره باشد.

 بدین ترتیب که با کشیدن ضامن میانی این درب ، قسمت بالای درب به سمت پایین خم شده و یک فضای کوچک ولی بسیار امن برای شما در برابر ریختن آوار فراهم می کند.

 

منبع : کنجکاو



برچسب ها : ,,,

!!Robots that are reproduce

 

ربات هایی که تولید مثل میکنند!!

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد کارهای ساده ای مانند راه رفتن، برداشتن، گرفتن اشیا مختلف و حتی صحبت کردن ربات ها چالش های بزرگی در دنیای روبات های امروزی تبدیل کرده است.

به گزارش ساینس دیلی علم تا جایی در حال گسترش است که ربات ها بیش تر انسان ها تکثیر می یابند و دانشمندان به دنبال راهی هستند تا ربات ها بتوانند مانند انسان ها تولیدمثل کنند.

 

بررسی ها نشان می دهند؛ دانشمندان تا کنون توانسته اند میزان کمی از عواطف و احساسات انسانی را در روبات ها به وجود آورند آنها با شبیه سازی سلول های مغزی انسان و به کار گرفتن آنها برای ربات ها توانسته اند عواطف و روحیات انسانی را به روبات ها منتقل کنند.

روبات ها می توانند نقش بسیار به سزایی در جامعه ایفا کنند آنها می توانند نیروهای کاری با کیفیت و فعلی باشند و با کمک آنها می توان دنیا را تغییر داد.

تا چند سال دیگر روبات ها هم برای خودشان خانواده می سازند و کنار یک دیگر گرد هم می آیند، تولیدمثل می کنند و از خودشان فرزندانی به وجود می آورند، کنار هم زندگی مي كنند، غذا می خورند، صحبت می کنند.

ربات ها می توانند تا حدود بسیار زیادی روی فعالیت های انسانی نظارت کنند تولید را افزایش دهند و نقش بسیار به سزائی در اجتماع و روابط اجتماعی ایجاد کنند.



برچسب ها : ,,,,,

مشخصات ساعت جدید قابل انعطاف اپل!!

 مشخصات ساعت جدید قابل انعطاف اپل!!

 

یک درخواست ثبت اختراع توسط شرکت اپل شایعاتی که درباره تولید ساعت این شرکت بزرگ فناوری وجود داشت را تقویت کرد و مشخص شده که این ساعت از یک صفحه لمسی قابل انعطاف روی مچ دست کارر برخوردار است.

 

این طراحی نوآورانه که برای نخستین بار جزئیات آن منتشر می شود از فناوریهایی استفاه کرده که روزی می تواند در رایانه قابل پوشیدن اپل به کار رود.

 

چندی پیش در سایتهای اینترنتی شایعاتی درباره ساعت اپل و ظاهر آن منتشر شد اما ظاهرا شایعات منتشر شده ارتباطی به اصل ماجرا ندارد.

این ساعت از همان فناوری استفاده می کند که در خط کشهای مچی دانش آموزان دوران بستان استفاده شده است.

این درخواست یک دستگاه قابل پوشیدن روی مچ دست را توصیف می کند که دارای یک حالت مسطح و یک حالت خمیده و یک صفحه نمایش قابل انعطاف است که روی نخستین لایه قابل انعطاف آن قرار گرفته است.

این دستگاه مچی به مچ دست کاربر بسته می شود و این عمل بستن از همان فناوری الهام گرفته که در خط کشهای مچی کودکان استفاده شده است، یعنی همان خط کشهایی که با ضربه روی مچ به دور آن حلقه می شود.

خط کشهای مچی که طی دهه های 90 و حتی 80 میان نوجوانان محبوب بود خطکشها و یا دست بند هایی بود که از آهن قابل انعطاف ساخته می شود و با یک ضربه به سرعت به شکل حلقه ای ظاهر می شد.

این دستگاه ممکن است از این توانایی برخوردار باشد که بتواند اطلاعات منتقل شده از یک دستگاه الکترونیک قابل حمل که به احتمال زیاد این دستگاه آی فن است را در صفحه خود با استفاده از ارتباطات وایرلس نمایش دهد.

یکی از نوآوریهای جالب که در این درخواست توصیف شده شیوه شارژ شدن این دستگاه است که در میان گزینه های مختلف استفاده از انرژی خورشید مورد اشاره قرار گرفته است.

براساس برخی گزارشهای منتشر شده، اپل یک تیم 100 نفره از طراحان را در اختیار دارد که روی این دستگاه شبیه ساعت کار می کنند.



برچسب ها : ,

گوگل به دنبال تجارت جدیدی است!!

 گوگل به دنبال تجارت جدیدی است!!

 

«سازمان جهانی فرودگاه‌ها» (ACI) که در شهر مونترال کانادا واقع شده است، همه‌ساله براساس تعداد مسافری که از فرودگاه‌های دنیا سفر می‌کنند و تعداد هواپیمایی که وارد باند می‌شوند آماری منتشر می‌کند تا براساس آن شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها و همچنین میزان افزایش یا کاهش تعداد مسافران هوایی در گستره جهانی مشخص شود.

 

این فرودگاه‌ها به دلیل حجم و تراکم بسیار بالای مسافر و اثاثیه آن‌ها از فناوری‌های الکترونیکی هوشمندی استفاده می‌کنند تا بتوانند خدمات یادشده را بدون هرگونه مشکلی انجام دهند و به همین خاطر می‌توان آن‌ها را یکی از الکترونیکی‌ترین و مجهزترین مراکز دنیا دانست.

