شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

♦لوگوی علم و فرهنگ♦

علم و فرهنگ

تبلیغات

♦لوگوی علم و فرهنگ♦

♦به بروزترین وب لوکس بلاگ خوش اومدین...!♦ - H222.LoxBlog.Com



برچسب ها : ,,

عکس : «اَنگری بردز» واقعی!

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com عکس : «اَنگری بردز» واقعی! ♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com 

 
 
 
بیچاره...!!!!!                                                                                            بروزترین وب لوکس بلاگ ♦علم و فرهنگ♦
 
 
 

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

 
بروزترین وب لوکس بلاگ ؛ علم و فرهنگ ؛ شما را برای مشاهده عکس های بیشتر به ادامه مطلب دعوت میکند...!


برچسب ها : ,,,,,

داستانک؛ لیوان مشکلات

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com داستانک ؛ لیوان مشکلات ♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

 
استادى در شروع کلاس درس، لیوانى پر از آب به دست گرفت. آن را بالا نگاه داشت که همه ببینند. بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟ شاگردان جواب دادند 50 گرم، 100 گرم، 150 گرم...
 
 
 

استادى در شروع کلاس درس، لیوانى پر از آب به دست گرفت. آن را بالا نگاه داشت که همه ببینند. بعد از شاگردان پرسید: به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟ شاگردان جواب دادند 50 گرم، 100 گرم، 150 گرم.

 استاد گفت: من هم بدون وزن کردن، نمی دانم دقیقاً وزنش چقدر است. اما سوال من این است: اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم، چه اتفاقى خواهد افتاد.

 شاگردان گفتند: هیچ اتفاقى نمی افتد. استاد پرسید: خوب، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم، چه اتفاقى می افتد؟ یکى از شاگردان گفت: دست تان کم کم درد می گیرد. حق با توست. حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه؟ و ...

بروزترین وب لوکس بلاگ ؛ علم و فرهنگ ؛ شما را برای مشاهده ادامه داستانک ؛به ادامه مطلب دعوت میکند...!
 
♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com
 
 


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,

عکس : بزرگترین تلویزیون جهان!!

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com  بزرگترین تلویزیون جهان روانه بازار شد!♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

 
 
 
فروش بزرگترین تلویزیون جهان که محصول شرکت شارپ و 90 اینچ است در اروپا آغاز شد...! برای دیدن عکس های بیشتر به ادامه مطلب بروید و همچنین ما رو از نظرات خوبتان دریغ ننمائید...! خیلی کتابی بود مگه نه؟ خخخخ...! ♦علم و فرهنگ♦
 
 
 

برای مشاهده تصاویر به صورت بهینه باید حداقل تا 3.5 متری این تلویزیون بنشینید. ارتفاع این تلویزیون 1.2 متر و عرض آن 2 متر است و 64 کیلوگرم وزن دارد.

شرکت شارپ اعلام کرده که به علت کم بودن فیلم‌ها و تصاویر با رزولوشن 4K، این تلویزیون را با رزولوشن معمولی 1080p ساخته‌است.

برای مشاهده تصاویر به صورت بهینه باید حداقل تا 3.5 متری این تلویزیون بنشینید. ارتفاع این تلویزیون 1.2 متر و عرض آن 2 متر است و 64 کیلوگرم وزن دارد.

شرکت شارپ اعلام کرده که به علت کم بودن فیلم‌ها و تصاویر با رزولوشن 4K، این تلویزیون را با رزولوشن معمولی 1080p ساخته‌است.

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com
 
بروزترین وب لوکس بلاگ ؛ علم و فرهنگ ؛ شما را برای مشاهده عکس های بیشتر به ادامه مطلب دعوت میکند...!


برچسب ها : ,,,,,,,,,

خودکار جان، تولدت مبارک...!

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Comخودکار جان، تولدت مبارک!!♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

 
 
 
شاید مردم امروز به یاد نیاورند که در گذشته، برای نگارش هر متن و مقاله‌ای، چه مشکلات و محدودیت‌هایی وجود داشت...!
 
 
 

شاید مردم امروز به یاد نیاورند که در گذشته، برای نگارش هر متن و مقاله‌ای، چه مشکلات و محدودیت‌هایی وجود داشت. دورانی که نوشتن با یک ظرف جوهر و پر پرندگان به کندی پیش می‌رفت. اما  دانش آموزان جوان امروز، از ابزاری به نام خودکار و روان نویس استفاده می‌کنند که به سبب برخورداری از سری گوی شکل، امر نگارش با دست را بسیار شیرین‌تر، آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. اما آیا می‌دانستید که ابزاری که تا این حد کاربردی طراحی شده، نخست 75 سال پیش بود که برای اولین بار همدم ادیبان و نویسندگان گشت.