این سازمان جهانی برای سال 2012 میلادی «فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد جکسون آتلانتا» واقع در شهر جورجیای آمریکا را شلوغ‌ترین فرودگاه دانسته و اعلام کرده است که در سال گذشته بیش از 90‌ میلیون مسافر وارد این فرودگاه شده‌اند و در هر سه دقیقه یک هواپیما در حال فرود آمدن یا برخاستن از باند این فرودگاه بوده است.

 

ادامه مطلب



برچسب ها : ,

آیفون ۵ پرفروش‌ترین گوشی جهان!!

 آیفون ۵ پرفروش‌ترین گوشی جهان!!

 

طبق پژوهش‌های Strategy Analytics، آیفون ۵ پرفروش‌ترین تلفن هوشمند جهان شد و Galaxy S3  را به جایگاه سوم و پشت سر آیفون ۴S فرستاد.

  این آمار نشان می‌دهد از آخرین تلفن هوشمند اپل در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۷.۴ میلیون دستگاه فروخته شده است که این عدد از جمعیت استرالیا بیشتر است.

در همین مدت زمان، ۱۵.۴ میلیون گوشی گلکسی S3 فروخته شده ‌است. این در حالی است که آیفون ۴ برادر بزرگ‌تر آیفون ۵ نیز فروشی برابر با ۱۷.۴ میلیون دستگاه داشته است.

فروش مشترک این دو تلفن‌هوشمند اپل یک پنجم تعداد کل گوشی‌های ارسال شده برای فروش در این سه ماهه است، که به این ترتیب ۲۰ درصد بازار سهم این دو گوشی بوده است. البته این آمار فروش سایر تلفن‌های همراه سامسونگ را در محاسبه وارد نکرده است.

هنوز تمام نشده است

فروش کلی تلفن‌های هوشمند در سرتاسر جهان با یک جهش،  از ۱۷۲ میلیون دستگاه در ماه‌های گذشته به ۲۱۷ میلیون دستگاه رسیده است.

اکنون سلطه اپل در مقایسه با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۲، که S3 با فروش ۱۸ میلیون دستگاه در جایگاهی بالاتر از هر دو گوشی اپل قرار داشت، بیشتر شده است. با این حال سامسونگ هم نباید خیلی نگران باشد چرا که S3 با وجود اینکه حدود ۹ ماه است معرفی شده است، هنوز فروش خوبی دارد.

سقوط اپل از مقام اول، با توجه به فروش پیش از موعد آخرین تلفن هوشمندش، موجب شگفتی زیادی نشد و خیل عظیم طرفداران آیفون تصمیم گرفتند به جای خرید یک گوشی مشابه آیفون ۴S، منتظر تغییر بزرگ‌تری باشند.

با اینکه در حال حاضر اپل می‌تواند از ایستادن در جایگاه اول دنیای تلفن ‌هوشمند لذت ببرد، این احتمال وجود دارد که با به حقیقت پیوستن شایعات و عرضه Galaxy S4 در ماه آینده، ورق باز هم به نفع سامسونگ برگردد.



تصاویر نخستین لپ تاپ لمسی گوگل!!

 تصاویر نخستین لپ تاپ لمسی گوگل!!

لپ تاپهای صفحه لمسی گوگل تحت عنوان " کروم بوک پیکسل" ارائه شده و دارای صفحه نمایشی با وضوح بالا است تا بتواند رقابت تنگاتنگی را با صفحه نمایش رتینا اپل رقم بزند.

براساس اعلام گوگل، اگرچه اپل نیز دارای صفحه نمایش مشابهی است اما افزودن ویژگهای لمسی یک ترابایت حافظه رایگاه و یک هارد درایو آن لاین موجب خواهد شد که این دستگاه درمیان کاربران حرفه ای طرفداران بیشتری داشته باشد.

 ساندار پیچای از گوگل که طی مراسمی این دستگاه را در سیلیکون ولی و لندن معرفی کرد، گفت: ما می خواستیم همه جزئیات را در این لپ تاپ متحول کنیم. این صفحه دارای بالاترین وضوحی است که تاکنون برای یک لپ تاپ تصور شده است.

وی افزود: ما نمی خواستیم کاربر با پیکسلها درگیر باشد، از این رو نمونه ای طراحی کردیم که کاربر هنگام استفاه از آن هرگز پیکسلها را مشاهده نمی کند.

این لپ تاپها که برای نخستین بار توسط خود گوگل طراحی و ساخته شده است در تایوان تولید می شود و به طور مستقیم در رقابت با اپل قرار می گیرد.

پیچای اظهار داشت: اپل مدتهاست که در این مسیر قرار داشته و محصولات شگفت انگیزی نیز ارائه کرده است، اما اگر می خواهید در فضای ابر بمانید استفاده از کروم بوک پیکسل بهترین تجربه ای است که تاکنون داشته اید.

این دستگاه از سیستم عامل کروم استفاده می کند که مبتنی بر مرورگر وب گوگل است و به رغم اینکه چون یک لپ تاپ سنتی دارای هارد درایو است، یک فضای یک ترابایتی به کاربر خود روی سرویسهای ابری خود ارائه کرده است که استفاده از آن به مدت سه سال رایگان است.

گوگل پیش از این نسخه های ویژه ای از برنامه های خود را برای استفاده با دستگاه های لمسی توسعه داده و امیدوار است که سایر توسعه دهندگان نیز این اقدام را در پیش گیرند.

 

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب....



رونمایی ازکم مصرفترین اتومبیل جهان!!

 رونمایی ازکم مصرفترین اتومبیل جهان!!

بزرگ ‌ترین تولیدکننده خودرو آلمانی روز گذشته با اشاره به تولید کم مصرفترین خودرو جهان اعلام کرد که این خودرو می تواند 500 کیلومتر را 3.78 لیتر طی کند.

 شرکت خودرو سازی فولکس واگن به عنوان بزرگ ‌ترین تولیدکننده خودرو آلمانی و بزرگترین خودرو ساز اروپا خودرو VW XL1 را به زودی رو نمایی می کند.

 

این خودرو دارای یک موتور دیزلی کوچک 800 سی سی است و یک موتور الکترونیکی جداگانه دارد که موجب می شود صفر تا 100 این اتومبیل هیبرید ظرف 12.2 ثانیه صورت می گیرد و بیشترین حد سرعت آن به 160 کیلومتر در ساعت می رسد.

فولکس واگن تاکنون از ارائه هرگونه جزئیاتی درباره قیمت این اتومبیل که تنها دو صندلی دارد امتناع کرده است اما XL1 دارای علمکرد ورزشی نیست بلکه یک اتومبیل دوستدار محیط زیست است و می تواند رکورد طی کردن 500 کیلومتر را با 3.78 لیتر بنزین بشکند.

جدیدترین خودرو فولکس واگن می تواند 50 کیلومتر را در حالت الکتریکی طی کند که در این حالت انتشار دی اکسید کربن آن به صفر می رسد.

انتشار کلی این خودرو تنها 21 گرم در هر یک کیلومتر است که این میزان کمتر از یک چهارم میزان تولیدی اتومبیل پریوس تویوتا است که به آن اتومبیل فوق سبز گفته می شود.

استفاده از فیبر کربن در این اتومبیل موجب شده است که وزن کلی آن به 795 کیلوگرم برسد.

فولکس واگن تأیید کرده است که از این مدل 50 دستگاه درکارخانه خود واقع در شهر اوسنابروک، آلمان تولید می کند، اما جزئیاتی درباره قیمت آن مورد اشاره قرار نگرفته است.

قرار است این خودرو ماه آینده در نمایشگاه موتور ژنو به نمایش گذاشته شود و نخستین مدلهای آن نیز تا پایان سال 2013 تولید شوند.

این خودرو در کنار ابرخودرو جدید مک لارن با عنوان P1 قرا رمی گیرد که 0 تا 100 آن در سه ثانیه صورت می گیرد اما از سوی دیگر دارای ویژگیهای زیست محیطی نیز هست.

مک لارن اظهار داشته است که انتشار دی اکسید این اتومبیل با قیمت بیش از یک میلیون و 200 هزار داری کمتر از 200 گرم در یک کیلومتر است که این میزان در مقایسه با اتومبیلهای خانه هوندا آکورد بسیار قابل توجه است.

تصاویر در ادامه مطلب...



برچسب ها : ,

هوای قرن آینده پیش بینی شد!!!!

 هوای قرن آینده پیش بینی شد!!!!

محققان با ارائه یک مدل اقلیمی جدید پیش بینی کردند با توجه به افزایش میزان دی اکسید کربن طی قرن آینده، احتمالا بارش برف در مناطق قطبی و ارتفاعات، افزایش و در سایر نقاط جهان کاهش می یابد.

 این پیش بینی بر اساس مدل اقلیمی جدید سازمان ملی اقیانوس و جو آمریکا (NOAA) و بررسی های دانشمندان دانشگاه پرینستون و آزمایشگاه مایعات دینامیک زمین فیزیک NOAA صورت گرفته است.

 

 

این مدل پیش بینی می کند که اغلب بخش های سیاره زمین کاهش بارش برف را در نتیجه گرمای ناشی از دوبرابر شدن دی اکسید کربن جو، تجربه خواهند کرد.

دانشگاه پرینستون اعلام کرد: رصدها نشان می دهد دی اکسید کربن جوی در حال حاضر نسبت به نیمه قرن 19، 40 درصد افزایش یافته است و با توجه به روند پیش بینی شده این میزان در اواخر قرن جاری دو برابر می شود.

قله بلند ترین کوهستانها در شمال غرب هیمالیا، آند و یوکن حتی پس از آنکه میزان دی اکسید کربن دو برابر شود، میزان زیادی تری برف دریافت می کند.

در مناطق خیلی سرد جهان با گرم شدن هوا بارش برف افزایش می یابد چرا که رطوبت هوا بیشتر حفظ می شود و موجب افزایش بارش برف می شود.

این مدل اقلیمی جدید نسبت به مدل های پیشین بهبود بیشتری دارد چرا که از جزئیات زیادی درباره توپوگرافی کوهستانها، دره ها و دیگر ویژگی ها استفاده کرده است.

منبع : نشریه Climate 



برچسب ها : ,

داغترين بازار تلفن هوشمند کدام کشور است؟!

 داغترين بازار تلفن هوشمند کدام کشور است؟!

 

بررسی های یک شرکت تحلیل گر تلفن همراه نشان داد چین بزرگ ترین بازار تلفن های هوشمند فعال را در اختیار دارد.