بگذارید به سال 1888 برگردیم که فردی به نام جان.جی.لاود اولین ابزار نویسندگی را خلق کرد که می‌توانست بود مقداری جوهر را با خود حمل کرده و قادر به بر جای گذاشتن خاطرات، احساسات و داستان‌های نویسندگان دوران بر روی چرم باشد. اما در دوره‌ای که کاغذ جای خود را یافته و کاربرد فراوانی پبدا کرده بود، طرح او چندان باقی نماند و علی‌رغم استقبال اهل فن، به دست فراموشی سپرده شد.

 

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

سپس در 1938 میلادی، یعنی 75 سال پیش، لاسزلو بایرو و برادرش جورجی نمونه‌ی موفق‌تر خود را به ثبت رسانیدند. مدلی که از روشی مشابه، اما جوهری غلیظ‌‌ تر و بدنه‌ای باریک‌تر و خوش‌ساخت‌تر بهره می‌برد و در ضمن قادر بود که بر روی کاغذ هم بنویسد.

بدین گونه بود که ابزاری فراهم شد تا به ما این قدرت را بدهد تا با دستان خود تاریکی‌ها و جهالت را کنار زده و دانایی و دوستی را فرا افکنیم. 

 

 

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,

♦عکس : بهت سرمربی کره پس از شکست♦

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com بهت سرمربی کره پس از شکست!! ♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com


وقتیآسانسور برج 97 طبقه ایخراب شود 
 
تيم ملي ايران با برتري يک بر صفر برابر کره جنوبي به عنوان تيم اول گروه راهي جام جهاني برزيل شد...! و این هم چهره بهت زده چوی...!


 

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com 

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,,,

♦ايران با اقتدار مسافر برزيل شد!♦

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com ايران با اقتدار مسافر برزيل شد...! ♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com


وقتیآسانسور برج 97 طبقه ایخراب شود 
 
تيم ملي ايران با برتري يک بر صفر برابر کره جنوبي به عنوان تيم اول گروه راهي جام جهاني برزيل شد...!

.

    لي پوشان ايران با يک نمايش منطقي و به دور از احساس توانستند با نتيجه يک بر صفر حسرتي که چهار سال پيش در کره در دل ايراني ها ماند، در همين کشور به اشک شوق تبديل شود.
    ايران در رقابت هاي مقدماتي با 5 پيروزي، يک تساوي و دو شکست با 16 امتياز به عنوان تيم نخست گروه خود راهي جام جهاني شد. نکته  جالب کسب 9 امتياز از اين شانزده امتياز در سه بازي آخر بود. جايي که اميدها بسيار کم شده بود.
     شاگردان کي روش که در ديدارهاي اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازي اخير خود کاري کردند کارستان. گرفتن شش امتياز از کره   جنوبي و دبل کردن تيمي که چهار سال پيش ايران را از جام جهاني محروم کرد، لذتي فراتر از پاسخ دادن به کري خواني هاي نه چندان دوستانه  داشت.
ايران پيش از اين در جام جهاني 1978 آرژانتين، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند يکي‌درميان حضور در جام جهاني اين بار نوبت ما بود که در بزرگ ترين رويداد فوتبالي جهان در عرصه ملي شرکت کنيم.
مردان آريايي در جام جهاني نتوانسته اند از گروه خود صعود کنند، ايران تنها يک برد در جام جهاني به دست آورده که مقابل آمريکا در سال 1998 به دست آمده است.
 با توجه به برگزاري رقابت هاي مقدماتي در جام جهاني در ساير قاره ها ايران به عنوان سومين تيم راهي جام جهاني 2014 شد. پيش از اين ايران، ژاپن و استراليا صعود خود به جام جهاني را جشن گرفتند...!

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

علم و فرهنگ نیز این برد شیرین و صعود مقتدرانه به جام جهانی را به تمام ملت ایران تبریکم عرض مینماید...!

   

 
 
 
 
شما برای منبع زدن ؛ باید در قسمت منبع ؛ آدرس ما را بنویسید...!

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,

وقتی آسانسور برج 97 طبقه ای خراب شود

 وقتی آسانسور برج 97 طبقه ای خراب شود!!!