 شرکت فلوری که در سان فرانسیسکو مستقر است، اعلام کرد: چینی ها در استفاده از تلفن های هوشمند فعال برپایه سیستم عامل اندروئید و iOS  از آمریکایی ها  پیشی گرفته اند.

 

در ماه ژانویه، تعداد تلفن های هوشمند فعال در چین و آمریکا تقریبا مساوی و معادل آمریکا 222 میلیون و چین 221 میلیون بود اما تخمین های فلوری حاکی از آن است که تا پایان فوریه جاری چین به 246 میلیون دستگاه فعال برسد در حالی که آمریکا به 230 میلیون خواهد رسید.

بر اساس بررسی های شرکت فلوری، پس از آمریکا و چین، تا پایان ژانویه کشورهای انگلیس، کره جنوبی و ژاپن بیشترین بازار را برای تلفن های هوشمند داشته اند. آمار این کشورها به ترتیب از این قرار است 43، 30 و 29 میلیون دستگاه.

آلمان با 27 ،فرانسه و کانادا با 23 ، روسیه، هند و برزیل هر کدام با 19 میلیون در رتبه های پنجم تا یازدهم و در رتبه دوازده هم نیز اسپانیا با 18 میلیون دستگاه قرار دارند.

بر اساس بررسی های شرکت فلوری کشورهای کلمبیا، ویتنام و ترکیه رتبه های اول تا سوم بازارهای رو به رشد در زمینه تلفن های همراه را به خود اختصاص داده اند.

کشورهای اوکراین، مصر، چین، شیلی، هند، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، تایلند و فیلیپین نیز در رتبه های چهارم تا دوازدهم این فهرست قرار دارند.



برچسب ها : ,

پسر بچه ای که همه اشیا را میخورد!!

 پسر بچه ای که همه اشیا را میخورد!!

 

این پسربچه انگلیسی بر اثر ابتلا به یک بیماری نادر، اقدام به خوردن اجسام غیرخوراکی مانند پرده، فرش و مبلمان می کند.

"زاک تهیر" اهل سالفورد در منچستر که شش سال سن دارد از نوعی اختلال خوردن موسوم به PICA رنج می برد که وی را به خوردن اشیا غیر خوراکی از جمله سنگ، کاغذ و خزه تحریک می کند.

 

راشل هورن مادر زاک می گوید او همه چیز می خورد.

زاک اکنون دارای اتاق شخصی بسیار غیر خوردنی است چرا که شورای شهر سالفورد و یک سری از افراد سخاوتمند 36 هزار پوند برای اختصاص یک اتاق برای او اهدا کرده اند.

اتاق زاک دیوارهای شبیه دیوارهای محفظه اسکواش دارد و مبلمانی که به او اجازه گاز زده شدن را نمی دهند و همچنین پنجره هایی که امکان بالارفتن از آنها برای زاک وجود ندارد.

راشل مجبور شده است شغل خود را در بانک رها کند تا به مراقبت تمام وقت زاک که کر و لال نیز هست بپردازد.

او می گوید نمی دانیم به چه چیز متوسل شویم تا زاک از خوردن و جویدن وسایل خانه دست بردارد.

 



برچسب ها : ,

چگونگی پایان جهان تعیین میشود!!!

 

 

به گفته محققان، مفهوم «بی‌ثباتی خلأ» می‌تواند در میلیاردها سال آینده منجر به ایجاد یک جهان جدید به شکل یک حباب درون جهان کنونی شده و در نهایت جای آن را بگیرد.

 

 

فیزیکدانان در تابستان سال جاری از کشف ذره‌ای خبر دادند که احتمالا همان ذره گریزان بوزون هیگز بوده که جرم ماده را تامین می‌کند.

 

بررسی ذرات مرتبط با هیگز که برای اثبات نتایج اولیه لازم بوده، همچنان ادامه دارد.

در صورت تائید، این کشف می‌تواند یک معمای مهم در مورد چگونگی شکل‌گیری جهان در حدود 13.7 میلیارد سال پیش و شاید پایان آن را حل کند.

دانشمندان تا پیش از کشف هیگز با ایده ثبات طولانی‌مدت جهان درگیر بودند؛ اما محاسبات را با اعلام جرم این ذره در حدود 126 میلیارد الکترون ولت تشدید کردند که یک عدد مهم در تعیین سرنوشت جهان محسوب می‌شود.

این محاسبات نیازمند دانش در مورد جرم هیگز تا ظرف یک درصد و جرم دقیق دیگر ذرات زیراتمی مرتبط است. در صورت هر گونه تغییر کوچک در این پارامترها در مدل استاندارد، یک پایان متفاوت برای جهان رقم خواهد خورد.

به گفته دانشمندان، خورشید تا حدود 4.5 میلیارد سال عمر خواهد کرد و پس از آن منبسط می‌شود که در این فرآیند احتمالا زمین را می‌بلعد.



اندازه واقعی شهاب سنگ در روسیه!!

 اندازه واقعی شهاب سنگ در روسیه!!

دانشمندان ناسا اعلام کردند که شهاب سنگی که روز جمعه 27 بهمن ماه در مرکز روسیه منفجر شد، بزرگتر و قویتر از چیزی بوده که پیشتر تصور می شد.

 انفجار شهاب سنگ شهر چلیابنیسک روسیه در روز 27 بهمن ماه به زخمی شدن بیش از یک هزار نفر و شکستن شیشه ساختمانهای بسیاری در این منطقه منتهی شد.

 

عصر همان روز، دانشمندان ناسا این شهاب سنگ را یک سنگ فضایی 15 متری تخمین زدند که انفجاری معادل 300 کیلوتن داشته است اما براساس تخمینهای بعدی آنها اعلام کردند که انرژی حاصل از انفجار این شهاب سنگ 470 کیلوتن بوده است.

ناسا پس از بازبینی این تخمینها درباره اندازه و قدرت این انفجار در جدیدترین نتایج خود طی بیانیه ای اعلام کرده است که این شهاب سنگ 17 متر بوده و قدرت انفجار آن 500 کیلوتن بوده است.

این شهاب سنگ در واقع بزرگتر از چیزی بوده که در تخمينهای اولیه به نظر رسیده است. تخمین های اولیه نشان می دهد که حجم این سنگ 7 هزار تن بوده است اما دانشمندان آزمایشگاه رانش جت ناسا در کالیفرنیا اکنون اظهار داشتند که این شهاب سنگ وزنی معادل 10 هزار تن داشته و هنگام انفجار با سرعت 64 هزار و 373 کیلومتر در ساعت حرکت می کرده است.

مقامات آزمایشگاه رانش جت ناسا طی بیانیه ای اظهار داشتند: این تخمین های جدید با استفاده از اطلاعات جدید صورت گرفته که توسط پنج ایستگاه ریز صوت در اطراف جهان ارائه شده است. نخستین ایستگاه رویدادهای آلاسکا، 6500 کیلومتری چلیابینسک را ثبت می کند.

این ایستگاه های زیر صوت قادر به تشخیص امواج صوتی با فرکانس پایین هستند که شهاب سنگهای درحال انفجار را همراهی می کنند.

شهاب سنگی که به جو زمین نزدیک شد و در سال 3:20 به وقت گرینویچ بر فراز چلیابینسک منفجر شد، این شهاب سنگ برای مدت کوتاهی از خورشید هم نورانی تر شد. این رویدادها درست چند ساعت پیش از عبور یک سیارک 45 متری از کنار زمین بود که دانشمندان از مدتها پیش در انتظار آن بودند.

براساس اظهارات مقامات ناسا، سیارک 2012 DA14 نیز با فاصله 27 هزار کیلومتری از کنار زمین عبور کرد و هیچ خطری برای زمین ایجاد نکرد. عبور این سیارک و انفجار شهاب سنگ در روسیه مسیرهای متفاوت داشته و  ارتباطی با هم نداشتند.

اواخر روز جمعه یک گلوله آتشین دیگر در بی ایریا سان فرانسیکو در ایالت کالیفرنیا مشاهده شد که این رویداد نیز به دو رویداد دیگر بی ارتباط است. جدا از یک نمایش نور غیرقابل انتظار در سانفرانسیسکو، این گلوله آتشین در این منطقه تأثیرات کوچکی از خود به جای گذاشته است.

براساس اظهارات دانشمندان ناسا، این شهاب سنگ روسیه پس از انفجار سال 1908 در سیبری ، یک رویداد نادر بوده است.



برچسب ها : ,,,,

مغز زنبور سریعتر از رایانه ها است!!!!

  مغز زنبور سریعتر از رایانه ها است!!!!

مغز زنبور به اندازه 1 میلی متر است که سریعتر از یک رایانه پردازش می کند و در یک ثانیه یک میلیون عملیات را تجزیه و تحلیل  مي کند و از هر رایانه ای سریعتر عمل می کند.
 

چشم های زنبور ها از اشعه ی ماورایی بنفش  استفاده می کنند که دارای امواج کوتاهی است که سریعتر در چشم انسان عمل می کند و چشم زنبور دارای 30 لنز نوری فوق العاده است و این چشم به قدری قوی است که مانع برخورد با اشیا شده است و چشم زنبور متشکل از هزاران لنز کوچک شش گوشه است.

 

دانشمندان درصدد ساختن دوربین هایی مانند چشم زنبور هستند.



برچسب ها : ,

ضعف بزرگ دنیای اینترنت کشف شد!!

  ضعف بزرگ دنیای اینترنت کشف شد!!

یک فیزیکدان مجارستانی مدعی است، وجود برخی سایت های بزرگ باعث می شود که صفحات اینترنتی بیش از حد انتظار به یکدیگر متصل شوند و این اثر که پاشنه آشیل دنیای آنلاین محسوب می‌شود، خطر حملات اینترنتی را افزایش می دهد.

 در نگاه نخست، اینترنت مجموعه عظیمی از اطلاعات محسوب می‌شود، اما در حقیقت اثر کوین بیکن (Kevin Bacon effect)‌ کنترل اینترنت را برعهده دارد و در این حالت هر وب سایت تنها با 19 کلیک به صفحه دیگر متصل می‌شود.

 نتایج تحقیق «آلبرت لاسزلو باراباسی» فیزیکدان مجارستانی نخستین بار در سال 1999 میلادی در مجله «نیچر» منتشر شد و با تکمیل تحقیقات در مجلات معتبر دیگری نیز به چاپ رسیدند.

محققان الگوریتم هایی را طراحی کردند که تمامی لینک ها به وب سایت های مختلف را جمع آوری کرده و با دنبال کردن مقاصد و تکرار چند باره این فرآیند، موفق به شناسایی «اثر کوین بیکن» شدند.