وقتی آسانسور برج 97 طبقه ای خراب شود 
 
 
یک طبقه، دو طبقه، حتی 10 طبقه را نیز می توان تحمل کرد، اما 97 طبقه را نه!

 
 
 

ساکنان میلیونر در بلندترین برج مسکونی جهان در دبی بعد از خرابی هم زمان 8 آسانسور برج، مجبور شدند پیاده به آپارتمانهای خود بروند.

 ظاهرا ترکیدگی لوله آب از سیستم اطفا حریق باعث از کار افتادن 8 آسانسور مجموعه شد و املام تعمیر که مدیریت برج را برعهده دارد گفت دلیل اصلی خرابی لوله های آب بوده است.

 یکی از ساکنان که در طبقه 78 می نشیند گفت بعد از یک روز کاری پر استرس، با خستگی به برج بازگشته و مجبور شده تمام پله ها را به سمت بالا پیاده طی کند...!

 

 



داستانک؛ سطل پر از میوه

 داستانک؛ سطل پر از میوه

 
 
 
یاد بگیریم اطلاعاتمان را با یکدیگر تقسیم کنیم نه اینکه به یکدیگر حرف زشت بزنیم دوستان خوبم...!

 
 
 

روزی مردی برای خود خانه ای بزرگ و زیبا خرید که حیاطی بزرگ با درختان میوه داشت.

در همسایگی او خانه ای قدیمی بود که صاحبی حسود داشت که همیشه سعی می کرد اوقات او را تلخ کند و با گذاشتن زباله کنار خانه اش و ریختن آشغال آزارش می داد.

یک روز صبح خوشحال از خواب برخاست و همین که به ایوان رفت دید یک سطل پر از زباله در ایوان است. سطل را تمیز کرد، برق انداخت و آن را از میوه های تازه و رسیده حیاط خود پر کرد تا برای همسایه ببرد.

وقتی همسایه صدای در زدن او راشنید خوشحال شد وپیش خود فکر کرداین بار دیگر برای دعوا آمده است.

وقتی در را بازکرد مرد به او یک سطل پر از میوه های تازه و رسیده داد و گفت : " هر کس آن چیزی را با دیگری قسمت میکند که از آن بیشتر دارد...!!

 

 



برچسب ها : ,

طبیعی ترین روبات دختر در جهان +عکس

  طبیعی ترین روبات دختر در جهان

 
علم و فرهنگ به نقل از روزگار نو : این روبات حتی قادر است لبخند بزند و برخی حرکت های عجیب و غریب را از طریق دهان و دیگر اعضای صورت خود انجام دهد...!
 
طبیعی ترین روبات دختر در جهان در چین ساخته شد. این روبات که تعجب همگان را برانگیخته، توانایی صحبت کردن و خوانندگی را دارد.
 
این روبات «جیمینوید اف» نامیده شده و شباهت بسیار زیادی با انسان های طبیعی دارد. این روبات حتی قادر است لبخند بزند و برخی حرکت های عجیب و غریب را از طریق دهان و دیگر اعضای صورت خود انجام دهد.

«هیروشی ایشیگورو» سازنده این روبات، طی اظهاراتی در این باره گفت: محرک های مکانیکی پیشرفته ای زیر پوست این روبات کار گذاشته شده از همین رو قادر است چنین حرکاتی انجام دهد.

 وی در ادامه افزود: قیمت هر یک از این روبات ها 110000 دلار است. امیدوارم که با ساخت این روبات، گام جدیدی در این دنیا برداشته باشم.

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com


برچسب ها : ,,,,,,,,

زوجی که 372 سال سن دارند +عکس

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com  زوجی که 372 سالسن دارند...!!! ♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

 
 
 
ربن و فلور به گفته دانشمندان به ترتیب 33 و 29 سال سن دارند که اگر سن آنها را به صورت سن انسانی در بیاوریم هر کدام به ترتیب 198 سال و 178 سال سن دارند.
 

این دو پرنده که در پارک پالتونز در رامسی در همشایر زندگی می کنند، قدیمی ترین زوج از نوع پرندگان موسوم به تانی فروگموث هستند که در جهان موجود هستند.

تانی فروگموث جغدهای استرالیایی هستند که فقط انتظار می رود 14 سال زنده باشند (سن مخصوص خود)

جامی سامرز دستیار مدیر در این پارک می گوید طبق تحقیقات قدیمی ترین تانی فروگموث نباید بیشتر از 30 سال سن داشته باشد.