نتایج بدست آمده نشان می دهد، هر صفحه اینترنتی تنها از طریق چند کلیک می تواند به صفحات دیگر متصل شود و این حالت به نام خاصیت دنیای کوچک (small world property)‌ شناخته می شود که می تواند خطر حملات اینترنتی را افزایش دهد.



برچسب ها : ,

تصاوير دست بیونیک با امكان حس واقعی!!!

  تصاوير دست بیونیک با امكان حس واقعی!!!

 

تا کنون دست‌های مصنوعی می‌توانسته‌اند سیگنال‌های مغزی را برای دست قطع شده بگیرند و آن را به حرکت ترجمه کنند اما بازخورد حسی به کاربر نمی‌دادند.
  این دست جدید مستقیما از طریق الکترودهای متصل شده به دو عصب اصلی بازو، به سیستم اعصاب مرتبط می‌شود تا بتواند حس لمس کردن را در دست قطع شده احیا کند.

 این الکترودها به کاربر امکان می‌دهد دست را فقط با فکر خود کنترل کرده،  همچنین سیگنال‌هایی را به مغز باز می‌فرستد. دانشمندان امیدوارند این پیشرفت راه را برای نسل جدیدی از دست‌های مصنوعی هموار سازد که با ایجاد احساس و افزایش مهارت به شکل واقعی‌تری اجزای واقعی بدن را تقلید کند.


مطالعات نشان داده است نیمی از افرادی که دستشان قطع شده از دست مصنوعی استفاده نمی‌کنند چرا که با ظاهر یا عملکرد آن راحت نیستند.

دکتر سیلوسترو میکرا از موسسه Ecole Polytechnique Federale لوزان سوئیس که به ساخت این دست مصنوعی کمک کرده است، گفت: این دست جدید امید واقعی برای معلولین است. این نخستین دست مصنوعی خواهد بود که بازخورد حسی زمان- واقعی برای گرفتن چیزی در دست فراهم می‌کند.

وی افزود: واضح است که هرچه یک معلول حس بیشتری داشته باشد، پذیرش دست مصنوعی برای او بیشتر خواهد بود. امیدواریم روزی فرابرسد که این دست مصنوعی طوری درون بازو تعبیه شود که کاربر وجود یک جسم خارجی را فراموش کند.

این دست جدید که کاملا به بازو متصل می‌شود می‎‌تواند از تمامی سرانگشتان، کف دست و مچ  بازخورد حسی بدهد. محققان قصد دارند این دست مصنوعی را تا آخر سال میلادی جاری به یک بیمار در رم ایتالیا پیوند بزنند.

تنها اطلاعاتی که از گیرنده این دست منتشر شده این است که او بیست و چند ساله است و در پی یک حادثه بخش پایینی دست خود را از دست داده.
این دست که جزئیات آن در نشست  پیشرفت های علمی آمریکا در بوستون عرضه شده، تواند در یک زمان، دو یا تعداد بیشتری حس را منتقل کند از جمله  اطلاعات سه انگشت یا حرکت دست و مچ.

قرار است این دست به مدت یک ماه به این بیمار پیوند زده شود تا بیمار با آن سازگار شود. دکتر میکرا امیدوار است اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود یک مدل کاملا کارا طی دو سال آینده برای آزمایش عرضه خواهد شد.

 برای مشاهده تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید...



برچسب ها : ,,,

چرا در آزمایش های فضایی از میمون استفاده می شود؟

  چرا در آزمایش های فضایی از میمون استفاده می شود؟

این نوع میمون به دلیل شباهت بسیار با فیزیولوژی بدن انسان علاوه بر تست‌های زیستی فضایی در حوزه‌های دارو سازی و پزشکی نیز استفاده می‌شود.

دکتر محمد ابراهیمی، در همایش ارسال موجود زنده به فضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اقدامات این پژوهشکده در زمینه ارسال موجود زنده به فضا افزود: در این راستا 3 ماموریت طراحی، ساخت و تست مدارگردها (ارسال فضانورد به مدار)، طراحی، ساخت و تست کاوشگرها (ارسال زیرمداری موجود زنده و فضانورد) و آموزش فضانورد و آماده‌سازی تجهیزات لازم برای فضانوردی تعریف و در دستور کار قرار گرفت.

 وی با تاکید بر اینکه در این پرتاب محموله زیستی کاوشگر پیشگام به سلامت به زمین برگشت، اضافه کرد: در این پرتاب از میمون نژاد رزوس با نام علمی ماکاک رزوس (Macaca mulatta) استفاده شد. این نژاد همچنین در اولین آزمایش‌های فضایی آمریکا نیز مورد استفاده قرار گرفت.

ابراهیمی، با اشاره به دلایل استفاده از این نژاد میمون، یادآور شد: این نژاد نزدیکی زیادی با فیزیولوژی انسان دارد از این رو محققان حوزه‌های دارویی و پزشکی در آزمایشهای خود از این نژاد استفاده می کنند.

وی به وضعیت فیزیولوژی میمون فضانورد ایرانی اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات پزشکان فیزیولوژیست این پروژه بیشترین میزان ضربان قلب این میمون در لحظه اوج شتاب بوده است که تعداد ضربان قلبی آن به 140 رسیده بود. این در حالی است که ضربان قلب طبیعی این میمون‌ها در زندگی معمولی گاه تا 200 ضربه در دقیقه نیز بالا می‌رود.

موفقیت در کاهش سرعت کاوشگر در هنگام نشست

ابراهیمی به بیان مراحل پرتاب و سرعت کاوشگر پیشگام در حین عملیات خاطرنشان کرد: در آغاز عملیات موتور کاوشگر 33 ثانیه کار کرد تا سرعت از یک ماخ عبور کند و سپس در مسیر حرکت به حداکثر سرعت یعنی 5.5 ماخ رسید. این سرعت در مسیر بازگشت در مرحله‌ای دوباره از یک ماخ عبور کرد و حداکثر سرعت آن در مسیر بازگشت 4.5 ماخ بوده است.

رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی با تاکید بر اینکه کاهش سرعت کاوشگر در مسیر برگشت با استفاده از طراحی‌های خاص آیرودینامیکی انتهای محموله صورت گرفت، اضافه کرد: انتهای محموله دارای شکل هندسی خاصی است که موجب کاهش سرعت می‌شود به گونه‌ای که سرعت کاوشگر به 0.8 ماخ رسید و با استفاده از چترها سرعت در لحظه فرود به زمین به 8 متر بر ثانیه رسید.

وی درباره آموزش این نوع میمون نیز گفت: آماده‌سازی این میمون‌ها به طور کلی شامل حساسیت‌زدایی و سازگارسازی آنهاست که مرحله‌ای بسیار طولانی است که برای پیشگام یک سال طول کشید اما ممکن است برای برخی از میمون‌ها تا دو سال نیز ادامه داشته باشد.



برچسب ها : ,,,,,

زمان معرفی جدیدترین گلکسی سامسونگ!

  زمان معرفی جدیدترین گلکسی سامسونگ!

 

خبر از راه رسیدن تلفن جدید گلکسی اس مدتی است که در سایتهای اینترنتی منتشر شده است، اما تاکنون تاریخ دقیق آن اعلام نشده است، این تلفن جدید سامسونگ که در زمره فبلتها قرار می گیرد روز 24 اسفند وارد معرفی خواهد شد.

 

تعیین تاریخ دقیق معرفی تلفن گلکسی S IV به این معنا است که سامسونگ تلفن جدید خود را که چون نسخه قبلی امید زیادی به فروش آن بسته دو هفته پس از برگزاری کنگره جهانی موبایل در بارسلون معرفی می کند، اما تاکنون محل معرفی این رویداد اعلام نشده است.

 

براساس اطلاعات فاش شده و تأیید نشده، گلکسی S IV دارای پردازشگر 8 هسته ای اکسینوس، صفحه نمایش فول اچ دی، رم 2 گیگابایتی، دوربین پشت 13 مگاپیکسی، دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی و آخرین نسخه اندروید آب نبات ژله ای 4.2.2 است.

این درحالی است که اچ تی سی درنظر دارد نسخه جدید One را امروز سه شنبه 19 فوریه ( اول اسفند) طی یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن رونمایی کند. این تلفن که نام آن M7 است و انتظار می رود که پردازشگر 4 هسته ای، دوربین 13 مگاپیکسلی، اندروید 4.2 آب نبات ژله ای و رم 2 گیگابایتی داشته باشد.

نکته مهم در رابطه با این دو رونمایی است است که تلفن جدید اچ تی سی چون تجربه قبلی بار دیگر تحت الشعاع فروش گلسکی قرار می گیرد.

در هیچ کدام از گزارش ها به تاریخ عرضه این دستگاه ها در بازار اشاره ای نشده است اما براساس سنتهای هرساله این دستگاه ها چند هفته پس از مراسم رونمایی وارد بازار می شوند.



برچسب ها : ,

برنامه صوتی گوگل در آیفون!

برنامه صوتی گوگل در آیفون!

 

 با وجود ممانعت اخیر اپل از عرضه برنامه صوتی گوگل برای کاربران آیفون، این سرویس به‌زودی به شکل سایت اینترنتی برای این تلفن هوشمند قابل دسترس می‌شود.


برنامه مدیریت مکالمات تلفنی Google Voice که بسیاری ممنوعیت آن برای آیفون را به دلیل به خطر افتادن سودAT&T دانسته‌اند به شکل وب سایتی برای کاربران آیفون قابل دسترس خواهد بود و تمامی امکانات برنامه صوتی گوگل را خواهد داشت.


برنامه رایگان Google Voice به کاربران امکان می‌دهد شماره واحدی را برای تماس با خانه، محل کار و تلفن همراه تعیین کنند و همچنین میل صوتی و پیام‌های متنی دریافت کنند.

بر اساس این گزارش برخی این برنامه را برنامه‌ای توصیف کرده‌اند که با فراهم کردن امکان ارسال رایگان پیام به اپراتورهای تلفن همراه ضرر می‌زند.

 



معلوم نیست اپل برنامه گوگل صوتی پیشنهاد شده را مجددا بپذیرد اما این شرکت اوایل امسال به گوگل اجازه دادLatitude را پس از نپذیرفته شدن در فروشگاه آنلاین اپل به شکل برنامه اینترنتی تبلیغ کند.

با توجه به این که مسدودیت برنامه صوتی گوگل توسط اپل توجه گسترده مردم و کمیسیون ارتباطات فدرال را جلب کرد به نظر نمی‌رسد مسدود کردن مجدد برنامه گوگل تصمیم مناسبی برای اپل باشد. 



برچسب ها : ,,,

ال جی فبلت جدید 5.5 اینچی عرضه میکند!

  ال جی فبلت جدید 5.5 اینچی عرضه میکند!