وی می گوید جغدها را بدلیل زمان بدنیا آمدن شان فرق دارد، سن و سال شان مثل انسان محاسبه نمی شود و اگر بخواهیم محاسبه را مثل سن انسان در نظر بگیریم، آنها هر دو روی هم بیش از 372 سال سن دارند و بدلیل زندگی کنار هم ، می توان به آنها قدیمی ترین زوج دنیا را داد.

گفتنی است طبق تصاویر ، آنها  در حال مراقبت از ویلو که 9 هفته سن دارد، هستند.

جغد استرالیایی می تواند تا 21 اینچ رشد کرده و 1.5 پوند وزن بگیرد.

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com
 


برچسب ها : ,,,,,,

خبر وحشتناک برای کاربران اینترنتی + عکس

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com   خبر وحشتناک برای کاربران اینترنتی ♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

 
 
 
بر وحشتناک گاردین در مورد کشورهایی که کاربران اینترنتی شان مورد جاسوسی قرار می گیرند، موید آن است که کاربران ایرانی، قربانی اصلی برنامه سری اف بی آی و NSA در ضبط و مانیتور کردن اطلاعات در دنیا هستند.
 

طبق نقشه ای که می بینید کشور ایران و کاربران اینترنتی ایرانی که با رنگ قرمز در نقشه نشان داده شده اند، قربانی اصلی جاسوسی اطلاعات بر اساس ابزار فوق سری امریکا در جهان است.

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

به همین خاطر و بر اساس مدارک مستند و غیر قابل انکار، حکومت ایران باید مراتب اعتراض شدید خود را در مجامع بین المللی مطرح کند.


 



برچسب ها : ,,,,,,,,,

دختر 13 ساله با آی کیوی بالاتر از انیشتین!

 علم و فرهنگ ؛ H222.LoxBlog.Com  دختر 13 ساله با آی کیوی بالاتر از انیشتین! علم و فرهنگ ؛ H222.LoxBlog.Com

 
 
 
بهره هوشی «نها رامو» نوجوان 13 ساله هندی بیش از «استفان هاوکینگ» و «آلبرت انیشتین» اعلام شده است.

 

 

این دختر نوجوان در امتحان ورودی مدرسه موفق به کسب بالاترین نمره ممکن شد و به همین دلیل به اصرار والدین در آزمون های انجمن افراد با بهره هوشی بالا (منسا) شرکت کرد.

بهره هوشی «نها رامو» در آزمون های هوش انجمن منسا برای افراد زیر 18 سال، 162 اعلام شده است که بیش از بهره هوشی «بیل گیتس»، «استفان هاوکینگ» و «آلبرت انیشتین» است؛ IQ این افراد به ترتیب 140، 160 و 160 تخمین زده می شود.

 

علم و فرهنگ ؛ H222.LoxBlog.Com

این نوجوان هندی در سن هفت سالگی به همراه خانواده اش از بنگلور به لندن مهاجرت کرد. «نها» که امیدوار است در آینده در رشته مغز و اعصاب در دانشگاه هاروارد ادامه تحصیل دهد، به اذعان خودش در هنر و موسیقی دچار مشکل است!

 انجمن افراد با بهره هوشی (IQ) بالا (منسا) در سال 1946 میلادی در انگلیس شکل گرفت و در حال حاضر بیش از 110 هزار نفر از 100 کشور جهان در آن عضو هستند.

 


 



برچسب ها : ,,,,,

داستانک؛ دستش را بگیر...!

   داستانک؛ دستش را بگیر...! 


 
در هر رابطه ی دوستی ای، ماهیت اعتماد به قید و بندهاش نیست، به عهد و پیمان هاش هست. پس دست کسی روُ که دوست داری رُو بگیر، به جای این که توقع داشته باشی اون دست تو رُو بگیره..
 

 دختر کوچولو و پدرش از رو پلي ميگذشتن. پدره يه جورايي مي ترسيد، واسه همين به دخترش گفت: «عزيزم، لطفا دست منو بگير تا نيوفتي تو رودخونه

 دختر کوچيک گفت:«نه بابا، تو دستِ منو بگير..»

پدر که گيج شده بود با تعجب پرسيد:چه فرقی میکنه؟!!!!!؟؟؟؟

دخترک جواب داد: «اگه من دستت را بگيرم و اتفاقي واسه م بيوفته، امکانش هست که من دستت را ول کنم. اما اگه تو دست منو بگيري، من، با اطمينان، ميدونم هر اتفاقي هم که بيفوته، هيچ وقت دست منو ول نمي کني

در هر رابطه ی دوستی ای، ماهیت اعتماد به قید و بندهاش نیست، به عهد و پیمان هاش هست. پس دست کسی روُ که دوست داری رُو بگیر، به جای این که توقع داشته باشی اون دست تو رُو بگیره...!