 

تلفن جدید اوپتیوم ال جی با صفحه 5.5 اینچی تمام HD قرار است اواخر ماه جاری میلادی تحت عنوان اوپتیوم جی پرو وارد بازارهای فروش شود.

 عنوان فبلت از این رو برای این تلفن هوشمند انتخاب شده که هم ازخصوصیات تبلت و هم از ویژگیهای تلفن همراه برخوردار است.

 

 

فبلت (phablet)‏ اصطلاح جدیدی است که از ترکیب دو کلمه فن(phone) و تبلت (tablet) ساخته شده‌است و به ابزارهایی با صفحه لمسی گفته می ‌شود که هم خصوصیات تلفن همراه و هم تبلت را دارند. این نوع دستگاه ها از تلفن همراه بزرگتر و از تبلت کوچکتر هستند و اندازه آنها بین 4.6 تا 5.5 اینچ است.


چندی پس از آنکه تصاویر و ویژگهای جدیدترین تلفن هوشمند ال جی فاش شد ، این شرکت کره ای تصمیم گرفت که این فبلت ( تلفن- تبلت) را هرچه زودتر وارد بازار کند.

تلفن جدید اوپتیوم ال جی با صفحه 5.5 اینچی تمام HD قرار است اواخر ماه جاری میلادی تحت عنوان اوپتیوم جی پرو وارد بازارهای فروش شود.

هنوز ویژگیهای کامل و جزئی این تلفن هوشمند که به آن فبلت گفته می شود به طور کامل مشخص نشده است.



برچسب ها : ,,,

ایده جدید کیسه هوا در خارج از خودرو!!

  

 

 ایده جدید کیسه هوا در خارج از خودرو!!

 

 

محققان هلندی نمونه اولیه‌ای از کیسه هوای خارجی خودرو برای محافظت از دوچرخه‌سواران را مورد آزمایش قرار داده‌اند.

 در کشور هلند حدود 26 درصد از سفرهای کوتاه درون شهری توسط دوچرخه انجام می‌شود و محققان شرکت TNO برای حفظ امنیت بیشتر این گروه، درحال طراحی و آزمایش سیستم کیسه هوای خارجی خودرو هستند.

 

زمانی که دوچرخه سوار با بدنه خودرو برخورد می‌کند، کیسه هوایی که در زیر کاپوت تعبیه شده است، بسرعت باز شده و شیشه جلوی خودرو را پوشانده و از برخورد سر دوچرخه سوار با شیشه جلوگیری می‌کند.

عملکرد سیستم کیسه هوای خارجی خودرو TNO بوسیله یک عروسک سوار بر دوچرخه با سرعت 40 کیلومتر در ساعت مورد آزمایش قرار گرفت و مهندسان میزان صدمات وارده به بخش‌های مختلف بدن را مورد ارزیابی قرار دادند.

شتاب‌سنج‌ها در قسمت سر و گردن به همراه حسگرهای فشار در عضلات مختلف، میزان صدمات وارده به مغز و شکستگی استخوان را محاسبه می‌کردند که نشان می‌دهد استفاده از این سیستم کیسه هوا میزان صدمات و جراحات دوچرخه سوار را تا 45 درصد کاهش می‌دهد.



برچسب ها : ,,

ساکت ترین کامپیوتر جهان ساخته شد!!

  ساکت ترین کامپیوتر جهان ساخته شد!!

 

صدای تولید شده در کم صداترین رایانه جهان کمتر از 11 دسی بل معادل یک دسی بل بالاتر از آستانه شنوایی انسان است.

 با وجود نفوذ گسترده تلفن‌های همراه هوشمند، لپ‌تاپ، نوت بوک و تبلت‌ها، همچنان رایانه‌های شخصی (PC) برای آنالیز داده‌ها، تحقیقات علمی و انجام بازی‌های رایانه‌ای با وضوح تصویری بالا با استقبال مواجه هستند.

 

برخی معتقدند که هرچه قدرت یک سیستم رایانه‌ای بیشتر باشد، میزان صدا و گرمای تولید آن نیز بیشتر خواهد بود.

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد، قرار گرفتن در کنار آلودگی صوتی پس زمینه‌ای بصورت مداوم با بروز استرس در ارتباط است؛ همچنین تولید صدای وز وز، خش خش و غژ غژ مانند در رایانه می تواند عملکرد مغز را کاهش داده و باعث اختلال در یادگیری و حافظه شود.

اما مهندسان شرکت Puget Systems رایانه پر قدرتی طراحی کرده اند که عنوان ساکت‌ترین PC جهان را از آن خود کرده است.

در کم صداترین رایانه جهان از نسل سوم پردازنده چهار هسته ای Intel Core i7 به همراه کارت گرافیکی Asus Geforce GTX 670 با قابلیت پشتیبانی همزمان از چهار صفحه نمایش و اجرای بازی های رایانه ای سنگین استفاده شده است.

حتی در صورت استفاده از برنامه هایی سنگینی مانند Photoshop‌ و Adobe Premiere هیچ صدایی از فن های دستگاه شنیده نمی شود؛ برای فن سی پی یو از فن خنک کننده فوق آرام و بی صدای Gelid Tranquillo استفاده شده است و تنها صدای تولید شده یک بوق کوچک در هنگام بوت شدن سیستم است.

قیمت سیستم رایانه ای Puget Systems دو هزار و 100 دلار اعلام شده است.



برچسب ها : ,

.