 


 



برچسب ها : ,,,,,,,,

فیلم: وقتی انسانیت می میرد...!!!

 

فیلم: وقتی انسانیت می میرد...!!

 

 

 
 
 
خشم این روزها سوئد را در بر گرفته است. مردی به جای كمك به مرد دیگری كه روی ریل مترو افتاده محتویات جیبش را خالی می كند و با خونسردی به راه خود می رود.
 

 

برای دانلود کلیپ ؛ اینجا را کلیک نمائید...!

 



برچسب ها : ,,,,

رحلت امام خمینی (ره) + داستانک

سایت علم و فرهنگ ؛ H222.Loxblog.cOM  هدیه امام ، از خانم ایتالیایی به دختر شهید...! سایت علم و فرهنگ ؛ H222.Loxblog.cOM

 
ضمن عرض تسلیت به تمامه هموطنانه عزیزمون برای رحلت امام خمینی (ره)؛ امروز برای این اتفاق ، داستانکی از ایشان قرار میدهم ؛ امیدوارم خوشتان بیاید...!
 
 
 



شروع داستانک : یكی از اعضاء دفتر امام نقل كرد: چندی پیش یك خانم ایتالیائی كه شغلش ‍ معلمی، و دینش مسیحیت بود، نامه ای پر مهر و ابراز علاقه شدید به امام خمینی (مدظله العالی) نوشته بود، و همراه آن، یك گردنبند طلا برای حضرت امام فرستاده بود و نوشته بود كه این گردن بند، یادگار آغاز ازدواجم می باشد، از این رو آن را بسیار دوست دارم ، آنرا به نشان علاقه و اشتیاقم نسبت به شما و راهتان، اهداء می كنم .

 مدتی آن را نگهداشتیم و سرانجام با تردید به اینكه امام آن را می پذیرند یا نه ، همراه با ترجمه نامه ، خدمت امام بردیم ، نامه به عرض ایشان رسید و گردنبند را نیز گرفتند و روی میز كه در كنارشان بود گذاردند.

 دو سه روز بعد، اتفاقا دختر بچه دو یا سه ساله ای را آوردند و گفتند پدر این دختر، در جبهه مفقودالاثر شده است . امام وقتی متوجه شدند، فرمودند: او را بیاورید، دخترك را به حضور امام بردند، امام او را روی زانوی خود نشاند و نوازش داد، و آهسته با او سخن گفتند، با اینكه بچه افسرده بود، بالاخره در آغوش امام خندید، آنگاه امام ، احساس نشاط و سبكی كرد، سپس دیدیم امام ، همان گردنبند را كه خانم ایتالیائی فرستاده بود، بر گردن دختر بچه انداختند و در حالی كه دختر بچه از خوشحالی در پوست نمی گنجید از خدمت امام بیرون رفت.

 

علم و فرهنگ - H222.LXB.ir



برچسب ها : ,,,,,,,

جوانی 20 ساله با بدن 160 ساله!! +عکس

 جوانی 20 ساله با بدن 160 ساله

جوانی 20 ساله با بدن 160 ساله +عکس

 
 
ابتلا به بیماری های نادر می تواند زندگی را از همان دوران کودکی برای افراد سخت و طاقت فرسا کند مخصوصا اگر 8 برابر سریع تر پیر شوید و مانند یک پیرمرد 160 باشید!!!
 
 
 

کهولت سن به سراغ هر انسانی خواهد آمد اما بیماری های گذر عمر یکی از مشکلاتی است که تعداد کمی از انسانها به آن مبتلا هستند.

 "دان اندرو" جوانی 20 ساله است که 8 برابر انسان های عادی پیر شده است چرا که به بیماری خاصی و نادری به نام "Hutchinson-Gilford progeria" مبتلا شده است.

 در تمام دنیا تنها 74 نفر به این بیماری مبتلا هستند اما در مورد "دان" این مورد خیلی مهمتر بوده است چرا که او بیش از دیگران از این بیماری رنج می برد و بدنش به مانند انسان های 160 ساله شده است و ...



برچسب ها : ,,,,,

باستانی ترین تئاترهای دنیا +عکس

 باستانی ترین تئاترهای دنیا 


 
تئاتر یکی از مهمترین مکان های نشر هنر در دنیا است که از سال های بسیار دور برای آن ارزش خاصی وجود داشته است. از همان سال های ابتدایی کشف این هنر،سالن های بزرگ نمایش مخصوص این کار ساخته شده اند.
 

از سال های ابتدایی زندگی بشر همیشه نقش بازی کردن برای فهماندن یک موضوع یا برقراری ارتباط بوده است که طی سال های متمادی به تئاتر و سینما تبدیل شده است.در روزهای اولیه شاید تنها سکوها برای نمایش وجود داشتند اما بعدها استادیوم و سالن های نمایش ساخته شد که این روزها قدمتشان شاید بیش از 1000 سال باشد. در دنیا تعدادی از این سالن های تئاتر بافی مانده است که هنوز هم در آنها نمایش اجرا می شود.


باستانی ترین تئاترهای دنیا +عکس

  



برچسب ها : ,,

نمایی شگفت انگیز از برج ایفل!

 نمایی شگفت انگیز از برج ایفل

 
این برج از زیر هم دیدنی است ؛ اینطور نیست عایا؟!
 
 
 



برچسب ها : ,,,,

تصویر متحرک: آخر دست فرموووووون...!

 آخر دست فرموووووون!!! 



برچسب ها : ,,,,,

فردی که همه اينترنت را پرينت می گیرد!

فردی که همه اينترنت را پرينت می گیرد!

 
كِنِت گلدسميت قصد دارد از كل مطالب اينترنت پرينت بگيرد و آن را به نمايش عموم بگذارد.
 
 يك نويسنده و متفكر آمريكايي به نام كِنِت گلدسميت قصد دارد از همه مطالب اينترنت پرينت بگيرد و آنها را زير يك سقف جمع كند. هدف اصلي او از اين كار، حمايت از اينترنت آزاد و دانلود رايگان براي همه است. 

او از عموم مردم دعوت كرده است كه بطور داوطلبانه او را در اين كار ياري كنند. گلدسميت سايتي را طراحي كرده است كه مردم در آن ثبت‌نام كنند و قسمت‌هاي دلخواه خود را براي پرينت انتخاب نمايند.


يك ساختمان در مكزيكوسيتي با مساحت 500 مترمربع و 6 متر ارتفاع ساخته شده است تا تمام اين پرينت‌ها در آن جمع شوند و در تاريخ 26 جولاي به نمايش گذاشته شوند.

گلدسميت در گفتگو با خبرنگاران گفت: "ميدانم كه انجام چنين كاري تقريبا غيرممكن است، اما مهم اين است كه چنين بحثي را مطرح كرده‌ام و مردم نيز مرا در اين راه ياري ميكنند".
 

  

 



برچسب ها : ,,

داستانک؛ مانع پيشرفت شما کیست؟

   داستانک؛ مانع پيشرفت شما کیست؟ 

 
 
 
وقتى کارمندان به اداره رسیدند ، اطلاعیه بزرگى را در تابلوى اعلانات دیدند که روى آن نوشته شده بود:
 

دیروز فردى که مانع پیشرفت شما در این اداره بود درگذشت. شما را به شرکت در مراسم تشییع جنازه که ساعت 10 در سالن اجتماعات برگزار مى‌شود دعوت مى‌کنیم!

در ابتدا ، همه از دریافت خبر مرگ یکى از همکارانشان ناراحت مى‌شدند اما پس از مدتى، کنجکاو مى‌شدند که بدانند کسى که مانع پیشرفت آن‌ها در اداره مى‌شده چه كسي بوده است!!؟

این کنجکاوى، تقریباً تمام کارمندان را...

ساعت10 به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعیت زیاد مى‌شد هیجان هم بالا مى‌رفت. همه پیش خود فکر مى‌کردند: این فرد چه کسى بود که مانع پیشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مرد ! و ...

  

 



برچسب ها : ,

اقدام عجیب عروسان تایلندی +عکس

 اقدام عجیب عروسان تایلندی

 

اقدام عجیب عروسان تایلندی +عکس

 
 
مردم تایلند معتقدند آب مظهر پاکی و روشنایی است و بدبختی و نکبت را از زندگی دور می کند. بر همین اساس، جشن های مختلفی در این کشور بر پایه آب برگزار می شود و در آغاز سال نو، مردم این کشور یکدیگر را خیس می کنند تا سالی پر برکت داشته باشند.
 
 
 
یکی از اتفاقات جالب در این کشور که نشان از توجه تایلندی ها به آب است، در مراسم ازدواج مردم این کشور اتفاق می افتد. عروس های تایلندی در ابتدای زندگی خود وارد آب می شوند تا وفاداري اش را به همسر خود نشان می دهد.مردم این کشور معتقدند با این کار، روح و جسم عروس شسشتو می شود و حتما این کار باید در رودخانه های دارای آب زلال انجام شود و استفاده از آب های راکد یا حوض دست ساز درست نیست.
 
اگرچه این اتفاق باعث از بین رفتن جلوه لباس عروس های تایلندی می شود اما اهمیت این اتفاق و تاکید مردم این کشور بر اجرای این رسم، باعث شده تا اکثر خانواده ها تن به چنین اقدامی بدهند و عروس با لباس خیس عازم خانه بخت شود.

اقدام عجیب عروسان تایلندی +عکس
 


برچسب ها : ,

عکس: این مِـه دیدنی، سیدنی را فلج کرد...!!

 این مِـه دیدنی، سیدنی را فلج کرد...!!


 
اوضاع سیدنی مدتی به همین شکل است که در عکس یک روزنامه وال‌استریت‌ژورنال آسیا می‌بینید.
 
 
 

مه سراسر شهر را فراگرفته است. ابر غلیظ برفراز شهر سیدنی فعالیت‌های روزمره ساکنان این شهر را مختل کرده است. پروازها و سفرهای دریایی در سیدنی لغو شده است. قدرت دید در سیدنی به حدی پایین آمده و کاهش یافته که پل بزرگ هاربور به چشم نمی‌آید. شهر بندری سیدنی یکی از شاهراه‌های ارتباطی استرالیا با دیگر کشورهای جهان است. لغو و تاخیر در سفرهای دریایی می‌تواند ضررهای زیادی متوجه این کشور کند.

عکس: این مِـه سیدنی را فلج کرد
 
 


برچسب ها : ,,,,,

ابتکار خوب است، اما به چه قیمتی! +عکس

 ابتکار خوب است، اما به چه قیمتی! 


 
علم و فرهنگ به نقل از روزگار نو : این روز ها هنرمندان و طراحان مد به دنبال راه های تازه ای برای جلب مشتزی و ارائه محصولات جدید خود هستند،اما این ابتکارات همیشه هم دلپذیر نیست.
 
 
 

دانشجویان طراحی لباس در دانشگاه هنر انگلیس در جشن فارغ التحصیلی خود دست به ابتکاری دردناک زده اند،آنها با قرار دادن حلقه های طلایی بزرگ در دهانشان به دنبال ایجاد راهی نوین برای ارائه لباس ها یان بودند.

 اما این کار نه تنها باعث آسیب دهان و لب های خودشان شد ،در نظر متخصصین و اساتید این دانشگاه اصلأ جالب توجه نبود.



برچسب ها : ,,

عظيم‌ترين كشتي باری جهان +عکس

 عظيم‌ترين كشتي باری جهان +عکس


 
عظیم‌ترین کشتی باری جهان در بندر هامبورگ پهلو گرفت. این کشتی باری که ساخت شرکت کشتیرانی CMA CGM در فرانسه است ۳۹۶ متر طول و ۵۴ متر عرض دارد و می تواند بیش از ۱۶ هزار کانتینر بار را در خود جای دهد.
 

شهرداری شهر هامبورگ در مراسمی ویژه بزرگ‌ترین کشتی باری جهان را "الکساندر فون هومبلد" نام‌گذاری کرد. الکساندر فون هومبلد (۱۷۶۹-۱۸۵۹) یکی از برجسته‌ترین دانشمندان علوم طبیعی در آلمان به شمار می‌آید.

 قرار است از کشتی باری "الکساندر فون هومبلد" در مسیر اروپا و آسیای شرقی برای جابجایی کانتینرها استفاده شود. از جمله بنادر ثابت محل توقف بزرگ‌ترین کشتی باری جهان بندر هامبورگ و بندر برمن عنوان شده‌اند.

 از این کشتی در کنار کشتی باری دیگری با نام "مارکوپولو" که ساخت شرکت کشتیرانیCMA CGM در فرانسه است، به عنوان عظیم‌ترین کشتی باری جهان یاد می‌شود.


عظيم‌ترين كشتي باری جهان +عکس

کشتی باری "الکساندر فون هومبلد" که آن هم ساخت شرکت کشتیرانی CMA CGM در فرانسه است ۳۹۶ متر طول و ۵۴ متر عرض دارد و می تواند بیش از ۱۶ هزار کانتینر باری را در خود جای دهد.

 

 



برچسب ها : ,

رصد یک موش صحرایی در مریخ! +عکس

  رصد یک موش صحرایی در مریخ!


 
علم و فرهنگ به نقل از جام نیوز : دوربین دکل کاوشگر کنجکاوی ناسا تصویر یک موش صحرایی نارنجی رنگ و گرد و خاک خورده را در بین سنگ های سطح سیاره سرخ شکار کرد.
 
 
 

دوربین دکل کاوشگر کنجکاوی ناسا تصویر یک موش صحرایی نارنجی رنگ و گرد و خاک خورده را در بین سنگ های سطح سیاره سرخ شکار کرد.

 این تصویر در روز 28 سپتامبر 2012 از منطقه راکنست گرفته شده جایی که کاوشگر ناسا، شن های آن را نمونه برداری و آزمایش کرده و دریافته بود که این منطقه پر است از مواد بازالتی.

 به تازگی سایت UFO Sightings Daily با نمایش دادن این تصویر، این موش صحرایی را در آن شناسایی کرده است.

 رنگ کمرنگ بالا و پایین پلک ها، مناطق بینی و گونه ها، گوش ها، پاهای جلویی و شکم این موجود در این تصویر قابل مشاهده است.

 این تصاویر مانند سنجابی است که در بین سنگ ها و سن های همرنگش گیر افتاده است.

 



برچسب ها : ,,,,,,

عکس: کشف قدیمی‌ترین پرنده جهان

   عکس: کشف قدیمی‌ترین پرنده جهان

عکس: کشفقدیمی‌ترینپرنده جهان

 
 
علم و فرهنگ به نقل از ایسنا : خط فاصل بین دایناسورهای غیر مرغی و پرندگان در اواسط تا اواخر دوره ژوراسیک دیده می شود.
 

یک موجود پر دار کوچک به نام Aurornis xui بعنوان ابتدایی ترین پرنده جهان معرفی شده است که حدود 160 میلیون سال قبل در چین زندگی می کرد.

 نام این پرنده از کلمه لاتین Aurora به معنای سپیده دم، کلمه یونانی Ornis‌ به معنای پرنده و کلمه xui به منظور گرامیداشت یاد Xu Xing دیرین شناس چینی و متخصص دایناسورهای پردار، گرفته شده است.


عکس: کشف قدیمی‌ترین پرنده جهان

 



برچسب ها : ,,,,,,,,

خلاقیت جالب در روز بدون دخانیات

  خلاقیت جالب در روز بدون دخانیات


 
علم و فرهنگ به نقل از برترینها : دیروز 31 می روز جهانی بدون دخانیات بود گزارش تصویری از خلاقیت جالب یک گروه از فعالان ضد مواد مخدر را میبینید.
 
 
 
 


برچسب ها : ,,,,,,,,

 



تلفن هوشمند جدید با سیستم عاملی متفاوت

تلفن هوشمند جدید با سیستم عاملی متفاوت

 

 

یک گروه از مهندسان و طراحان سابق نوکیا از یک تلفن هوشمند جدید که دارای

یک سیستم عامل کاملا جدید است، رونمایی کردند.

 

علم و فرهنگ ؛ یک گروه از مهندسان و طراحان سابق نوکیا از یک تلفن هوشمند جدید که دارای یک سیستم عامل کاملا جدید است، رونمایی کردند.

 این تلفن فنلاندی با نام " جولا" (Jolla) عرضه شده و دارای صفحه نمایش اچ دی 4.5 اینچی است. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این تلفن ماهیت دونیم شده آن است.

نیمه جلویی آن به نیمه پشتی متصل می شود و ظاهر جدیدی را برای این تلفن به همراه داشته است. این ویژگی موجب شده که جولا با هر نیمه خود که باشد علاوه بر ظاهر، کارکردهای متفاوتی به خود بگیرد.

 هرکدام از این نیمه ها می توانند به طور مستقل تنظیم شوند برای مثال می توان یکی را برای محل کار و یکی را برای استفاده شخصی تنظیم کرد. کاربر حتی می توان نیمه ای را خریداری کند که دارای اپلیکیشنهای منحصر به فرد است و یا حتی از ویژگی شارژ وایرلس برخوردار است.

 این نیمه پشتی دستگاه را می توان به تکه دیگری عوض کرد که رنگ متفاوتی دارد و این رنگ موجب می شود که دستگاه ویژگیهای جدیدی داشته باشد.

 


 



برچسب ها : ,,,,,,,

.